(Ertesi gün)
Hilalden :
Annemle hastaneye gitmek için çıkacaktık o anda kapı çaldı.
Babam gelmişti ona kötü bir bakış attım .
Hilal : Ne için gelmiştiniz Albay ?
Cevdet: Kızım siz artık konakta kalacaksınız güvenliğiniz için .
Hilalin birden yüzü düştü küçümseyici bir bakış attı
Hilal : Albay ben sizinle o konağa gelmem ben o Yunan konağına girmem.
Cevdet : Kızım ben senin baba...
Hilal Cevdetin lafını kesti ve
Hilal : Benim babam savaşta şehit oldu al sancak için şehit oldu .
Babamın gözünün dolduğunu görmüştüm benim de gözüm dolmuştu lakin kendimi tutuyordum. O sırada anneme döndüm .
Hilal : Anne bir şey demiyecek misin görmüyor musun bizi o konağa götürecek .
Azize: Kızım Hilal yapıcak bir şey yok mecburuz.dedi . Mutsuz bir
şekildeHilalden :
faytona bindik konağa geldiğimiz de aklımda bir soru vardı ben Leonun yüzüne nasıl bakacaktım ?
Faytondan inecekken Leonun konağa doğru geldiğini gördüm .
Annem ve babam iceri giriyordu. Ben tam konağa girecekken biri kolumdan tutup beni cekti bu Leondu konağın yan tarafına gittik .
Leon : Hilal konuşmamız lazım ama burada olmaz.
Hilal: Peki teğmen sizi kıracak değilim
Leon gülümsedi ve faytona binip Smyrnanın denizine geldik .
Hilal : Evet teğmen benimle ne konuşacaktınız ?
Leon : Dün gece olanları unuttuğumu sanma
Hilalin yüzü kızarmış bir vaziyetteydi .
Hilal : Teğmen ben sizi öpmedim siz beni öptünüz .
Leon : Hilal bana teğmen demesen olur mu ?
Hilal : Peki teğ... Leon
Leon : Hilal ben sana sevdalandım .Gözlerin deniz , saçların güneş geceleri beni aydınlatan aysın sen hilalsin .
Hilalin gözleri dolmuştu lakin nasıl söyleyecekti ?
Hilal bir şey diyemeden kalacaktı lakin Leon onu kolundan tuttu Hilali duvarla arasına aldı ve dudaklarını durağına bastırdı . Hilalin dudakları çilek tadındaydı .
Leon : Smyrnam dudakların çilek tadında .
Hilal : Leon ben seni ...
Leon : şşş... Ben senden sevmiyorum lafını duymaya dayanamam her gün bana ağır sözler söylüyorsun lakin kendimi zor tutuyorum . Senin o deniz gözlerinin hırçın hali , mutlu hali o kadar güzel ki dayanamıyorum Smyrnam seni çok seviyorum .
Hilal : Leon bende seni çok seviyorum sana sevdalandım lakin biz nasıl senle oluruz ? Sen Yunan ben Türk , Sen Hristiyan ben Müslüman nasıl olacak bizim sevdamız imkansız . Aramıza mesafe koyalım teğmen .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Teğmenin Smyrnası
FanfictionDiziyle bağlantısı vardır ama çok az bazı bölümlerde var.