GİRİŞ

530 11 1
                                    

    Yangının ortasında donmaktan son anda kurtulan harfler, kurtarıcılarına döndüler. Binlerce harfin her biri birbirleriyle göz göze gelmişlerdi. Evet, her bir harf bir başka harfin kurtarıcısıydı. Hiç birinin kendine hayrı yokken bir başkasının kurtarıcısı olmuşlardı.

    Donmaktan kurtulan harfler, alevlerle birlikte büyüyerek bir kelime oldular sonra bir cümle, satır
ve en sonunda bir sayfaya doldular. Boş bir sayfaya dolarak yanmaya başladılar. Tek başına anlamı olmayan harfler, yangının
ortasında donduklarını sanmışlardı, bir bütün olup anlam kazandıklarında ise artık çok geçti; yanmaktan kimse kurtaramayacaktı onları. Teker teker donarken şimdi bütün bir şekilde cayır cayır yanıyorlardı.
 
     Hızla büyüyen ateş çok geçmeden bir sayfaya dolan kelime topluluklarını yakarak kül etti, daha
sonra usulca kendini de söndürmeyi ihmal etmedi Kâğıdın yanarak yok oluşunu gören kalem üzüntüden felç oldu. Her şey bitti… Artık yazılacak bir cümle, söylenecek bir söz kalmadı. Tam da bu esnada küllerin arasında bir hareketlilik başladı. Küller silkelenerek sönmüş olan ateşin boşluğunda, göklerde kendilerini bekleyen bulut parçalarına doğru doğruldular.
 
     Bulut, onlara yanarak yok olan kağıdı yani annelerini anımsatıyordu. Onlara gökyüzünün maviliğinde bembeyaz gülümsüyordu. Arkalarında kala. felçli kaleme yani babalarına son bir kez baktılar, ardından onlara kucak açan bulutlara doğru uçmaya başladılar. Aslında her şey daha yeni başlıyordu.Yanarak yok olan kelimeler, güçlerine güç katmışlardı. Küllerinden yeniden doğarak bir şiir olmuşlardı.

    Yeryüzünden kurtulmuşçasına hızla göğe doğru uçarlarken bir kelebeğin kanadına çarptılar. Çarpmanın etkisiyle kelebek, onu var ederken ölen tırtılın cansız bedeninin üzerine düştü ve kanatlarına bulaşan taze şiirleri tırtılın üzerine de bulaştırdı. Artık yeniden doğuşun sırrını tırtılda kelebekte biliyordu.
Kelebeğin kanadına gizlenen ve tırtılın ölü bedenine bulaşan bu sır, en ufak sancıda harekete geçecekti. Kanadındaki sızı diner dinmez tekrar uçmaya başlayan kelebek, bu sancıyı mutlaka çekecekti…

KELEBEK SANCISIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin