Kempolan asap berwarna putih muncul di depan Seinyu.Seinyu kelihatan tenang dengan kehadiran jelmaan lembaga itu.Seinyu tahu kehadiran lembaga itu untuk kutip hutang kehidupannya.
"Hampir ratusan tahun aku tidak singgah di sini!"ujar lelaki berambut hitam,bibirnya terukir senyuman yang penuh muslihat.Mereka bukan teman malah bukan musuh,mereka buat perniagaan dengan Yokai terdesak seperti Seinyu.
"Masih terbuka penjanjian kamu pada aku!?"Seinyu terus dengan tujuannya.
''Hahahaha....!"ketawanya membuatkan burung -burung di situ terbang ketakutan.
"Aku ada berita manis untuk kamu!!"ujar Lelaki itu lagi.
Seinyu kelihatan tidak berminat dengan umpan si gagak hitam itu,keturunan yang di benci yokai dan siluman sepertinya itu banyak muslihat.
"Teman manis kamu sudah kembali jauh nun di sana!''ujar Penjyu.
Seinyu memandang lelaki itu.
Senyum jahat mula memampir,untungnya perangkap sudah hampir terkena.
"Maksud kamu..Kuro!"ujar Seinyu gembira.
''Iya iya iya..anak manis berambut biru ada di kota manusia!"Penjyu mendekati Seinyu.Dia berbisik kepada Seinyu.
Seinyu melihat sesuatu yang dirindui,imej Tetsuya mirip Kuro air mata kerinduan Seinyu mengalir.
"Ku...ro!dia ingin mencapai bayangan itu,tapi lenyap seminit kemudian.Seinyu memandang Pengjyu,dia sudah nekad untuk ambil balik kepunyaannya.
"Penjanjian ini tinggi harganya...lihat ini!"ujar Pengjyu memapar imej Akashi tengah membaca buku.Seinyu terkejut mirip anak muda miripnya.
"Apa yang harus aku lakukan..!"Seinyu masih memandang Akashi.
''Makan dia....!''ujar Pengjyu.
"Apa!!!!!"Seinyu terkejut.Tapi dengan cara itu dia ketemui Kuronya.
Gelak jahat kedengaran lagi.
"Pertukaran roh..tapi saat kamu dengannya hanya singkat kuasa kamu hanya malam ,siang empunya masih dirinya.Untuk pertukaran nyata untuk rangkumi tubuhnya serap rohnya sedikit demi sedikit baru kamu bebas guna tubuhnya sesuka hati..tapi!!!jasadnya mati kamu pun terhampus sama kerana roh kamu sudah gaulinya masa itu hayat kamu habis juga ikut angka si badan!"Pengjyu memandang Seinyu.
"Aku setuju..cukup aku boleh hidup dengan Kuro saat ini..cukup kalau dia ada di sisiku!"Seinyu tidak mahu menanggung rindu lagi.Sekarang dia sudah kembali.
Akashi terkejut dari lena,dengupan jantung pantas peluh dingin mula menyerang seinci tubuhnya,diambil gelas untuk diisi air,tapi gelasnya pecah jatuh ke lantai.Hatinya tidak sedap. Ditatapi gelas yang sudah berderai di lantai.Bunyi loceng memecah kesunyian pagi itu...
YOU ARE READING
Bloodies Promise
FanfictionSeinyu manusia seringala yang tinggal di puncak Gunung ,dia tinggal bersama Kuro di pohon maple berwarna merah.Ramai manusia tidak berani naik ke puncak kerana takut Seinyu.Kuro anak yang di buang ibunya kerana percaya ramalan buruk mengenai.Senyu m...