26

386 28 0
                                    

  

  Irene menjejaki rumah mewah itu dengan mulut terluas bukanya , fuh.

  "Aip, tutup mulut nanti lalat masuk kangg. " kata Taehyung sambil menolak dagu Irene dengan lembut supaya dia tutup mulutnya.

   Irene tersengih dan gosok belakang lehernya , "hehe."

   Taehyung hanya gelak dengan perbuatan isterinya yang comel.

   "Dah jom masuk bilik kita." Ajak Taehyung . " b-bilik , k-kita?" Kata Irene dengan jantung yang berkencang. (?)

   "Ne , bilik kita." Kata Taehyung dngan tanpa kesedaran yang isterinya malu dan muka isterinya merah seperti tomato .

   Taehyung menarik tangan Irene manakala tangan sebelahnya menarik luggage mereka.

  Sampai di hadapan pintu bilik , Taehyung mendirikan luggagenya dan Irene lalu membuka pintu.

   "Wahh..besaqnya bilik" kagum Irene melihat biliknya yang cantik dan luas. "Gajah pun boley masuk"

   " main² pulak dia ni"  Taehyung ketawa kecil.

   "Heh."

   Irene membaringkan dirinya diatas katil yang empuk . tubuhnya memenuhi katil itu , tangan di bebaskan dan kakinya terbuka .

   "Oit , sana sikit saya nak tido" kata Taehyung sambil menolak sedikit Irene. Tanpa dia sedar , Irene sudah tidor.

   Dia mengalihkan pandangan kearah Irene. "Aigoo..cepatnya dah tido." Dia mengusap² kepala gadis itu lalu tersenyum sendiri.

   Dia merapatkan kaki Irene dan tangannya diletak kemas atas perut Irene. Namun, Irene bergerak sedikit . maklumla ade orang kacau tidor dia.

   Dia menggaru kepalanya dengan tak sedar dan tidur seperti biasa cuma posisi lain. Belakang badan nya menghadap Taehyung.

   Taehyung tergelak kecil lalu membaringkan diri di tepi gadis itu.

  Dia memeluk Irene dari belakang. "Jalja"

#$#

   Irene mendengus kerana tidur lenanya dibangun oleh matahari yang tersinar2 di pagi hari.

   Irene sambung tidur apabila cahaya matahari hilang , tidak kisah siapa yang menutup langsir.

   Taehyung melangkah ke katil balik dan baring di sebelah Irene. Wajah gadis itu ditenung lama.

   "Irene~ah..," katanya sambil mengusap rambut Irene.

  "Mmm.."

  "Ireonaa"

  "5 mins.." Kata Irene dengan malasnya.

  "Aigoo..arraseo" Taehyung bangun dari katil dan turun ke tingkat bawah untuk menyiapkan sarapan pagi.

  "Hmm dia nak ape ek agak2 nya.?" Tanya Taehyung pada dirinya. "Pancakes jelah" dia mulakan masak.

  30 minit kemudian , Taehyung menghidangkan pancake di atas meja. Dalam masa yang sama , seorang perempuan turun dengan keadaan masih mamai dan rambut depannya yang naik keatas sedikit.

  "Huarghh.. Sedapnya bau" katanya sambil menggosok matanya .

  "Aigoo ~ Irene ahh.. Baru bangun ke?" Kata Taehyung tersenyum nipis melihat isterinya.

  "Ne" dia duduk atas kerusi dan makan pancake. "Mm..delicious" katanya dan mengambil satu lagi pancake.

  "Ha amik2"

   15 minit berlalu , Irene makan 5 biji pancake . terbeliak mata Taehyung melihat. Irene bangun dan renggangkan badan seperti tiada apa yang terjadi.

  Dia naik atas dan membersihkan diri.

  Taehyung yang baru makan dua biji pancake hanya memandang pinggan kosong Irene.

"Licin!"

Taehyung tergelak kecil dan sambung makan.

30 minit kemudian .

  Taehyung sedang menonton televisyen sambil menunggu Irene.

  Dia mahu bawa Irene ke rumah omma dan appanya ade suprise.

  Akhirnya  , Irene turun ke bawah dengan bau harumnya.

  Taehyung memandang belakang, kelihatan kelibat isterinya membuat dia bahagia.

  "Huargh , good morning " dia menguap sedikit dan duduk di sebelah Taehyung.

  "Wahh.. Lenanya awak tidur" kata Taehyung sambil mengusap lembut rambut isterinya.

  "Hehehe.. Saya memang macam tu" dia menggosok belakng leher dan tersengih2.

   "Okay , memandangkan awak dah mandi , khajjaaa..!" Taehyung menarik Irene keluar dan memasukkannya ke dalam kereta.

  "Eh nak gi mana?"

  "Ikut jerhh"

  Perjalanan ke rumah Mrs and Mr Kim sangat sunyi dan awkward.

  Akhirnya sampai di rumah appa dan omma Tae.

  "Eh kita buat ape kat sini?"

  "Ikut jerh"

  Taehyung keluar dari  kereta dan menunggu Irene keluar. Irene turut keluar dari kereta dan mengikut Taehyung memasuki pagar rumah itu.

  Taehyung mengeluarkan kunci rumah dan membuka pintunya.

  Dia menarik Irene supaya mengikut nya , dia berjalan bersebelahan dengan Taehyung sambil berpegang tangan.

  Berhenti di ruang tamu, terdapat.omma dan appa tae sedang menunggu kelibat Tae.

  "Taehyungiee!!" Kata Omma nya lalu memeluk Taehyung dan aku.

  Taehyung membalas pelukan dan kami duduk di sofa.

  "Kitaorang buat ape dekat sini, o-omma?" Tanya aku., yelah takde angin takde ribut, tiba² datang sini.

  "Aigoo, Tae x bagitau kamu ke? Kan nak bagi tiket ke Daegu . nak lawat Haelmoni (?). "

  "Ah..ne.." Irene hanya mengangguk dan Irene menyandar ke sofa.

  " gomawo appa , ommaa!!" Kata Taehyung seperti budak kecil.

  "Hehe. Cheonma"

  Mereka berbual kosong dan makan tengahari di situ.

  Sampailah mereka perlu balik, Irene dan Taehyung memasuki kereta dan bergerak ke rumah.

  Di rumah , Taehyung membaringkan diri keatas katil . Irene pula mengemas barang mereka.

  Tak lama pun gi daegu , seminggu , dua minggu gituew.

  "Nak saya tolong ?" Tanya Taehyung. "Ah takpe . awak tidor lah"

  Taehyung mengangguk dan tertidur lena.

  "Penat sangat kot."

  Irene menyambung mengemas barangnya dan apabila sudah siap dia tertidur sebelah Taehyung.

4 pagi ,
   Taehyung terbangun dari bunyi ketukan . dia terkejut , ape plak yang terketuk2.

  Dia memberanikan diri dan bangun dari katil . terlihat isterinya sedang ketuk ketuk dinding guna pisau , menghampiri tangannya. Mata isterinya masih tertutup.

  "Irene!" Dia memegang lengan Irene untuk memberhentikan Irene.

  Irene berhenti sekejap dan terbaring atas lantai.

  Taehyung mengangkatnya dan membaringkannya diatas katil , dia turut baring sebelahnya.

  Taehyung memeluk tubuh Irene , yang mengejutkannya Irene membalaspelukannya ,.

ttBbCc



[C] Girl Meets Magic- ✿ Kim TaehyungWhere stories live. Discover now