Prológ

89 8 8
                                    


      „Rozmýšľali ste niekedy kde sa berie svetlo a farby všetkých ročných období! Kto pomáha všetkým bytostiam malým i veľkým kráčať, lietať, plávať? Kto vytvára všetky tieto drobnosti? Ak budete veľmi chcieť môžete ich uvidieť. Je to všetko práca víl tak aby to nik netušil."

Vyrozprávam vám jeden príbeh o prenádhernej krajine obsypanej farebnými kvietkami na lúkach, zelenými rozsiahlymi stráňami, krásnymi lesmi a modrou zblčiacou priezračnou riekou pretekajúcou cez krajinu. Doslova nádherný raj.

Príbeh nás zanesie za hranice nášho sveta v ktorej žijú či mi veríte alebo nie malé bytosti - víly.

Čo vôkol seba vidíme všetku tú nádheru o to všetko sa starajú víly. Víly majú svoje výnimočné talenty, s ktorými udržiavajú nás aj ich svet v rovnováhe. Víly taktiež majú svoju kráľovnú, ktorá sa volá Anežka, a štyroch ministrov - ministra Jari, ministerku Leta, ministra Jeseni a ministerku Zimy.

Každá víla má svoj výnimočný talent a podľa toho sa delia na vodne víly, záhradné víly, zvieracie víly, víly svetla, rýchlo lietajúce víly, víly natieračky, snehové víly a na víly šikovnice.

Vodne víly svoj talent využívajú na tvorbu rosy. Majú nastarosti počasie a všetko čo sa týka vody.

Záhradné víly svoj talent využívajú pre starostlivosť prírody. Starajú sa o stromy, rastlinky, kvietky - skratka o celú prírodu.

Zvieracie víly svoj talent využívajú na starostlivosť a pomoc pre všetke veľké i malé zvieratka.

Víly svetla vedia svoj talent využívať tak, že využívajú slnečné lúče na zohrievanie zemi, prebúdzanie prírody. Dokážu využiť celkove slnečné svetlo.

Rýchlo lietajúce víly svoj talent využívajú na zber peľu s ktorým opeľujú rastlinky. V lete ochladzujú stromy, rastliny svojimi krídlami a na jeseň zhadzujú listy zo stromov.

Víly natieračky svoj talent využívajú tak, že svojimi farbami natierajú kvietky, listy stromov, niektoré zvieratka, napríklad lienky, stonožky, motýle,...

Snehové víly vedia svoj talent využívať najmä v zimnom období. Vytvárajú snehové vločky, ľad, tvoria námrazu a všetko čo k zime patrí.

Víly šikovnice svoj talent využívajú pre pomoc ostatným vílam pri ich prácach. Vyrábajú rozličné predmety, nástroje, pomôcky, s ktorými pomáhajú všetkým vílam. Keby nebolo šikovníc tak by nič z tohto nebolo čo vôkol seba vidíme. Bez ich predmetov, nástrojov a pomôckou by sa žiadna víla nezaobišla.

Preto sú všetke víly dôležité a ich talenty potrebne najmä pri zmenách ročných období, ktoré majú oni na starosti poď dohľadmi ministrov.

„Viete ako sa rodia malé víly? Ak nie v tomto príbehu sa to dozviete. Okrem toho sa dočítate o živote a zážitkoch jednej víly malej hrdinky, ktorá svojim talentom, charakterom, láskavosťou, odvahou, dobrotou a hlavne priateľstvom dokáže všetko aj to nemožné, čo sa ostatným vílam doteraz ani za mnohé roky ešte nikdy nepodarilo. Záchrany to čo už pre víly bolo dávno stratené a jej meno sa zápise do histórie víl. Na začiatku svojej cesty životom sa skamaráti so siedmymi vílami a dozvie sa niečo, čo jej trochu zmení život. Chcete poznať meno tej víly? Ak áno onedlho sa ho dozviete."




Tak a úvod by bol. :) Páči sa vám? Prenesme sa spoločne do krajiny víl. Poznajme hrdinku tohto príbehu, jej kamarátov a zážitky, ktoré vo svojom živote zažije.

Prosím, čítajte môj príbeh, dávajte mu Votes a píšte o ňom komentáre. Z každého čitateľa bude mať radosť. :)

Zatiaľ ahojte... Vaša Florinka :)

Svet víl: Víla Amálka a jej čarovné poslanieWhere stories live. Discover now