hoofdstuk 4

5 0 0
                                    

ik schrok wakker. oh oke. we hebben op de bank geslapen. ik zie dat Loes haar telefoon af gaat. ik probeer haar wakker te maken wat ik beter maar op kan geven. ik neem zelf maar op. "goede morgen Loes, ik hoorde dat jij en Tom uit elkaar zijn, gat het wel met je? ik snap het hoor dat je daarom er niet bent vandaag.. maar weet dat ik er voor je ben he...?" "hey met Ivanna, de beste vriendin van Loes. uit tussen haar en Tom? hoe kom je daar dan aan? als het uit zou zijn zou ze hier niet lekker liggen teslapen op mijn bank en had ze wel liggen huilen bij me. dus uhm heel lief van je dat je er voor haar bent. ik zal nog een poging doen haar wakker temaken en zal zeggen dat je hebt gebeld. doei doei" "oh ben ik blij mee was al zo bang. maar uhm is goed dankje, doegg" ik hing op en snapte er geen fuck van. uit tussen haar en Tom? dat kon toch niet? ik trok haar naar me toe en kriebelde over haar hoofd. eigenlijk wilde ik vandaag thuis blijven en een beetje tutten in mn bed. maar dat kon ik niet maken tegen over steef. die zou me gelijk verkeerd in schatten en dat wilde ik liever niet. niet dat ik zin had in dat gesprek straks. maar ik doe het alleen voor hem. niet voor mezelf ook al zou het voor mij zo veel beter zijn. aan gezien ik nu nooit zin heb is school enz door hem. 

Loes opende haar ogen. ik glimlachte naar haar. ze keek me suf aan. "Loes.? uhm.. is het uit tussen jou en uhm Tom?" ze keek me nu nog suffer aan."uit? nee whaha tuurlijk niet.. hoe kom je daar bij?  we zijn morgen drie jaar samen." ik haalde op gelucht adem. "je werd gebeld door een vriendin. en ik kreeg je eerst niet wakker. maar uhm ze was helemaal in de stress omdat er een verhaal gaat dat het uit is tussen jullie." "ohw wtf nee ik weet van niets haha" ik knuffelde haar en was van binnen echt opgelucht. ik keek op mn telefoon. het was nog maar zeven uur en ik moest pas om half twaalf beginnen. ik ging weer liggen en trok Loes tegen me aan. soms heb ik echt een vriend nodig maar zo lang ik Loes had om teknuffelen kwam dat wel goed.  ik viel rustig weer in slaap. 

toen ik wakker werd was Loes al weg. er lag een briefje op tafel dat zij vandaag wel boodschappen zou doen en dat ze om half zes thuis zou zijn. ook stond er een bakje op tafel en een fles. een thermosbeker met thee en een boord met daar op twee broodjes. wat is het toch een schatje he. ik deed het papiertje in mn tas en at de broodjes op, dronk de thee en deed het flesje en het bakje in mn tas. daarna ging ik maar naar boven en ging ik douchen. toen ik de douche uit kwam maakte ik me klaar voor school. nu pas viel me op dat ik eigenlijk echt veel make up draag. na drie dagen foundation en een hoop mascara en eyeliner , vroeg ik me eigenlijk voor de eerste keer af waarom ik zo veel make up draag. het maakt me nou eigenlijk toch niet veel mooier ofzo. want met of zonder make up knap was ik gewoon echt niet. net als mn ex, hij zei ooit dat hij helemaal geen verschil zag tussen make up of niet. ook al is het echt een heel erg groot verschil. maar ach ik deed de laatste lijntjes nog goed en poetste mn tanden.  en maar op naar school dan 

echte liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu