aku duduk termenung di dalam bilik bagi semua yang mengenali aku mereka anggap aku dan azreen berkahwin sebab aku panggil dia hubby tapi dia cuma abang sepupu aku je. aku melihat cincin di jari aku, hurm kerana untuk keselamatan aku azreen sarung cincin nie, ni semua masa aku berada di kolej bersama iris secara kebetulan aku suka lepak di kafe milik abang iris dan membuat kerja sambilan sebagai penyanyi di sana, tapi itu semua hanya kenangan bila aku perlu pulang semula ke Malaysia dan aku perlu berhenti belajar dan mencari kerja di Malaysia kerana nenda. tapi itu semua kenangan lama.
sayang u tak siap lagi, mereka semua tunggu u di bawah, or are you sick
hah xlah dearie penat sikit jap lagi i turun,
hurm come i make up kan u dgn hias rambut you okay.
aku hanya senyum pada ariel dan airiel, airiel dan ariel menghias rambut adik kesayangan mereka dan make up, mereka memilih baju untuk qaisara, mereka turun semula selpas memilih pakaian dan aksesori baju untuk qaisara,
aku bersiap dan turun kebawah, aku memakai dress berwarna light pink and purple, bila tiba di tangga terakbir aku tergamam, iris? Apa die buat di sini? Kenapa dia ade di sini.
Baby come, kenapa termenung di sini, biey nak kenalkan baby pada airishu @ zafrani zafran arish.
Adik taknak turun terutama sbb iris, adik benci dia.
Baby iris tak bersalah sebenarnya umi aliya dan nenda yang rancang tu semua, please jom turun.
Airiel dan ariel menghampiriku dan azreen hurm makcik ni kalau dah buat perangai memang parah nak pujuk. Princess kenapa ni masih kat sini jom tetamu semua tunggu
Hah kenapa dia ada disini?
Sayang dia xtahu apa apa pun sayang, come sayang turun or you want me to carry you choose between two of it.
Ok fine. Tapi xnak degan ariel nak dengan airiel.
Adik kenapa tak turun lagi ni, aqil menghampiri adik kesayangannya dan mencubit telinga adik nya, budak kecik ni kalau da angin die degil bukan nak dengar cakap orang.
Sakit la along aqil,
Ya Allah Qaseh kenape ni dari jauh da dgar suara korang nak jadi ape ni hah
Airiel,azreen ariel dgn along aqil ni hah kacau adik
Dah jom iris tunggu tu cepat
Ok boss
Haha padan angah marah je degil sangt.
YOU ARE READING
miss blur and mista arrogant
Short Storyits not a love story but a story about friendship, family, and trust.