Suasana dewan peperiksaan trsebut hening.
'Haish.... Knapa jawapan dia smua A?! Dah 3 kali berturut-turut aku tanda A! Msti salah satu salah ni! ' Kyomin memeriksa kmbali jawapannya. Tiba2..satu soalan mmbuatkan dia trdiam.
'Xxx dan seorang lelaki terlanjur. Pada pendapat anda,apakah reaksi ibu bapa mereka jika mengetahui hal tersebut? ' (mohon bakar kertas exam ni)
Terlanjur?
Ibu bapa?
.....................
"Kyomin ah... Nnti tinggal elok2 dgan Jimin tau? Eomma appa nk pergi airport dah ni... "
"Erm ne! Kyomin janji akan jadi budak baik! "
"Okayy good girl.Eomma prgi dulu."
'Eomma.... Kyomin bukan anak baik..' Kyomin mengenangkan smula janji2nya dgan ibu bapanya sblum dia ditinggalkan dgan cetan hot tu.
"Pelajar! Masa tinggal lagi 10 minit. " suara garau Cikgu Hoseok mengejutkan Kyomin. Dia segera mengelap air mata.
'Aish Kyo... Jgan fikir laaa... '
Peperiksaan pon tamat pada hari itu. YEA FREEDOM! TUNGGU RESULT JAAA! Jungkook berlari ke arah Kyomin yg sdg mengemas meja tu.
"Hoi!" sapa Jungkook.
"Hish... Kau ni Kook... Nk apa? "
"Nak apa kau tnya? Kau kn balik ngan aku... Kajja! Aku malas nk drive lewat2...nnti jalan sesak. " kata Jungkook."Hmm okay.. " Kyomin menggalas begnya.
'Dh knapa dia ni... ' Jungkook mlihat Kyomin yg mendahuluinya.
Keadaan dlm kereta sunyi hnya bunyi radio saja.
'Haih...dh knapa ni.. '
"Wei... Soalan tadi tu snang kan?" Jungkook cuba mmbuka perbualan.
"Boleh la... " ringkas saja jawapan Kyomin.
"Jawapn no 7 kau ltak apa? "
"Tak igt... "
"Oh k... No 19?"
"Entah... "'Eh eh dia niii nyanyuk cpat btul! Apalahhh' Jungkook mnhan sabar.
Kereta Jungkook tiba di rumahnya. Kyomin mndahului Jungkook. Baru saja Jungkook nk kluar kereta... Seseorang menelefonnya.
"Sapa ni? "
Otp(On The Phone)
"Yeoboseyo... Nuguya? "-Jungkook
"Jungkook ah... Ni Jimin..."-Jimin
"What da! Cemana kau dpat no aku?! "-Jungkook
"Sukati aku la nk ambik mana pon nombor kau ni. "-Jimin
"Haaa nak apa? Nak buat Kyomin nngis lagi? Sila gali kubur sndiri. "-Jungkook
"Andwae! Aku just... Nk ambik dia skolah esok... Boleh? Aku nk explain kat dia... Dan mintak maaf. "-Jimin
"Aku... Aku taknak tgok dia nngis lagi... Kesian kat dia tau tak"-Jungkook
"Tak.... Aku janji aku...jaga dia... Please.. "-Jimin
"Hmm okay"-Jungkook
"Thanks wei! "-Jimin
"Yayayaya annyeong~"-Jungkook
END OTP
"Harap smua ok ja... " Jungkook mengeluh.
Jungkook dah gitau Kyomin yg dia takleh ambik sbb Jimin nk ambik dia.
"APA?! KAU SERIUS?! "
"Sorry.... Takpa... Kalau dia apa2kan kau.. Aku saman dia sejuta pastu gntung dia kat pokok smpai tk smpat mengucap(apakah...)"
"Hum! " Kyomin masuk ke biliknya. Jungkook hnya mlihat.
"Mianhae chingu.... " kata Jungkook.
Esok....skolah seprti biasa. Wktu yg smua pelajar tunggu dh tiba. WKTU BALIK LAAAA HOREYYY!!!
Kyomin hnya menunggu Jimin di bus stop. Kalau diikutkan,nak ja dia balik sndiri tapi hujan!! Payung pon tadak... Haishh
"Mana dia ni?! Ni yg aku nk marah ni!! " Kyomin menyilang tgn di dada. Seseorang berjalan ke arah Kyomin.
"Kyomin... "
"Haaa dtang pon kau Ji-Ehh!!!! "
Belum smpat Kyomin mghabiskan ayat...lelaki itu menekup mulut Kyomin dgan sapu tgn dan mengheret Kyomin ke arah kereta.
-------
Sebuah kereta brhnti di hadapan bus stop. Jimin kluar dri kereta dgan payung.
"Kyomin.. Sorry-eh mana dia? " Jimin mncari-cari Kyomin.Telefon dikeluarkan.
Otp(On the phone)
"Jungkook! Kau ambik Kyomin eh? Aku nk ambik dia lahhh! Apa kau nii! "-Jimin
"Aku kat McD ni kau dah knapa?"-Jungkook
"Mwo?! "-Jimin
[VOTE&COMMENT]
YOU ARE READING
Devil Adopted Brother
FanficKenapa dia buat aku macam ni? kau abang angkat aku ja.Kau tak layak nak buat aku macam ni.Aku benci kau... Park Jimin... Hidup si dia seperti di neraka jika ditinggalkan bersama abang angkatnya.Mampukah dia meneruskan hidupnya? [Some bad words,bad s...