-Felix-
Vaddå hatar henne? Hur i hela fridens namn kan man göra det? Jag menar, hon verkar snäll, söt, snygg, vacker, trevlig och det verkar också som att hon vill vara alla till lags. Jag Sneglar på Oscar som har lagt armen om henne. Herregud, flirtar han redan? Jag ruskar lite på huvudet och allas blickar vänds mot mig. Min snapback ramlade av.
"Vill vovven spela FIFA?" Säger Omar med bebisröst. Jag flinar.
"Men OFC!" Skrattar jag. Haley o killarna ler stort och Daff slänger pizzakartongerna.
"Vad är FIFA?" Frågar Haley efter en halv minut.
"Kom, vi visar" jag ler och springer i förväg. Jag startar och sätter mig i soffan. Haley sätter sig mellan mig och Oscar och Ogge sätter sig på golvet. Alla kollar mot dörren där Omar står med ett flin och läskiga ögon. Först bara tittar alla på honom men jag sneglar på Haley och nån sekund senare blir hennes ögon stora som tefat. Oscar och Ogge börjar skratta och innan jag vet ordet av det är Haley uppe på benen och genom halva rummet. Omar springer efter och tränger in henne i ett hörn. Han lutar sig närmare och jag vänder svartsjukt bort blicken.-Oscar-
Jag härmar Felix och kollar bort men vänder mig dit igen när jag hör ett tjut. Omar sitter på hennes rygg och kittlar henne. Vi andra börjar skratta och går också dit.
"Sn... Snälla!" Skrattar hon och vrider sig.
"Är jag snäll idag?" Omar kollar på oss och vi skakar flinande på huvudet.
"O... Omaaaaaar!" Tjuter hon nu.
"Nah, jag är inte snäll idag" säger han glatt. Efter någon minut börjar hon hicka också och då slutar Omar. Det låter otroligt sött.
"Oscar, Felix!" Vi går ut i köket där Daff sitter med allvarligt ansiktsuttryck.
"Det va Felix" "Det va Oscar" säger vi samtidigt och Daff ler.
"Okej såhär då... Va lite försiktiga med Haley är ni snälla... Hon har varit helt isolerad i tolv år..." Säger han och vi nickar.
"Varför bara vi?" Felix lutar sig mot väggen.
"De andra är inte lika betuttade i henne... Jag har pratat med de." Jag rodnar lite.
"Lovar daffsen" säger jag och skyndar mig tillbaka till de andra. Vi startar FIFAT och bestämmer att Felix o Haley ska börja. Felix kommer efter någon minut och sätter sig bredvid Haley.-Haley-
Felix lägger ena armen om mig och håller sina händer över mina för att visa hur man spelar. Jag börjar få kläm på det och han tar sin egna kontroll.
"Ska jag va snäll eller köra som jag brukar?" Frågar han och ser på mig.
"Som du brukar" säger jag och spelet börjar. Felix vinner med 12-6. Han hade inte ett enda självmål och han körde sitt bästa.
"Oj, bra gjort Haley!" Säger Felix glatt och det pirrar till i mig när han säger mitt namn.
"Tack" flinar jag och bugar mig på skoj innan jag ger kontrollen till Ogge. Han och Omar får oavgjort. Oscar utmanar Felix och de kör på väldigt taskigt. Men tillslut vinner Felix med 26-25. Ogge och Omar bara stirrar på skärmen.
"Hur i hela fridens namn får ni så mycket poäng?" Frågar Omar surt och jag petar honom i sidan.
"Du var också duktig" ler jag. Konstigt, jag träffade dessa killar för exakt tre timmar sedan och det känns redan som att vi har känt varandra hela livet. Jag reser mig upp och går in på mitt nya rum. Det är så sjukt stort. Jag kastar mig på sängen och suckar. Jag kommer trivas här men jag saknar mamma. Detta är första gången jag tänker på henne på flera år. Jag borrar ner huvudet i kudden och låter huvan glida av håret. Det knackar på dörren.
"Kom in!" Ropar jag och dörren öppnas.
BINABASA MO ANG
Adopterad (the fooo)
FanfictionLäs första så får ni veta vad den handlar om -det fina omslaget är gjort av bästa Maja Arnetorp aka Proudthefooo