aku rasa lega kini aku tinggal tunggu keputusan spm ku, aku membantu umi di butik. Tiada siapa tahu aku dah mula dapat igatan ku semula, cuma along angah dan azreen saja tahu, umi beritahu pada hari lahirku tahun ni dia akan perkenalkan aku pada keluarga kandung ku, menurut umi atuk dan nenek ku akan ambil aku nanti kerana kedua2 orang tua ku telah meninggal dunia pada hari aku dan kembar ku di lahirkan.
qaiser duduk termenung di rumahnya selepas habis peperiksaan spm dia selalu habiskan masa dia clubbing, minum arak malah daddy dan mummy tak mampu nak menghalang dia. kini dia cuma perlu tunggu keputusan spm nya saja.
aku ambil keputusan untuk melawat along dan azreen di galeri seni milik mereka berdua.
qaisara boleh ke drive nak umi call along dan ambil qaisara? puan aliya menghampiri anak gadisnya.
its ok umi, jap lagi azreen datang ambil adik, umi masak ape? nak adik tolong tak.
x perlu, ubat dah makan? adik siap2 sekejap lagi umi sediakan bekal untuk sayang.
ok umi.
qaiser baru tiba di galeri milik aqil tetapi tiba2 telefon nya berbunyi
hello julia u nak ape?
hello qaiser u janji nak teman i shopping.
i busy u ajak lah teman lelaki u.
qaiser u memang saja nak lepas tangan kan.
hey julia kau dengar sini aku taknak kau telefon aku lagi faham.
aku turun dari kereta degan azreen, aku lihat kereta di sebelah kerefa azreen 'erm ni bukan kereta si mr.arrogant tu ke' aku teruz meramgkul tangan azreen kami berbual sambil melanglah masuk ke galeri, harini aku pakai topi tshirt dan jeans, tetapi aku terasa seperti ada orang langgar aku aku mendongak dan..
kau qaiser menuding jari nya ke qaisara.
kau kalau tak langgar aku tak sah ke hah.
kau langgar aku dulu
what.. kau tu...
sayang azreen kenapa ni.
along tanya princess dia dengan budak ni sama sama terlanggar tapi terus bertekak
qaisara minta maaf kat pelanggan along.
never,
aqil hanya menggeleng kepala qaisara ni degil jangan harap dia nak minta maaf kalau dia rasa bukan salah dia
princess dah lah lelaki ni tak sengaja lagipun tak lama lagi birthday you kan
ok i am sorry.
aku terus meninggalkan dia, aku mengutip semula bekas sup yang terjatuh dan terkena pada baju ku,
honey here you are, maksu cari di rumah tadi ni baju kenapa tangan honey ni burn. aqil azreen kenapa tak jaga anak umi elok2 hah.
aunty its my fault.
qaiser baru sedar tangan gadis di hadapannya melecur, dia menghampiri qaisara dan mengeluarkan sapu tangannya, dia menarik tangan qaisara dan keluar dari galeri milik aqil. manakala aqil, azreen dan puan irene hanya melihat. tiba di kereta qaiser terus memandu ke klinik abang saudaranya farish.
qaiser kenapa?
abang tolong saya rawat budak ni tadi saya terlanggar dia
owh okay abang ingat ada apa tadi cik duduk dulu
ok,
cik ada alahan pada apa2
yup everything,
what cik pasti ke ?
tak ada lah, doctor sikit je ni.
cik saya nak tanya rantai tangan ni dan rantai leher ni cik pakai dari kecil ke?
tak ada lah baru lagi tapi umi kata ni memang ade dengan saya dari lahir lagi kenapa doctor
nothing sebab rantai leher awak sama dengan rantai leher qaiser selalu pakai.
oh. tapi ni sikit je kan sebab saya taknak umi saya risau doctor.
yup dah siap pun, awak boleh ambil ubat
ok.qaiser menarik tangan qaisara dan dia memandu semula ke galeri milik aqil. dia terus meninggalkan qaisara di hadapan galeri aqil.
aku melangkah masuk dan aku terkejut bila melihat umi bersama seseorang, aku menghampiri umi dan umi memperkenalkan kepada ku bahawa lelaki tersebut adalah atuk ku, dan dia ingin aku kembali kepadanya, tetapi aku tak mampu. aku terus meninggalkan mereka.
YOU ARE READING
miss blur and mista arrogant
Short Storyits not a love story but a story about friendship, family, and trust.