★ 20

500 40 2
                                    

2 minggu kemudian ..

Irene's POV

  "Pastikan kamu makan semua ubat dan letak patches di belakang badan kamu." Kata Nurse yang menjaga counter itu. "Nae...kamsahmida" aku bow kepadanya dan senyum , dia turut senyum.

  Aku bergerak ke luar sambil menengok phone , tak perasan pulak terlanggar orang.

  "Ah..mian" aku menengok kopinya yang sudah jatuh ke lantai. Aku mendongak untuk menengok pemilik air kopi itu.

Orang yang aku paling benci..

Chanyeol .

  "Irene, Long time no see huh?" Kata nya . aku bow kepadanya , dan aku hendak pergi tetapi dia memegang lengan aku dengan kasar.

  "Yah, lepas." Aku melawan tangan yang memegang aku , tetapi dia terlalu kuat. "LEPASLAH!" Aku menjerit dengan air mata.

  "Huh..dah kurang ajar kau sekaran-" belum sempat dia nak tampar aku , ade orang memegang lengannya , memberhentikan nya dari menampar aku.

  Aku memandang orang yang memegang lengannya , dan hati aku lega.

  Kim Taehyung.

"Berani kau nak tampar dia." Kata Taehyung sambil memandang Chanyeol tajam.

  "Yah! Nugusayo! Takyah sebok lah!" Kata Chanyeol hendak melepaskan lengannya dipegang tetapi tidak berjaya.

  "Me? Aku namjachingu dia." Kata Taehyung , dia melepaskan lengan Chanyeol dan memeluk bahu aku.

  "Pfftt.. Bukti? Lol! " kata Chanyeol dengan tidak percayanya.

  "Nak bukti?" Taehyung memandang aku dan pergi dekat dengan muka aku.

  Dalam beberapa saat , dia cium aku. Weh! MAH HEARTEU !

Dia melepaskan ciuman dan memandang Chanyeol , " percaya?" . chanyeol memandang Taehyung dengan speechless hoho, dan pergi masuk hospital.

  "Gwenchana? Ah mianhe tadi ." kata Taehyung sambil mengusap belakang lehernya dan sengih. "Ahhaha..takpe" aku memberi senyuman manis.

  "Jom" kata Taehyung sambil membawa aku ke keretanya. Aku melangkah keretanya dan pergh, bau kete dia sedap duh.

   Dia mula memandu , "eh , kita nak gi mana?" Aku bertanya kepadanya. "Dorm BTS" , wahhh..aku dapat gi dorm diorg duh.

Tapi en, dia tak curious ke pasal lelaki tadi? Hm.

  "Uhmm..sorry ye tadi , awak termasuk campur pulak."

  "Ani , hehe." Dia senyum dan akhirnya kami smpai di dorm BTS.

  "We are heree!" Kata Taehyung dengan teruja. Aku memandang  bngunan dorm diorg. Pergh, besar.

  Aku melangkah keluar dari keretanya. "Wahh..daebakk.." Ternganga aku tengok diorg punya bangunan.

  "Hehe..kajja ." kata Taehyung sambil membawa aku ke dalam.

  Kami menaiki lift dan Taehyung menekan nombor di lift itu.

Ding!

  Aku dan Taehyung keluar dari Lift dan aku hanya mengikut Taehyung .

Kami berhenti di pintu berwarna cokelat .

Taehyung menekan loceng dan beberapa saat kmudian , pintu itu dibuka.

Yang membuka pintu ialah Jin. "Annyeong" aku greet Jin dan senyum.

Jin senyum dan bow kepada aku . "silakan masuk" katanya sambil mengposisi kan dirinya.

Aku gelak dan masuk.

Aku nampak Jungkook & Jimin bermain game . Rapmon di dapur tengah struggle potong bawang , Jhope dan Suga buat Vlive.

  "Annyeongg!!" Aku menjerit membuat mereka memandang aku. "Ireneieee!!!" Jungkook datang kearah aku dan memeluk aku.

To be continued.

(A/n ; very short update . sorey author tak post seberapa. Author domam tapi kene gi skolaa huhuu :(

[C] Girl Meets Magic- ✿ Kim TaehyungWhere stories live. Discover now