Psikolojik romanları mecra dışında da okumayı hep çok sevmişimdir. Psikolojik roman sevdamın koşuşturduğu dönem de çok güçlü karakterlerle de karşılaştım fakat Ölüm karakteri yazarın betimlemelerine göre güçlü ama büyük resme göre küçücük bir çocuk.
Öncelikle Ölümün 5-10 kişiyi öldürme kısmı; psikolojik rahatsızlıklarla savaş veren hastaların ceza ehliyeti olmuyor, evet. Ama öyle senin düşündüğün gibi öldürüp öldürüp devam edeyim diye bir gerçeklik yok. Tedavi, doktorlar, yaşam kısıtlamaları ilk sefer de daralıyor, mantıklı olan da biraz düşününce bu zaten.
Değinmek istediğim bir konu da 'çete' mevzusu, kızımız zaten 17 yaşında belgeler falan.. Mafyacılık oynayan kurgular gibi kalmış bu kısım biraz.
Birde Ölümün planı; kağıt üzerinde olduğundan şimdilik kabul edilebilir. Ama teorikte iş görmez.
Koskoca bir sülaleyi kapana kıstırıp, aile fertlerini kafana göre kurşuna dizemezsin.Bir de Ölüm'ün işlediğin suçlardan kendi payının 6 ay nezaret olduğunu düşünmesi.
Nezaret ; göz altına alınmak demek o da en çok 3 günü bulur, öyle altı ay kalamazsın.Şöyle bir toparlayayım psikolojik roman bana kalırsa konu bakımından en risklilerindendir, seçtiğin karakteri, hastalığı, tedavi ve süreçlerini uzun uzadıya araştırıp sindirmen gerekiyor.
Karaktere giydirdiğin hastalığı eni boyuna araştır.
Ve kitapta karaktere pembe dünyayı sunacaksan daha fazla adam öldürme.
Psikolojik roman da bir katili yazacaksan yaratıcılık, olay örgüsü, beklenmedik çıkışlar lazım.
Sherlock Holmes misali küçük detaylar, zeki karakterler ve bunu hisseden okuyucu.Gizem-gerilimin hakkını yarıya yarıya veren, betimlemerini biraz daha beslesen büyütebilecek bir yazar olduğunu düşünüyorum.
Önerdiğin ve bu kitabı okuma şansı verdiğin için teşekkür ederim, iyi günler dilerim.Yazar adı: FiveNeptun
Kitap adı: Siyah Beyaz |Karanlıktaki Işık|
•'Kitap Alımları' adlı bölüme gelen istek üzerine./ 4
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Helin'in Kitap Yorumları
Não FicçãoWattpad platformunda okuduğum ve sizin tavsiyelerinizle okuyacağım kitapların yorumlarını bu kitapta paylaşacağım.