Tetsuya menghabisi air kotaknya,saat itu dia hanya mediamkan diri.Daiki teman kelasnya itu memerhatikannya sahaja wajah tiada respond itu membuatkan dia tidak dapat baca emosi si rambut biru.
"Aku nak resign la''Tetsuya tiba-tiba berbicara spotan.
Tersembur air yang diminum oleh Daiki,dipandang temannya itu.
"Bicara apa kamu ini Tetsuya!!"Daiki bingkas dia berdepan dengannya.Bagaikan tidak percaya yang di katakan Tetsuya.
"Kamu cintai kerajang bukan!''Daiki memegang bahu.Tetsuya kaku tunduk ke bumi.
''Iya..aku sukai sangat bola kerajang Daiki kun...''leret kata-kata Tetsuya.
"Jadi kamu ingin behenti tiba-tiba!!?"Daiki menaikkan nadanya.
''Susah...aku tidak pasti aku boleh lakukan hampir 3 bulan pretasi aku masih di takuk lama!"Tetsuya berdiri di depan lelaki itu.
"Bukan aku sudah kata aku akan jadi teman latihan kamu!!"ujarnya Daiki,memujuk temannya itu.
"Iya..bisa kamu harus sabar dengan aku yang lembap ini!"Tetsuya masih rasa dirinya akan lemah.
"Kamu tidak selemah ini temanku."ujar Daiki.
Tetsuya memandang lelangit biru itu.Daiki melihat Tetsuya,rambutnya lembut mengikut angin.fikiran Daiki merawang ke lain.
"Andainya Tetsuya anak gadis mungkin seorang yang manis."bisik hati Daiki.
"Ya ampun Daiki..jangan fikirin gitu la''Tetsuya memandang Daiki.
'Huh...Apa!?"Daiki terkejut.
"Kamu mimpi aku jadi gurl ke?"ujar Tetsuya,dia memang pasti boleh dengar bisik hati Daiki yang nakal.
"Jap!!kamu bisa...dengar!!"wajah Daiki berubah kemerahan.
"Ya...kata-kata terselidung dari hati bisa aku dengar..''ujar Tetsuya.
"Keren bangat tue!''Daiki teruja.
''Sejak bila!?"ujar Daiki.
"Sejak usia aku 5 tahun lagi.Tapi aku hanya dengar bila yang rapat denganku!"Tetsuya duduk kembali di goyang air kotaknya.Di baling kotak itu ke arah tong sampah tapi tidak berjaya memasukinya.
Daiki ambil kotak air yang di lempari Tetsuya,di buang terus ke dalam tong sampah.
''Tetsuya!!!!"ujar Daiki tiba-tiba.
Tetsuya memandang Daiki,berkerut dahinya itu.
"Itu..lontaran kamu!!''ujar Daiki,Tetsuya masih tidak dapat tangkap apa yang ingin di bicara temamnya berkulit manis itu.
"Dekati team kamu..bila kamu mesra kamu bisa baca fikiran mereka!''Daiki bagi cadangan.
"Bisa begitu sihh!"Tetsuya rasa pelik dengan idea Daiki.
"Iya..luaskan fikiran kamu mungkin kamu tahu keistimewaan kamu!"Daiki yakin dengan racangannya.
Tetsuya memandang wajah Daiki,wajah itu bagaikan bagi idea yang dia tidak pernah fikirkan.Mereka buat bum firts mereka.
"Iya..biar aku cari ruangnya!"Tetsuya mula semangat.
YOU ARE READING
Bloodies Promise
FanfictionSeinyu manusia seringala yang tinggal di puncak Gunung ,dia tinggal bersama Kuro di pohon maple berwarna merah.Ramai manusia tidak berani naik ke puncak kerana takut Seinyu.Kuro anak yang di buang ibunya kerana percaya ramalan buruk mengenai.Senyu m...