Latihan berterusan hingga ke petang, Daiki macam biasa belatih dengan Tetsuya. Akashi memandang jauh ke dua kawan yang leka menjaringkan bola. Akashi memandang Tetsuya, hatinya tiba-tiba berdebar-debar melihat wajah pemuda berambut biru.
''Kise!! "Panggil Akashi.
"Yup ssu! "Kise memandang kaptenya.
"Macam mana dengan latihan yang lain, aku ingin kumpul data untuk buat pilihan game nanti! "Akashi cuba bicara sedikit garang pada pemain tetapnya itu.
Suara milik Akashi membuat permain yang lain behenti seketika. Akashi nampak ada beberapa permain yang behenti termasuk Daiki dan Tetsuya.
"Mood tengah bad lerr tue! "Daiki memandang Tetsuya.
"Nampaknya kamu amat mengenali kapten kamu ya! "Senyum Tetsuya.
"He... Mula sem pertama aku mengenali Seijiro! "Daiki mecampak bola ke dalam jaring, seperti biasa ace sepertinya memang tidak pernah tersasar.
Tetsuya memerhati jaringan Daiki, bola itu cantik memasuki jaring. Dia tersenyum, Tetsuya berharap dia dapat buat jaringan seperti Daiki satu hari nanti. Kesungguhan Daiki mengajarnya membuat dia ingin menjadi bayangan Ace utama mereka.
Senyuman Tetsuya membuat Akashi terpana, dia tidak menyukai senyuman itu untuk orang lain. Dia berpaling berlalu dari situ. Kise yang tengah buat laporan tercenggang bila melihat kaptennya berlalu pergi macam itu sahaja. Midorima yang tengah buat jaringan jauh pun pelik dengan sikap Akashi. Kise bagi isyarat yang dia sendiri tidak tahu.
Mereka menyambung kembali berlatih, Kise mendekati Midorima. Daiki pandang Kise dan Midorima, dia bagi isyarat kepada Tetsuya untuk bertemu teamnya. Tetsuya faham dia pun ingin berehat dan minum air.
Dia keluar sekejap untuk beli air, baru ingin beredar dari situ dia ternampak kaptennya di sebalik bangunan.
"Konbawa!! "Tetsuya cuba menegur Akashi.
Akashi terdiam, dia tarik tualanya untuk menutup mukanya.
"Ano... Saya Tetsuya desu! Ahli baru... Salam perkenalan gomen mengganggu ya! "Tetsuya bersikap sopan, baru dia ingin beredar tangannya di tarik Akashi.
"Jangan pergi!! "Akashi menarik keras tangan Tetsuya.
Tetsuya berpaling melihat kaptennya, mata mereka bertemu, Akashi melihat wajah Tetsuya. Lama mereka merenung satu sama lain, baru Akashi sedar dengan perbuatannya itu. Dia menekup mukanya.
"Gomen!! "Akashi minta maaf.
"Emmm.. Tak pe! "Nada suara Tetsuya rendah, dia gosok lengan tangannya.
"Saya.. Minta diri.. "Tetsuya terpaksa berundur kerana Daiki memanggilnya.
Akashi tidak tahu kenapa dia bersikap begini sejak pertama kali bertemu dengan Tetsuya Kuroko, perangai berubah bila melihat lelaki berambut biru itu. Dia termenung dan berfikir dengan perangainya sendiri.
***************************************
Tetsuya termenung jauh, dia tidak sangka dirinya di benci oleh kaptenya sendiri, lengan dia masih sakit di rentap lelaki berambut merah itu. Tapi dia sudah berjanji dengan Daiki untuk membaiki permainannya. Dia mahu buka mata Akashi Seijiro. Dia tidak lemah.
YOU ARE READING
Bloodies Promise
FanfictionSeinyu manusia seringala yang tinggal di puncak Gunung ,dia tinggal bersama Kuro di pohon maple berwarna merah.Ramai manusia tidak berani naik ke puncak kerana takut Seinyu.Kuro anak yang di buang ibunya kerana percaya ramalan buruk mengenai.Senyu m...