3.Bölüm "SENİN KÜTÜĞÜ OTOPSİ ODASINA ALALIM"

105 35 8
                                    

                  

Saat :15.15

"Kolay gelsin Derya."
"Kolaysa başına gelsin." Sesi bir tuhaftır.
"Keyfin yok gibi.Sorun ne?"
"Sorun bu?" Masadaki örtüyü kaldırır.Altında on iki yaşlarında bir kız çocuğunun cesedi vardır.Uzun bir sessizlik olur.
"Berbat bir durum gerçekten.Keyifsiz olmana şaşmamalı."der kısık sesle.
"Sen niye geldin İnci?"der Derya yorgun bir şekilde.
"Sana bakmaya geldim.Şu çocuk cinayetleri ile ilgili bilgi almak da istedim."
"Bilgi? Onu Cengiz komisere soracaksın.Bana değil.Ben sadece neden öldüklerini söyleyebilirim.Misal şu kızı ele alalım.Gördün zaten ameliyat edilmiş.Böbrekler ve kalp yok.İşin kötü tarafı ameliyattan öncesi."
"Ne olmuş?"
"Cinsel istismar."
"Pislikler"
"Pislik oldukları kesin lakin... Onların işi olmayabilir sadece."
"Nasıl?"

"Mevcut iz bulguları daha önce birkaç defa tekrarlandığı yönde.Anlayacağın kuzen kız berbat bir hayat yaşamış olabilir diyebilirim."
"O zaman bu kızın durumu ayrı bir dosya olarak ele alınmalı."

O sırada kapıdan cinayet bürodan Cengiz Komiser girer coşkulu bir şekilde.

"İnci senin kütüğü otopsi odasına alalım.Bizden çok sen giriyorsun buraya."Yüzü düşer birden.
"Hayırdır? Suratlar düşmüş."

"Belgeler masamda duruyor Cengiz . Tarık Baş komiser ister." der bıkkın  bir  sesle Derya.

"Tamam.Ben çıktım o zaman.Konuşmak istersen yanıma uğra Derya.Dertleşiriz istersen."der gözlerini Derya'ya dikerek.

"Sağ ol ama gerek yok."der Derya yorgun ve kısık bir ses ile.
"Peki o zaman." Cengiz çıkar.
"Bak diyeceğim Derya.Cengiz bence senden hoşlanıyor."
"Başlama İnci,  keyifsizim.Dalga havasında değilim."
"Peki o zaman.İşin bittiyse çıkalım. Hava al biraz."
"İyi olur."

Adli tıp 'ın bahçesine çıkarlar.Banka otururlar.

"Dökül kuzen."der İnci.
"Ne diyeyim İnci?"
"İçinde tuttuğun ne varsa sal gitsin kuzen."

Derya iç çeker.Uzun bir sessizlikten sonra konuşmaya başlar."Anlamıyorum.Daha doğrusu anlayamıyorum."

"Neyi anlamıyorsun?"

"Para uğruna çocukları katletmeyi. Para dediğin araç olmalı amaç değil.Sırf para kazanayım diye yapmadıkları kalmadı.Hayat karartarak yaşamaya çalışmanın mantığını çözemedim. O çocuklar ölmeyi değil iyi bir geleceği hak ediyorlardı.Gülüp oynamayı hak ediyorlardı.Ben bu mesleği seçerken zor olacağını biliyordum. Ama bu kadarı çok fazla."

"Derya her meslek zor.Benimkini ele alalım.Biz avukatlar mazlumları savunmamız gerekirken kendini paraya kaptıranlar yüzünden bazı suçluların yaptığı yanına kar kalıyor.Bu da beni deli ediyor. Geçenlerde 17 yaşındaki kız istismara uğradı.Ahmet abi ile  savcılığa götürdük kızı.Adamı saldılar kanıt yok diye. Ahmet abi o işin üzerinde çalışıyor.Hak yerini bulsun.Adalet sağlansın diye.Demir polis oldu. Adalet için suçluların peşinde gece gündüz.Ölüm riski var.Ama amacı için riskleri göze alıyor.Berbat insanlarla,olaylarla uğraşıyor.Sen bir amaç için bu mesleği seçtin bizim gibi. Evet zor.Çok zor dayanması biliyorum.Ama dayanacaksın. Ölenlere adalet borçluyuz.Katillerin yanına kalmamalı.Hiçbir suç cezasız kalmamalı.Sen  ölüleri konuşturmalısın ki bizlerde gerçeklere ulaşabilelim."

"Haklısın İnci."

"Hani dedin ya anlamıyorum diye.Boşuna uğraşma anlamak için.Anlayamazsın.Biz onları anlayamayız.Çünkü aynı dili konuşmuyoruz.Biz vicdan dilinden onlar ise menfaat dilinden konuşuyor.Onları anlamak için vicdanını kapatman lazım ki bu durumda onlara benzersin.O yüzden sadece işine odaklan.Bu vicdan meselesine dönersek de işini yapmak için vicdanını değil mantığını kullan.Ölüler masada kalsın.Kimmiş? Neymiş? Diye düşünme düşünme.Sadece sorulara cevap bul.Niye ölmüş?Katili kim olabilir?Öyle daha rahat edersin.Hayatlara saplanıp kalma.Sonra vicdanın azap olur durur."

"Haklısın ama ... Tamam, dediğin gibi olsun İnci.Deneyeceğim."
"Aç mısın?"
"Hayır.Ben işe dönmeliyim.Hocam beni sorar.Sen ne yapacaksın İnci?"

"Emniyete Cengiz'in yanına geçeceğim."

Derya keyifsiz bir şekilde kalkar ve kapıya yönelir.İnci arkasında seslenir.
"Akşam dışarı çıkalım Derya."
"Olur İnci."


Geçmişten Gelen Azap (düzenleniyor ve devam ediyor)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin