~2 maanden later~
Genegeerd, afgestoten en verloren. De 3 perfecte woorden om mijn huidige situatie te beschrijven. Genegeerd door Jughead en afgestoten door mezelf. Ik had me volledig van de groep afgesloten en liep nu alleen door de gangen van Riverdale High. Verloren, omdat ik de naar het toilet moest terwijl we met de klas de leerkracht door de gangen moesten volgen en ik ze was kwijt geraakt. Ik vloekte binnensmonds en liet me met mijn rug tegen de koude muur neerzakken. Ik kon mezelf wel slagen op dit moment, maar dat ging ik nu ook weer niet doen.
Toen ik mijn haar uit mijn gezicht wreef hoorde ik voetstappen naderen. Als ik mijn hoofd in de richting van de geluiden draaide zag ik een rosse jongen met een blauwe football jersey naar me toe lopen. " Wat doe jij nu hier?" Ik wende mijn blik weer naar de grond vlak voor mijn voeten. " Wel , ik zag dat je niet meer bij de klas was, dus dacht ik dat ik je best eens zou gaan zoeken." " Arch, waarom zou je mij gaan zoeken als we elkaar al 2 maanden niet meer hebben gesproken?" Hij zuchtte diep en zette zich naast me neer tegen de muur. " Wel ik zou graag willen weten waarom je ons negeert. " Hij aarzelde even." Waarom je Jughead negeert. Jullie waren zo een goede vrienden en nu zouden jullie niet liever willen dan elkaar dood negeren. Waarom?" Ik keek de jongen nu recht in zijn chocolade bruine ogen aan. Ik wou iets zeggen , maar mijn stem leek verdwenen. Alsof iemand mijn mond had dichtgeplakt en er geen geluid uit kon komen. Dus mijn eerste reactie zou geweest zijn , gewoon rechtstaan en de meisjestoiletten binnen rennen en daar neerstorten. Maar in plaats daarvan kuchte ik eens en antwoordde :" Dat zijn niet jouw zaken!" Hij keek me aan met een verwarde frons." Jughead is mijn beste vriend, tuurlijk zijn het mijn zaken!" " Je beste vriend? Je beste vriend?!! Je liet hem stikken deze zomer, zonder ook maar iets te zeggen. Maar ja dat zijn niets van mijn zaken? Juist?! Weet je wat?! Als je toch zo graag wilt weten wat er gebeurt is, ga het dan maar aan je beste vriend gaan vragen!! " Ik was zo woedend dat ik alles wat ik had binnengehouden er uit flapte.
Archie keek me met grote ogen aan, maar herstelde zich snel en wou een hand op mijn schouder leggen, wat ik hem toeliet. " Als je niet wilt zeggen wat er toen gebeurt is , dan is dat goed voor mij. Maar als je iemand nodig hebt om er mee over te praten. Dan ben ik er voor je." Die woorden waren als een kraan die werd opengezet , de tranen liepen over mijn wangen. En de sporter die ik altijd al als grote broer zag nam me in een knuffel." Het komt allemaal weer goed." Fluisterde hij.Na een goeie vijf minuten zo te hebben gezeten trok ik me zachtjes terug uit de knuffel en zag ik dat ik de helft van zijn Jersey had ondergehuild ." Sorry voor je Jersey." Mompelde ik. Archie keek naar het vestje en schudde grinnikend zijn hoofd." Kan geen kwaad, je mag altijd mijn Jersey als mega zakdoek gebruiken." Ik liet een klein lachje horen." Ja! Dat is mijn meid! Zo ken ik je weer!" Ze hij glimlachend. Maar mijn glimlach verdween snel. " Arch, ik wil je het vertellen." Hij fronste." Van wat er gebeurt was twee maanden geleden." Hij knikte nu. " Wel Jug en ik waren naar sweetwater river gegaan voor een fotoshoot , en ik had hem gevraagd om model te staan. " " En hij ging er mee akkoord?!" Onderbrak de rooie mij. " Ja, maar dat is niet het punt. Daarna is er iets gebeurt ,..." Mijn stem brak. " Als je er niet klaar voor bent hoeft het niet. Je laat het me maar weten als je er klaar voor bent. Oké? " Ik knikte. Maar ik was niet zeker of ik er ooit klaar voor ging zijn om het hem te kunnen zeggen.
___________________________
Heey allemaal, sorry dat het weer zo kort was. 1000x sorry😓
Hopelijk vonden jullie het goed.
Maar ik vraag me af of ik best eerst de flashback doe of eerst nog een beetje doorschrijf ?🤔 Hopelijk kunnen jullie me hier mee helpen.
Groetjes Unicloud😘💘
JE LEEST
New home🗝Jughead Jones
FanfictionVerhuizen is niet fijn , al zeker niet als je in een dorp terecht komt waar een tienerjongen de week ervoor vermoord is...