1. kapitola- Plány na léto

9 2 1
                                    

Tehdy se to stalo.
Tereza a Eliška byli u mě na zahradě a probírali jsme letní prázdniny.

Nikdy by mě nenapadlo, že tu budu sedět zrovna s těmahle holkama. Víte, minulost byla trochu jiná než byste řekli.

Kdysi jsem patřívala do skupiny zvané Zlobilky. Jejich vůdkyní je Lea, další jsou Sára a Zita. Pamatuji si moc dobře jak jsme se Elišce posmívali. Až jednoho dne do školy přišla nová holka- Tereza. Pomohla Elišce a když jsem zjistila co jsem prováděla, okamžitě jsem se od Zlobilek vzdálila. Tereza si toho všimla a vyzvala mě, abych se přidala k nim. Poté jsme rozlouskli záhadu Zlaté perly a od té doby řešíme jeden případ za druhým.

A teť tu s nimi sedím, to je úžasné.

‚‚Co myslíš, Mony?’’
Ucukla jsem. Úplně jsem zapomněla vnímat okolí.
’’Já.....cože?’’
Uviděla jsem Terezinu tvář, usmívala se. Její blonďaté vlasy zářily v slunečním světle a modré oči jiskřily upřímností.
Pohlédla jsem na Elišku. Ta naopak měla ve tváři zděšený výraz. Své hnědě, krátké vlasy měla sčesané do culíku. Její hnědé oči vyjadřovaly zděšení a soucit.
‚‚Ptali jsme se tě, zda nechceš jet na letní tábor.’’
‚‚To je výborný nápad!’’Zvolala jsem.
‚‚Skvělé! Takže tu přihlášku nemusíme odvolávat.’’
‚‚Tak počkat‚ vy jste poslali moji přihlášku bez mého vědomí a ani jste se mě nezeptali?!’’
Znělo to ošklivé, ale co jsem mohla dělat.

‚‚Ano, a to protože jsme věděli, že pojedeš.’’Odpověděla Tereza s klidem.

To jsem na ni obdivovala. Její odvaha a drzost zaráží snad každého. Podívala jsem se znovu na Elišku.
‚‚Kdy se tam jede?’’
‚‚Dvacátéhodevátého.’’
‚‚Doufám, že nám mezitím Zlobilky něco neudělají.’’Zadoufala jsem a podívala se na Terezu. Když je řeč o Zlobilkách, má k nim vždy nějakou připomínku. A taky že ano. Postřehla jsem v jejích očích záblesk a notoricky úsměv.
‚‚Jen ať to zkusí a já si z nich udělám palačinky.’’

Začali jsme se smát. Velice dobře si totiž vzpomínám na to jak nám chtěli Zlobilky něco provést, ale díky Terce se jejich ďábelské plány otočily proti nim.
Už se nemůžu dočkat. Konečně nějaká změna!

Poplach na letním tábořeKde žijí příběhy. Začni objevovat