PART 2
Eunra menuruni tangga dengan keadaan hati yang berasa serba salah diwajahnya terpapar kerana tidak dapat melayan kerenah anak angkatnya chaeul. Eunra mencari kelibat anak itu tapi tidak kelihatan, eunra cuba menuju ke arah dapur jika adanya chaeul disitu. Tapi masih tiada lalu membuatkan hatinya bertambah gundah terus sahaja dia ke ruang tamu dilihat keluar laman melalui pintu kaca itu anak itu sedang duduk di sebuah pondok. Melihat anak itu eunra berasa lega. Jungkook yang baru turun terus menuju kearah eunra tanpa pengetahuan eunra.
"Noona tengok ape?" Tanya jungkook ingin tahu. "Ouh kamu nie... terkejut noona.. tu... chaeul... mesti dia marahkan noona..." jawab eunra dengan sayu. Jungkook bergerak ke sebelah eunra. "Tak laa noona.. dia tam marah pun laa.. kookie ade pujuk dia semalam" terang jungkook menenangkan hati eunra yang rasa bersalah terhadap chaeul.
Jungkook amat mengenali eunra. Dia juga tahu eunra amat menyayangi chaeul seperti anaknya sendiri. "Noona pegi laa teman chaeul tu...mesti dia bosan" arah jungkook dengan senyuman manis dibibirnya. Eunra pandang jungkook yang berada disebelahnya. Eunra hanya mampu senyum tawa dan memulakan perjalanan ker laman.
Eunra menuju ke pondok yang diduduki chaeul sendirian. "Chaeul yah~" panggil eunra lembut sambil malabuhkan punggungnya. "Ehh omma!" Bangun dari duduk menghampiri eunra dan memegang kedua pipi eunra. "Omma... dah cihat ker? Semalam appa cakap omma temam?" Tanya chaeul.
'Jungkook cakap aku demam ker? Ye laa kot...' kata hati eunra. "Haah, semalam omma demam.. tapi dah sihat dah.." jawab eunra dengan senyuman manis kearah anak itu. "Bagus laa.. omma nak mayin kali?" Tanya chaeul lagi. Eunra membuat muka kerut dengan percakapan anak itu.
Tapi dia faham dengan apa yang cuba disampaikan oleh chaeul. "Ouh nak.. main ape nie.. omma tak pandai laa.." sakat eunra. "Tak pe.. chaeul bulih ajak omma main" balas chaeul. Eunra yang mendengar percakapan chaeul hanya memahan ketawa lalu mula bermain dan meneman chaeul disitu. Jungkook didalam tersenyum.
Jungkook yang sedang melihat kedua2 orang yang sedang bermain itu secara tiba2 pelihatannya gelap. Sesorang menutup kedua2 matanya. "Ehem ehem" berdehem orang itu membuatkan jantinanya menujukkan dia seorang lelaki. "Erm.. gary hyung?" Teka jungkook. Lelaki itu menurunkan tangannya.
"Haha tau2 jer kamu jungkook" kata gary tidak percaya. "Dalam rumah nie hyung jer suara macam tu.. bile balik?" Balas jungkook dengan persoalan. "Hyung tadi, tapi hyung terus ziarah jihyo noona kamu dulu.. lame outstastion rindu dengan dia..." balas gary dengan perasaan sedikit sedih ketiadaan lagi jihyo disampingnya.
"Ouh sabar laa hyung~" jungkook memenangkan gary. Gary mengangguk faham dengan senyuman diberi. "Ouh yea yang lain mana? Appa... eunra.. nie2 puteri hyung nie.. mana dia?" Tanya gary kepada jungkook. Gary amat merindui orang yang dia sayang. Jungkook tidak menjawab hanya memuncungkan mulut ke arah luar.
Gary yang faham tindakkan jungkook memandang laman bibirnya mengukirkan senyum gembira. "Appa ade kat atas lagi.. kat office dia" terang jungkook. Gary mengangguk dan menuju ke pintu kaca itu. "Chaeul yah~~ daddy balik" panggil gary lembut berdiri di pintu itu. Chaeul yang mendengar terus memandang ke arah gary.
"DADDY!?!" jerit chaeul yang teruja dengan kepulangan appanya. Chaeul mula ke arah gery dengan berlari anak. "Chaeul yah jangan lari.. jatuh nanti" pesan eunra yang risau akan chaeul yang sedang berlari. Chaeul yang mendengar berjalan pelahan ke arah appanya menunggu.
Apabila sampai gary terus menukung puretinya itu. Chaeul menjerit kegembiraan apabila didukung dan memeluk gary erat. "Appa ade kat office kan?" "Haah hyung". Eunra mendekati mereka. "Bila oppa balik? Tak ckap pun" tanya eunra. "Oppa sampai awal tadi sebelum ke sini oppa pergi ziarah kubur unnie kamu dulu.." balas gary dengan senyuman.
YOU ARE READING
My Life (18+++)
RomanceKim eun ra..... nape hidup aku macam nie... hergh.. macam2 dugaan dtg tuk aku tempuhi... ape salah aku... salah ker kalau aku nak kehidupan yang sempurna kat dunia yang indah nie... aku pun nak ade keluarga bahagia macam org lain... tapi... tu semua...