(Nu, äntligen kommer 711 ord för att ni är så söta)
-Haley-
De är riktigt duktiga. Efter ungefär en timme vinkar Felix att jag ska komma. Jag skuttar glatt dit.
"Så, du ska dansa en dans med oss" jag gör stora ögon och vänder mig om för att smita men där står Ogge. Omar och Oscar står på mina sidor.
"Eeh..."
"Komigen, första steget" Felix gör första steget i King Of The Radio och jag härmar honom så gott det går.------------------------
Efter flera danser är jag helt slut.
"Du är ju en naturbegåvning Haley!" Utbrister Oscar och kramar mig. Svetten klibbar, men det gör inget. Alla är lika svettiga.
"Ne, ja er klumpig..." Jag ser ner på mina 'väldigt intressanta' skor.
"Pfft... Du är jätteduktig!" Skrattar Ogge och vi hör en duns. Alla vänder sig mot Felix. Han ligger på golvet och håller på med nåt drama.
"Åååh, jag är såååååååå trött..." Han smäller ner ansiktet i backen "jag orkaaaaaaar inte mer, vila i freeeeed Feeeeeeeeelix Sandman" utbrister han och ser ut att göra ett dödsryck innan han lägger sig tungt mot golvet. Jag fnissar tyst och tar Ogges vattenflaska från hans hand.
"Ey-" jag håller upp ett finger framför munnen och han tystnar. Samtidigt som jag smyger fram mot Felix skruvar jag av korken.-Felix-
Jag hör ett tyst fniss men inget mer. Strax hör jag också ett "ey" från Ogge men sen helt tyst igen. En liten stund senare träffar väldigt kallt vatten min rygg och jag flyger upp på fötter.
"Herrejävlar!" Ett tyst "ojdå" bakom mig. Jag får snabbt av mig den iskalla tröjan och vänder mig om mot Haley.
"Va skulle de va bra för?" Jag försöker va seriös men förstör det med ett litet flin.
"Venne... Men-" hon kollar mot min mage och jag flinar igen. Jag vet att jag ser bra ut.
"Men...?" Frågar jag och hennes kinder färgas röda.
"Asså, finns det så jag kan duscha?" Jag skrattar till och nickar.
"Aa... Men tyvärr finns det bara ett omklädningsrum... Så är du snabb så får du va själv, är du långsam får du sällskap av fyra svettiga killar" flinar jag och hon ser osäker ut.
"Kom, det är här borta..." Mumlar jag och går mot en dörr. Hon går snabbt in och jag hinner se, innan dörren stängs, hur hon drar den blåa klänningen över huvudet. Jag känner ett litet pirr där nere och en längtan att bara trycka upp henne mot väggen. Killarna ropar på mig och jag skuttar snabbt till dom.
"Fooobanan" skrattar Omar och pekar på mina byxor. Jag ser surt på han och mina kinder färgas långsamt röda.
"asså, om ni hade sett det där så hade jag inte varit ensam..." Mumlar jag surt och sätter mig i soffan. Oscar ger mig en snabb blick och vänder sen blicken mot dörren. Ogge och Omar kastar små blickar mot varandra och jag ser hur deras kinder är lite röda. Ojoj.
"Ehm..." Hör vi Haleys röst från dörren. Alla vänder huvudet ditåt.
"Eh, finns det handduk eller nåt?" Frågar hon med en röd nyans på kinderna. Jag börjar rota i min väska men när jag väl hittar ett badlakan så är Oscar redan framme hos henne med sitt. Jag suckar och lägger ner mitt igen. Efter två minuter av tystnad kommer Haley ut och vi reser oss upp.
"Tack för lånet" hon ger tillbaka den lite fuktiga handduken till Oscar som bara ler.
"Det va inget" kan han inte sluta le eller?! Hon sätter sig i soffan när vi går in i omklädningsrummet och börjar dra av våra kläder.
------------------------
Jag sitter på bänken och torkar omsorgsfullt mina fötter och försöker att inte irritera mig på Oscar. Han håller på att torka sig och så fort handduken kommer nära ansiktet så luktar han på den. Asså inte bara i förbifarten utan han riktigt trycker upp den i ansiktet och suckar nöjt. Jag drar snabbt på mig mina harembyxor och T-shirten. Snabbt är jag ute i danssalen igen. Haley ligger på sidan i soffan och sover. Gulligt. Tyst sätter jag mig på armstödet vid hennes huvud och tvinnar det röda håret runt mitt pekfinger. Hon gnyr till och en tår rullar ner för hennes kind. Jag klappar henne lugnt över håret och hon får ett leende på läpparna och samma med mig.
YOU ARE READING
Adopterad (the fooo)
FanfictionLäs första så får ni veta vad den handlar om -det fina omslaget är gjort av bästa Maja Arnetorp aka Proudthefooo