Veninder er ikke til at regne med

111 2 3
                                    

Jeg vågner en tidlig morgen, ved at det ringer på døren, jeg har gået på Trofors skole i en uge nu. Her får vi heldigvis weekend om torsdagen, så vi både har fri fredag, lørdag og søndag. Det er mega Nice. F*** jeg havde glemt at pigerne kommer idag.
Det er sikkert dem der ringer på.
Jeg har sovet hjemme hos Marcus og Martinus i nat, vi spillede FIFA hele aftenen i går, jeg er faktisk ret god til det!
Selvom drengene vandt.
Gerd-Anne, Kjell-Erik og Emma er i byen og handle ind til vi skal på ferie snart.
Marcus og Martinus er til fodbold træning, jeg var for træt til at tage med idag, så jeg sov videre.
Det ringer igen på døren, jeg tager en T-shirt over hovedet og går ned og åbner.
Smilla og Sofie vælter ind ad døren.
Vi krammer alle tre.
Fuck jeg har savnet jer, siger jeg.
Vi har også savnet dig, pigerne knuger mig ind til dem.
Er du først lige stået op? Griner Smilla og roder i mit hår.
Ja, jeg er pisse træt idag! Svarer jeg og tager et glas vand.
De tager deres jakker af og hænger dem på knagerne.
Hvor er Marcus og Martinus? Spørger Sofie.
De er til fodbold træning, svarer jeg og tager en stegepande ud fra skabet.
Vi har aftalt med dem, at vi tager en kæreste tur i byen, i morgen formiddag, er det okay? Spørger Smilla og sætter sig på en af barstolene.
Ja self, svarer jeg og klækker nogle æg ud på den brandvarme pande.
Men indeni er jeg alligevel lidt jaloux.
Det var jo meningen at vi skulle være sammen, ikke at de skulle på kærestetur med Marcus og Martinus.
Det er en mega mærkelig følelse af at man har og stadig er lidt lun på sine storebrødre, som man ikke vidste var ens storebrødre.
Jeg tager tre tallerkener og lægger æg og bacon på.
Vi sætter os ned om bordet.

Smillas synsvinkel*
Vi er næsten lige kommet til Norge, Marcus og Martinus har et vildt flot hus.
Marie har sovet hos dem idag, men vi skal over i Sinne og Flemmings hus i nat. Der er ikke plads til flere børn hos Kjell-Erik og Gerd-Anne. Selvfølgelig har jeg savnet Marie sygt meget, men ligene har jeg bare lyst til at være sammen med Martinus. Jeg savner ham.
Hvad tid kommer drengene hjem? Spørger jeg og skovler scrambled egg ind. De kommer hjem om en halv time, svarer Marie og stirrer ned i tallerkenen.
Der er lidt dårlig stemning mellem os alle tre.
Jeg tror godt at Marie kan fornemme at vi aller mest bare har lyst til at være sammen med drengene.
Jeg går lige op og klæder om, siger Marie og sætter sin tallerken i vasken.
Sofie og jeg skæver til hinanden.
Der er gået et eller andet galt.

Maries synsvinkel*
Jeg løber hurtigt op ad trappen, og smider mig i drengenes seng.
Jeg kigger op i loftet, allermest har jeg bare lyst til at græde.
Pigerne kom herop for at være sammen med mig, nu skal de pludselig noget med Marcus og Martinus hele tiden, som jeg ikke kan være med til fordi at det er jo kæresteting. Det virker som om at de slet ikke har savnet mig, og kun er kommet herop for at være sammen med dem!
En tåre triller stille ned ad min kind.
Jeg går hen i min taske og finder et par jeans og en bluse.
Jeg tager det på, børster tænder og reder mit hår.
Da jeg er på vej ned ad trapperne igen kan jeg høre bilen i indkørslen.
Marcus og Martinus tror først at pigerne kommer i morgen, så de har planlagt at overraske dem.
Døren går op, Martinus smider sin taske og Marcus kommer efter.
Pigerne hopper frem fra hver sit hjørne.

Smillas synsvinkel*
Martinus får øje på mig, og et stort smil breder sig om hans læber.
Vi har skypet hver dag, og snakket om hvor meget vi savner hinanden.
Jeg løber over til ham, og jeg får det største kys.
Sådan står vi i lang tid, knugede ind til hinanden.
Jeg har savnet dig, hvisker han i mit øre.
Jeg har også savnet dig, hvisker jeg hans øre.
Han kysser mig igen.

Martinus synsvinkel*
Jeg er så glad.
Jeg troede først at Smilla kom imorgen.
Det er så dejligt at se hende igen, og kysse hende igen.

Sofies synsvinkel*
Marcus og jeg står og kysser, vi har savnet hinanden vildt meget.
Jeg kan næsten ikke vente til imorgen når vi skal på kæreste tur.
Marie står ovre i hjørnet og kigger på.
Jeg tror at hun er lidt ked af det.
Men jeg har bare SÅ meget lyst til kun at være sammen med Marcus.

