8. Hulpgids

639 56 7
                                    

Beste leerlingen,

Omdat het in het begin misschien lastig kan zijn hoe alles hier in elkaar zit is hier de Hulpgids. Hier zal even een uitleg staan over de boeken die hier zijn. Uitleg over hoe RPG werkt staat in dit boek in hoofdstuk 1. In dit boek kan je alle info vinden die nodig is. Hoe RPG werkt. Hoe je punten kan verdienen en de leerlingen lijst en regels.

Goed, laten we beginnen.
Boek 1, Chatrooms. In dat boek kan je alle chatrooms vinden die er zijn. De slaapzalen, de grote zaal. Alle kamers in Zweinstein. Ook de winkels en de clubs zijn daar te vinden. Je kan daar kletsen met de anderen en winkelen. Leren en alles wat je kan bedenken.

Boek 2, Lessen. In dat boek kan je alle lessen vinden die hier zijn. Je kan ze volgen en het huiswerk inleveren bij de inlever plek. Hier is ook het kantoor te vinden van het Schoolhoofd Valleri. Ze kan je helpen als er problemen zijn op school of als je vragen hebt.

Dan boek 3, Zwerkbal. Elke afdeling heeft zijn eigen zwerkbal team. Na elk jaar komt er een nieuwe selectie. Hier kan je trainen en worden  de wedstrijden gehouden. De info daarvan kan je in dat boek vinden.

Dan boek 4, platform 9  3/4 en Zweinsteinexpres. Het perron en de trein. Hier kan je ook gezellig kletsen. In de trein. In de wc's. Op het station.

En nu boek 5, het ministerie. Het ministerie gaat over de regels. Hier moet je als je wilt aanvraag doen om Faunaat, transformagier, sisselspraak wilt hebben. Dan moet je ze wel overtuigen. Zij zijn de bescherming van de tovenaars wereld.

En boek 6, de bibliotheek. Hier zullen boeken instaan met informatie over verschillende onderwerpen. Onderwerpen die je voor de lessen en de examens hier nodig kan hebben. Of omdat je het in de bibliotheek van Zweinstein kan vinden.

En boek 7, raadsel van de week. Elke week zal er een raadsel komen waarmee je punten kan verdienen. Hier reageer je op met het antwoord. En dan krijg je te horen of je het goed hebt.

En boek 8, Toverkrant. Dit is de krant van ZweinsteinRPG. Leerlingen en redactie van deze krant kunnen een artikel insturen en dan komt ie erin. Je verdient punten. Hier komt ook informatie in over wat er gebeurt. Lees het. Volg de krant.

En boek 9, Schoolfeesten, er zijn 4 Schoolfeesten hier. De dag van het schoolfeest komt er een hoofdstuk open te staan. Hier zullen ze plaatsvinden.

En boek 10, Wedstrijden. Hier houden we ook wedstrijden. In het boek vind je alle info. Je kan punten verdienen hiermee als je in de top 3 zit.

En boek 11, Ochtendprofeet. De ochtendprofeet is een krant van de toverwereld. Je kan in de redactie komen, dan zal je moeten solliciteren en hoe dat eruit ziet staat in het eerste hoofdstuk van dit boek. Hier zullen artikels verschijnen over dingen die in de toverwereld gebeuren.

En boek 12, Kibbelaar. Is een soort van tijdschrift van tovenaars. Er komen roddels, weetjes, horoscopen en ga zo maar door in te staan. Je kan bij de redactie komen, dan zal je moeten solliciteren en hoe dat eruit ziet staat in het eerste hoofdstuk van dit boek.

En boek 13, Buiten wereld. Is een boek die in de vakanties open staat, maar ook tijdens het schooljaar open zal blijven waarschijnlijk. Hier zijn landen te vinden, plekken en gebouwen. Alles in de dreuzelwereld.

En boek 14, Azkaban. De bekende tovenaarsgevangenis. Als je iets overtreed en het ministerie besluit je hierin te sturen krijg je hier een eigen cel, waar je dan rp kan spelen tot je weer vrij bent. Als je hier vast zit kan je niet in een van de andere chatrooms reageren helaas.

En boek 15, Sorteerhoed. Dit is dit boek. Hier staat alles in. Regels, leerlingenlijst, sorteren, banen en ga zo maar door. Alle informatie die je nodig kan hebben. En als er iets niet duidelijk is, vraag het dan :)

Ik hoop dat dit jullie wat meer opweg helpen.

Magische groet, Mythia Valleri

SorteerHoedWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu