-Haley-
Felix är så gullig! Han har dukat upp pannkakor och chokladfondue med jordgubbar. Jättefina bestick, tallrikar och glas står på en polka-prickig filt. Han leder mig framåt med handen på min rygg och ler när han ser min chockade min.
"Men va söt du är Felix!" Utbrister jag och kramar honom från sidan.
"Hehe, ja, tack" jag sneglar upp på honom. Hans kinder är lysande röda och han ser generat bort. För att hjälpa till lite drar jag med honom till filten och sjunker ner på knä. Han sätter sig bredvid mig och doppar en jordgubb i chokladen. Med ett leende så för han den långsamt mot min mun. Jag gapar men när jag ska ta jordgubben så flinar Felix och stoppar den i sin egen mun. Jag skjuter ut underläppen och låtsas se sur ut.
"Blev lilla Haley sur nu?" Skrattar han och jag nickar. Med ett leende doppar han en ny jordgubbe och lägger den i min mun.
"Tack" ler jag och han drar mig så jag sitter lutad mot hans axel.
-----------------------
"Tack, det va jättekul" jag ler och ger Felix en snabb puss på kinden som snabbt färgas röd.
"Aa, verkligen... Jo, jag tänkte se om du ville gå på restaurang, med mig på fredag?" Han kliar sig i nacken och jag ler.
"Det skulle va jättekul!" Säger jag glatt och ger honom en kram innan jag börjar gå mot dörren.
"Hejdå, ska jag hämta dig i morgon också?" Frågar Felix bakom mig.
"Visst, ska du till studion då?" Han nickar.
"Får jag hänga med?" En nick igen.
"Japp, alla verkar gilla Dig så det går nog bra" ler han och vinkar innan han drar på sig hjälmen. Jag vinkar och öppnar dörren. Inte först han börjar åka så stänger jag.
"Hej, är du hungrig?" Daff kommer ut i hallen och jag rycker på axlarna.
"Vet inte, åt nyss pannkakor och jordgubbar" han höjer ett ögonbryn.
"Felix kidnappade mig när jag skulle hit, han körde ut i skogen och vi hade picknick vid nån sjö" ler jag och han nickar.
"Va kul, det är verkligen bra att du kommer så bra överens med killarna" han ler och går in i tv-rummet. Jag tassar upp till mitt rum och kastar en blick på klockan. Bara 20:03. Jag bestämmer mig för att sova ändå. Snabbt gör jag det jag ska och kryper sen ner under täcket. Jag börjar direkt tänka på Xander som är så snäll. Utan att jag märker det börjar jag långsamt byta ut hans ansikte mot Felix. Jag somnar med ett leende på läpparna.
-----------------------
Jag knuffar upp den tunga dörren och möts direkt av massa blickar. De flesta är föraktfulla. Xander springer fram och lägger armen om mig.
"Tjaba guuuurl" ler han och jag hälsar tillbaka.
"Vad ska du göra efter skolan idag då?" Han stannar vid mitt skåp så att jag kan hämta grejor.
"Tja, jag ska till pappas jobb, du då?" Jag smäller igen skåpet och följer snällt med Xander till klassrummet.
"Inget speciellt. Ska kanske till min kusin" jag nickar glatt och läraren öppnar dörren. Direkt drar Xander med mig till bänken längst bak. Matte-Mia börjar gå igenom vinklar och grader och sånt. Jag stänger bort när jag märker att jag redan kan det hon pratar om. Säg vad du vill om barnhemmet men skolan va bäst. Frånvarande börjar jag klottra i skrivhäftet. Efter een stund reser sig alla och lektionen är slut. Jag skyndar mig ut för att inte va sist och springer rak in i någon.
"Förlåt, hur gi- Haley?" Jag kollar upp och kramar glatt om honom.
"Omaaaar, vad gör du här?" Han skrattar och kramar tillbaka.
"Mamma sa att vi ska flytta hit till Stockholm nästa år så jag ska leta skola" ler han och en kvinna kommer fram bakom honom. Hon har ett stort leende och vågigt hår.
"Hej! Jag är Wilnur, Omars mamma" ler hon och sträcker fram handen. Jag skakar den lite blygt.
"Jag är Haley" hon skiner upp.
"Åh, är det du? Ja, Omar och Daff sa att du är vacker" hon ler stort och Omar slår händerna för ansiktet.
"Haha, tack?"
"Mammaaaaaa! Varför måste du va så pinsam" suckar Omar och jag skrattar till.
"Det gör inget" Omar ler lite tillbaka och byter sen ämne.
"Här vill jag gå, var är rektorns kontor?" Jag börjar gå mot kontoret och de följer efter. De knackar på och Robert öppnar.
"Tack för hjälpen, vi ses säkert" ler Wilnur och går in på kontoret.
"Hejdå, ses sen, jag kommer till studion" ler jag och Omar ger mig en till kram.
"Japp, ses sen, hejdå" ler han och försvinner in på kontoret.😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Yaaay, nu va jag duktig va? Ne men här får ni ^^ sorry om det är händelselöst men det är fortfarande ganska tidigt i boken så ja... Men iaf, God jul och hej, önskar dr dre... Haha no, men god jul ^^
YOU ARE READING
Adopterad (the fooo)
FanfictionLäs första så får ni veta vad den handlar om -det fina omslaget är gjort av bästa Maja Arnetorp aka Proudthefooo