Marcus synsvinkel*
Jeg har savnet Sofie så meget, imens vi står der og krammer, kigge jeg hende over skulderen.
Marie står op ad køkkenbordet med tårer i øjenene. Jeg kigger spørgende på hende. Hun ryster på hovedet og prøver at smile. Men jeg ved der er noget galt.
Det er lidt mærkeligt at hun nu er min lillesøster.
Det må også være mærkeligt for hende, at have været fan af sine storebrødre uden at hun vidste at det var hendes brødre.
Ej hvor neueren hun har været forelsket i sine storebrødre!

Maries synsvinkel*
Her står jeg så, alene og kigger på to kærestepar der bare har stået i en evighed og kysset og krammet.
Jeg går lige over i mit eget hus. Siger jeg og tager min sko og jakke.
Sofie nikker, og jeg går afsted.
Samtidig kommer Kjell-Erik, Gerd-Anne og Emma kørende i indkørslen.
Gerd-Anne ruller vinduet ned.
Hvad skal du skat? Spørger hun mig.
Nå jeg skal bare hente noget, lyver jeg.
Du har en tåre ned ad kinden, har du grædt? Spørger hun, bilen brummer.
Nej, jeg fryser bare, svarer jeg.
Men Marie det er jo 20 grader, svarer hun bekymrende.
Jamen, jeg synes at det er koldt, siger jeg selvom jeg faktisk sveder ret meget.
Jeg vil bare gerne være alene nu.
Jeg sætter mig op på mit værelse i sengen og der kan jeg ikke holde gråden tilbage.
Tårerne triller ned ad mine blege kinder, som piskende regn på en kold vinterrude. Hvorfor ender det altid sådan?!
Jeg får en besked fra Smilla.
Hej Marie, hvorfor gik du er du okay? Skriver hun.
Øh, nej...!!! Skriver jeg tilbage, jeg er virkelig vrede på dem.
Hvad er der galt? 😢Spørger hun
Øh,, hvad tror du selv??!!!!!! 😳
S: Kan du ikke bare sige det, vi ved ikke hvad der er galt?! 😧
M: Det kan du vel selv regne ud! 🙄
S: Marie, sig det nu! Vi vil jo gerne hjælpe dig! 😐
M: Kan du virkelig ikke regne det ud!? 🙄
S: Nej, det er jo derfor at jeg spørger! 🙄
M: Det er bare ikke særlig fedt at det eneste i tænker på hele tiden, er Marcus og Martinus!!!!! 😠
S: Men vi har jo bare savnet dem! 😧
M: Jamen, har i da ikke savnet mig??! 😡
S: Jo selvfølgelig, har vi det! Du er jo vores bedste veninde! 😥
M: Men det var jo mig i var kommet for at være sammen med, ikke dem! 😑
S: Jamen, vi har jo savnet dem ligeså meget som vi har savnet dig. 😐
M: OMFG 😡😤
S: Ej Marie?! 😩
M: Lad være med at skrive mere til mig! 😡Jeg sover i mit hus i nat!!! I skal ikke komme herover i kan blive der! 😡🖕🏻
S: 😧.......😔
M: 🖕🏻

Smillas synsvinkel*
Jeg sidder ved siden af Martinus i sofaen.
Sofie og Marcus er oppe på deres værelse.
En tåre triller ned ad min kind, hvordan kan hun bare være sådan?!!!!
Er du okay skat?! Spørger Martinus.
Jeg viser ham beskederne, han spærrer øjnene op.
Han giver mig et kram.
Ikke tag dig ad hende, hun har bare brug for en pause! Du har mig, og det vil du altid have.
Jeg smiler til ham, og han kysser mig blidt på munden.
Han er den bedste kæreste.

Marie har ikke været herovre siden i morges, det er aften nu.
Martinus og jeg skal sove på drengenes værelse, Sofie og Marcus på sofaen.
Sofie og jeg har snakket om det med Marie.
Hun har efterfølgende skrevet med Marie og fået nogle rigtig grimme beskeder, det har jeg også.
På et tidspunkt skrev hun.
Piger, i er bare dumme. I kan ikke forstå hvor sur jeg er på jer! I kan lige så godt bare tage hjem til Danmark igen. I skal ikke regne med at jeg gider at have jeg på besøg en anden gang. Jeg gider ikke at være sammen med jer i morgen, i er de dårligste veninder man kan få!!! Fuck jer! 🖕🏻😡den SMS modtager jeg da Martinus og jeg lægger i sengen. Jeg kan ikke holde tårerne tilbage og begynder at græde.
Martinus læste beskeden over min skulder.
Han tager fat om mig og knuger mig ind til ham imens jeg bare lægger og hulker.
Der er intet der er din skyld! Husk at du bare skal sige til mig hvis der er noget glat! Jeg vil altid hjælpe dig. Martinus stryger mig i håret.
Jeg elsker dig, siger han og kysser mig på munden.
Jeg elsker dig! Svarer jeg.
Godnat, siger han slukker lyset og kysser mig godnat på munden.
Han er den bedste.
Sådan falder vi i søvn han holder om mig og vi ligger tæt op ad hinanden, jeg elsker ham han er den bedste kæreste

Martinus synsvinkel*
Smilla er den bedste i verden jeg elsker hende meget højt! Jeg falder i søvn med hende i mine arme.

Gunnarsen til efternavn? Where stories live. Discover now