Sudah seminggu berlalu sejak kami bercuti di vila ini.Buat masa sekarang tiada perkara yang ganjil berlaku.Kami lebih banyak meluangkan masa bersama untuk mengisi masa lapang."Yien kau perasan tak bilik yang hujung sekali.Asal macam semacam duh aku tengok.Dekat pintu ade signboard No entry.Semua bilik takde pon signboard tu, asal satu tu je eh."kata Wisya kepada aku.Ketika itu kami sedang bersantai di ruang tamu menonton movie."Tak taulah pulak bilik ape.Sebab time jumpe Uncle Gary dia ade cakap jangan masuk bilik yang ade signboard tu.Katanya bilik tu bilik rahsia tuan vila."kata menerangkan perkara sebenar.Mereka yang lain hanya mengangguk.
"Aku gi dapur jap, nak minum air.Ade nak ape-ape tak."tanyaku kepada yang lain."Ambikkan milo tin dalam peti ais.Aku haus."kata Wisya sebelum matanya kembali menumpukan perhatian kepada movie tersebut.Rizah dan Izzah hanya mendiamkan diri.
"Hello adik, dah makan ubat belum?Sorrylah along dah lame tak telefon sayang along sorang ni,busy sikit.Adik jangan lupa makan ubat tau.Adik nak sembuhkan.Okaylah along kene prgi dulu take care sayang."kata si pemanggil.Walaupun tiada jawapan yang dia dapat namun dia tahu adiknya setia mendengar.Salah dia kerana sudah lame tidak bertanya khabar.Mungkin si adik mogok.
Aku kebosanan sekarang.Izzah dan Rizah sudah elok terbaring di depan televisyen.Wisya pula entah ke mana, tengah bergayut lah tu.Aku bosan, nak pergi mengemas nanti takot kantoi pula.Ermm kunci tak jumpa, kalau pakai benda lain agak-agak boleh buka tak eh.Hishh susah betul."Woi korang nak tido gi masuk bilik ah, tak payah nak terbongkang kekenyangan macam tu.Buruk tau tak.Tak senonoh betul perangai."tu dia singa dah mengaum, baru sebut nama dah muncul.Baru habis membazir kredit ah tu.
"Kau ni cakap lek lok dah ah, sakit bhai telinga dengar kau bebel.Kalah mak aku duh."marah Rizah.Dia baru ingin terlelap terkejut dek mendengar suara nyaring Wisya."Sorry bro, dah biase.Hehe."bela Wisya.Dia duduk disebelah ku.Sibuk usha apa yang aku buat.
"Kau busy ke, banyak lagi gamba yang nak diedit eh? "Soal Wisya sambil mencucuk bahu kiri ku.Aku menepis tangannya."Tak lah, ni gambar kita.Aku bosan tu yang edit gambar ni."kataku sambil meneruskan kerja yang tergendala tadi.Wisya hanya menayangkan muncung kerana aku malas nak melayan dia.
YOU ARE READING
LUKISAN
Mystery / ThrillerSetiap kejadian yang berlaku pasti ada penyebabnya, tapi berbeza dengan yang ini.Setiap kejadian yang berlaku seolah-olah sudah dirancang.Lukisan itu memberitahu kejadian yang akan berlaku. Lukisan ini bukan lukisan biasa.Walaupun dilukis oleh orang...