Episode AK4

50 5 2
                                    

Seinyu melihat aliran sungai di depannya,anak ikan berlenggok-lenggok mengikut arus sungai yang tenang itu.Kuro cuba menangkap anak -anak ikan itu malangnya tidak seekor dia dapat,Kuro mula meningkat remaja,rambutnya sudah sedikit panjang.Dia menaik lengan bajunya itu,untuk memudah menangkap ikan di depannya.

Seinyu hanya ketawa melihat gelagat lucu yang di buat Kuro.Kuro menunjuk ikan yang berjaya di tangkap.lalu di masukkan ikan di dalam raga kecil yang di sisip di pinggangnya.

"Sein..kamu hanya mahu lihat sahaja ke!?"Kuro mengesat peluh jantannya.

"Aku sudah tua..Kuro!''sengih Seinyu

Kuro mengecil matanya.Dia tidak nampak mana tuanya lelaki berambut merah itu.

"Tunjukkan bahagian mana kamu sudah tua sihh!"sindir Kuro.

Seinyu hanya tersenyum,bukan dia malas dia lebih suka melihat anak manusia itu dari menangkap ikan.Kuro berjaya menangkap ikan yang besar.

"Sein!!yang kecil itu untuk kamu,yang besar ini aku punya ngerti!"Kuro menunjuk ikan besar yang baru ditangkap.Seinyu tidak memberi respon,dia nyeyak tidur di bawah pohon rendang berdekatan sungai.

Kuro mempunyai akal nakal untuk mengenakan lelaki berambut merah itu,perlahan dia mendekati Seinyu.Di dekatkan ekor ikan ke hidung milik lelaki seringala itu.Tak semena-mena tangan Kuro ditangkap oleh Seinyu,oleh kerana tidak seimbang badanya  terjatuh,Seinyu cuba mencium Kuro.Wajah Kuro berubah merah,bila bibir milik Seinyu cuba melekat ke bibir.Kuro sekuat hati meronta.Seinyu ketawa sekuat hatinya melihat Kuro kelihatan kelam kabut di buatnya.

"Iseng kamu Sein..aku laki-laki!''Kuro mengelap bibirnya,walaupun Seinyu masih tidak menjamah bibirnya,nafas Seinyu masih terasa hangat setiap bibirnya,wajahnya kemerahan.

Seinyu memeluk Kuro, Seinyu membisikkan sesuatu yang membuat hatinya berdengup kencang,wajahnya bertambah merah dan dia terasa telinganya ingin keluar asap.

Seinyu tersenyum kerana dia berjaya membuat lelaki berambut biru itu senyap dengan kenakalan.

"Dulu masa kamu anak kecil kamu suka mengejar ekorku!"ujar Seinyu memandang Kuro.Kuro memandang anak mata yang indah itu.Dia bangun dari duduknya.

"Iya..ekormu itu lembut dan hangat!"dia mengusap ekor merah milik Seinyu.

''Ayoh kita pulang!"ujar Seinyu.Kuro tersenyum lalu di capai ekor milik Seinyu.

"Aduh...binggung sakit!"jeri Seinyu bila ekornya di rentap Kuro.Kuro tersengih kerana berjaya balas dendamnya.

Memory...

Bloodies PromiseWhere stories live. Discover now