aku singgah di galeri aqil dan menanti azreen di sana, aku melihat qaiser dan seorang gadis aku menghampiri mereka
encik aryan cantik isteri encik,
wifey bila you sampai, kenapa tak tunggu di rumah. qaiser dan cik alya pun tak balik lagi? this is my wife qaseh arianna natalie. wifey ni ex-fiancee i tengku alya.
oh kak alya, sesuai lah dengam encik aryan hubby you tunggu jap i nak jumpa along, kak qaisara kirim sesuatu pada along.
okay.
adik buat apa kat sini kak qaisara sihat? aqil menghampiri adik nya,
sihat, along nak tangan akak minta pakaikan gelang ni pada along, adik balik dulu. aku bersalaman dengan aqil dan berlari anak ke arah azreen.
qaiser hanya memerhatikan gadis tersebut, dia melihat pesanan ringkas dari daddy nya
qaiser tolong pulang ke rumah nenda qaiser sakit tenat,
okay.
qaiser hanya membisu sepanjang perjalanan, alya hanya membisu walau ade pelbagai persoalan tetapi dia tak mampu untuk bertanya dengan suami nya.
qaisara terkejut mendapat berita dari ibu saudaranya dia pergi bersama azreen tetapi dia terpaksa menyamar kerana mungkin umi abi berada disana juga, sepanjang perjalanan qaisara hanya mampu menangis, azreen hanya mengekori qaisara dari belakang, azreen tidak mahu sesuatu terjadi kepada qaisara.
qaiser sampai di rumah keluarganya tetapi dia terkejut melihat sebuah kereta lamborghini diablo di hadapan garaj kereta kemudian di ikuti sebuah kereta audi, azreen keluar dari kereta audi nya manakala seorang jejaka keluar dari kereta lamborghini tersebut dan dia membuka pintu sebelah pemandu di sebelahnya kelihatan seorang gadis sedang duduk, dan mukanya di tutup dengan tudung dan hijap, azreen mengeluarkan kerusi roda dan membantu pemuda tersebut dan gadis tersebut.
azreen who this guy and this lady?
azreen ariel bawa qaisara masuk, qaiser alya masuk lah sekali kenapa semua berkumpul luar rumah dan tengah panas
qaisara?
ya your twin penat mummy minta azreen cari kembar kamu. just she not in good condition.
sorry I didn't introduce myself properly, my name ariel airiel azreen brother.
oh ariel azreen come biar maksu tolk qaisara,
it's ok maksu azreen boleh dukung qaisara n ariel bawa ni.
ok, qaiser kamu kenapa termenung taknak jumpa nenda kamu ke? alya kamu pun sama.
er...er... kami naik dulu.
aku melihat nenda terlantar di katil aku mencapai tengan nenda dan mencium tangannya, aku terkejut melihat umi dan abi bersama ahli keluargaku yang lain.
puan aliya dan keluarganya hairan melihat azreen bersama seorang gadis, malah qaiser juga hairan kenapa nenda nak jumpa qaisara? tetapi masing-masing hanya membisu.
YOU ARE READING
miss blur and mista arrogant
Historia Cortaits not a love story but a story about friendship, family, and trust.