Part 9

1.7K 179 16
                                    

"Oppa...."

"Sabarlah...oppa pon tgh pikir ni..."

"Sapa nak tanggung Sowon,oppa?"

"Jimin la kan?"

"Jimin taknak!"

"Don't worry...kita akan buat dia tanggung semua ni.."

"Jjinja?"

"Oppa janji..." Namjoon tersenyum.

"Thanks oppa!" Sowon tersenyum.

"Jimin tu dah kahwin blum?" tnya Namjoon.

"Molla! tapi dia kata dia ada tanggungjawab sndri.Dia msti ada pompuan lain!!" Sowon mengamuk.

"Lex lex...oppa akan buat something."

"Okay lahh.." Sowon pout tapi...Disudut hatinya,sudh tersenyum sinis.

Jungkook sejak semnjak ni asyik termenung/mengelamun.Dia buntu.Patut tak dia tolong Jimin? terasa dirinya seperti org ketiga.

"Jungkook!!!"

Jungkook brhenti mengelamun.

"Err ya?"

"Kerja skolah banyak lah!! hishhhh!!"

"Jgan laa stress sgt...lagipun..next week exam kan? then...tunggu result pastu habis la skolah! kau nk smbung lantak kau lah...aku nk ke kolej trus*bajet genius*"

"Hummm tula masalahnya! kalau aku fail...CEMANA NAK GI KOLEJ?! PIKIR LA DEYY!"

"Lex la woii jgan emo ngattt..."

"Stress lahh.." Kyomin melentok kepalanya di bahu Jungkook.

"Nak kluar jalan2?" tanya Jungkook.

"NAKKKKK" 

"Haaa prgila bersiap.Lambat tinggal.Full stop." kata Jungkook kejam.

"PERANGAI TAK BRUBAH!" Kyomin berjalan ke biliknya.Jungkook tersengih.

Mereka mengambil angin di Han River.

"Uwahhh! cantiknyaaa!!" kata Kyomin.

"Hmmm macam kau laa" kata Jungkook pula.
"Ayat sampah weii" ejek Kyomin.Jungkook melihat sungai Han tu yg sgt indah.

"Kook"
"Hm?"
"Kalau aku pregnant....kau nak kwan dgan aku tak? " Kyomin menunduk.Air mata? jap jap author nk tulis.
"Apa kau cakap niiii" Jungkook mmandang Kyomin mcam...

'Apa kau merepek bodoh-,-'

"Aku tak kisah la apa pon...kau BFF aku selamanya...apa2 jadi...aku bleh tolong" 

"Tapi...aku dah--" air mata Kyomin pon jatuh.Terasa dirinya sangat hina nk dibandingkan dgan perempuan lain.

"Aip aip...apa aku kata? aku BFF kau kan? aku trima kau seadanya."Kata Jungkook merosakkan rambut peloles Kyomin.

"Hishhh kau ni! penat2 aku sikat rambut ni kau pergi rosakkan pulak! Hum!" Kyomin pout.Jungkook tersengih.

'Jimin....kau rugi...dia perfect..' monolog hati Jungkook.

"Excuse me?" sapa seseorang.Kyomin&Jungkook brpaling ke arah suara trsebut.

Oh mai....

"Ji-Jimin..." mereka menelan air liur.

'Panjang plak umur pakcik tua jamless nih..' Jungkook melihat Kyomin yg menggigil.

"Apa kau buat kat sini? nak gaduh boleh gali kubur sndiri.." dgan beraninya Jungkook brkata demikian.

"Aku...nak cakp dgan Kyomin...Choi Kyomin..." Jimin melihat Kyomin.Kyomin mlihat Jungkook dan menggelengkan kepalanya(apa ni main tgok2....)

"Okay...kejap ja...jgan apa-apakan dia..." Jungkook ingin beredar.Kyomin memegang tangan Jungkook.Matanya berkaca lagi.

"Jumpa aku kat parking." sambung Jungkook lalu melepaskan pegangan tangan  Kyomin.Kalau diikutkan taknak dia biarkan Kyomin dgan Jimin tapi...tak elok kalau burukkan keadaan a.k.a author malas buat part panjang2 =P

"Kyo..."

Kyomin menoleh ke arah lain.

"Kyomin...oppa minta maaf...kalau Kyo preg-"

"Jangan sebut bnda tu boleh tak?! kau dah buat aku mcam ni,kau baru nak menyesal?! memang tak lah!" Kyomin menengking Jimin.Org tak ramai..huehue boleh buat drama kejap.

"Tapi...oppa akan bertanggungjawab."

"OPPA?! EUW! Selama ni...aku panggil kau dgan panggilan tu..hiks kau-kau....tak penah kesah....dan...kau-kau...sanggup nak jual aku...hiks.." air mata yg deras turun.Tak snggup nak tgok lelaki ni dpannya.

"Maafkan oppa..." Jimin mmeluk Kyomin.Kyomin cuba melepaskan dirinya.

"Lepaslah!!"

"No until you accept me(kata Eng F o_o)..." Jimin mengeratkan pelukan.Dia terlalu sayang nak lepaskan perempuan di hadapannya.Dia dah menyesal..

"Oh well~ let see who is this...ermm Park Jimin with...herm...so ni la tanggungjawab awak ya Jimin?" seseorang muncul memusnahkan scene mereka.

[VOTE&COMMENT]

Devil Adopted BrotherWhere stories live. Discover now