MAKA, BERAKHIRLAH CERITA HANI NI... HOPEFULLY KORANG SUKA LA DENGAN JALAN CERITA NI.. CERITA HANI NI FIRST "NOVEL" YANG AUTHORNIM BUAT. MAAF SEGALA KEKURANGAN YANG ADA DALAM CERITA NI. AUTHOR TAU SEMUA BACA TAK VOTE. MAAF KAN AUTHOR SEBAB ENDING MACAM NI. HAHAHAHA K LA BYE...
KORANG NAK NANGIS KAN?? HAHAHAHA!! MAAF! ENDING DIA BEGINI SEBENARNYA......
SCROLL LAGI
SCROLL!!
SCROLL!!!
"BAIKLAH. SEKARANG NI SAYA NAK MINTA SEMUA PARA HADIRIN SENYAP DAN FOKUS KAT LAFAZ YANG BAKAL DIUCAP OLEH PENGANTIN LELAKI SEBENTAR SAJA LAGI. KITA DOAKAN AGAR PASANGAN NI KEKAL HINGGA KE JANNAH DAN DIBERKATI OLEH ALLAH S.W.T" tok kadi.
Lepas tok kadi bagi pengumuman, semua mata dan camera tertumpu kat daniel.
"MUHAMMAD KIM DANIEL BIN KIM HANSHIK" tok kadi.
"YA SAYA" daniel
Aku terus pandang ke arah tok kadi. Tu bukan nama daniel. Daniel mana ada kim. Kim mana ni? Bila tukar nama?
"AKU NIKAHKAN AKAN DIKAU DENGAN NUR HANI KAISARAH BINTI KHAIRUL AIMAN DENGAN MAS KAHWINNYA RM700 RINGGIT TU..." tok kadi.
"STOP!!!" hani
Aku pandang betul2 tok kadi tu. Tapi aku tak nampak
"HANI. KENAPA NI? ORANG LAIN DAH PANDANG LAH?" ibu
"IBU. TU BUKAN NAMA DANIEL LAH IBU" hani
Aku tunduk dan buka bulu mata. Aku letak tepi dan aku pandang tok kadi dan daniel.
'Wait. Tu.. daniel? Jap'
Aku bangun dan terus ke tempat tok kadi. Terkejut aku bila tengok empunya tangan yang bersalam dengan tok kadi.
Lelaki tu berdiri dan berhadapan dengan aku.
"WHATS WRONG?"
"HAN.. HANBIN.. HOW.. HOW... YOU" hani
"SSSHHH... NAK KAHWIN DENGAN SAYA TAK?" hanbin
Hanbin letak jari telunjuk kat depan bibir aku. Jantung aku berdegup kencang. Aku cari kelibat daniel.
"CARI SAYA KE?" daniel
Daniel terus muncul kat sebelah
"MACAM MANA.. SAYA.. SAYA TAK FAHAM" hani
"LAST CHANCE. NAK KAHWIN DENGAN SAYA TAK?" hanbin
Aku pandang hanbin balik. Flash camera banyak tertumpu kat kitaorang. Aku tak tau.. kenapa dia ada kat sini? Macam mana dia yang boleh ada kat sini?
"NANTI KITA CERITA. SO,, HANIYA. AWAK NAK KAHWIN DENGAN SAYA TAK?" hanbin
Aku senyum dan aku angguk sungguh2.
"NAK. I WANT! I WANT YOU TO BE MY HUSBAND" hani
Hanbin senyum. Sorakan pun kedengaran.
"DAH BOLEH MULA KE NI? SAYA ADA BANYAK LAGI NI ORANG YANG SAYA NAK NIKAHKAN. KALAU LAMBAT LAGI. SAY....." tok kadi
Hanbin terus tahan tok kadi dari berdiri.
"ANIYA ANIYA ANIYA.. TUNGGU.." hanbin
Hanbin dan tok kadi duduk balik. Hanbin hembus nafas dan ready. Aku terus naik ke pelamin. Sekarang ni baru aku dapat rasa senyum aku yang betul2 ikhlas.
YOU ARE READING
"HANI"
FanfictieHani, seorang gadis Malaysia yang melanjutkan pelajaran di korea bersama dengan dua orang rakannya. akibat wang saku yang tidak mencukupi untuk menampung perbelanjaannya selama 3 tahun di korea, dia buat keputusan untuk bekerja di sebuah restoran. J...