My Life

7.2K 128 4
                                    

LAST PART


Disebuah bangunan mewah menjadi tatapan v dan jungkook ketika sampai di bangunan tersebut. Bukan hanya mereka berdua malah bersama dengan orang bawahan Jeon. Terdapat 2 pengawal berbadan sasa berada di pintu masuk. Jungkook melihat ke arah v yang seperti gelisah kerana banyak kenangan pahat dan manis di bangunan ini. Di sini jugalah dia berasa dirinya dipergunakan. Jungkook bersuara lalu bertanya kepada v adakah mereka berada di tempat yang betul eunra berada sekarang ini. Jungkook menyiku perlahan lengan milik v disebelahnya.

"Oii..  Temenung ke??  Nie betul ke noona adw kat sini??" tanya jungkook ingin kepastian. "Betul laa..  Tak kan aku nak silap pulak...  Haih.." balas v dengan sedikit keluhan kerana jungkook tidak mempercayainya. "Okeyy jum kite serang..." ajak jungkook semangat ingin menyelamatkan eunra. "Tapi nape orang jin tak ramai..  Mesti dia tahu kite akan datang sini serang depe semua??" Kata v berasa sedikit hairan. "Ahh lantak laa..  Yang penting noona aku...  JOM!!" jerit jungkook dan diikuti oleh orang2nya dan menuju ke pintu masuk.

Mereka menyerang dan menentang pengawal dipintu itu beramai2 dan menimbulkan bunyi kekecohan yang sungguh kuat. Sebahagian dari mereka bersama v dan jungkook masuk kedalam bangunan milik jin dan diserang oleh orang bawahan jin. Mereka semua bergelut dengan kekuatan yang mereka semua ada. V dan jungkook juga tidak mudah mengaku kalah dan terus berlawan dengan orang bawahan jin yang agak ramai juga jumlahnya. V dan jungkook mengambil peluang untuk menuju ke bilik jin yang diketahui oleh v ke arah bilik yang ingin dituju.

V memulas tombol pintu bilik itu tapi berkunci lalu tanpa melengahkan masa v menendang pintu itu kuat sehinggakan pintu itu terbuka. Jungkook dan v melangkah masuk dan dilihat jin bersama eunra. Tapi suasana tenang dan tiada tanpa eunra terancam malah dapat dilihat bibir eunra yang tersenyum sedikit memandang ke arah jin. Tapi senyuman eunra hilang kerana ketibaan v dan jungkook di pintu bilik itu. "Noona!" jerit jungkook lalu mendekati eunra dan tangan eunra ditarik sehingga ke belakangnya. "Kau ape nak culik noona aku!" tengking jungkook kepada jin.

"Ju.. Jungkook..  Sabar okeyy--" "ape?!?  Sabar noona cakap.. Yang kau!!  Kau nak ape lagi dengan noona aku hah!" kata jungkook yang memotong percakapan eunra. Jungkook yang masih angin mendekati jin lalu menumbuk wajah jin. "Jungkook jangan!! Berhenti laa!" larang eunra. "Noona nak bela dia!" "yelaa..  Dia tu oppa noona!" balas eunra marah. "Jungkook sabar laa..  Aku rase ade yang tak kena laa..  Kau salah anggap nie--" "kau diam v!! Kau tak payah nak masuk campur!" tengking jungkook. "Yah yah ape bising2 nie? Jungkook nape nie?"

Tanya seseorang yang baru keluar dari tandas bilik itu. "Ouh?!? Namjoon hyung? Hyung buat ape kat sini?" tanya jungkook hairan. "Buat ape?? Hyung dengan family hyung..  Hyung nak wat ape lagi.. Kami minum2 sembang2 laa..  Nape nie?" terang rapmon dan bertanya apa yang berlaku dengan sedikit kekecohan di luar. "Kami nak selamatkan eunra..  Ada jiran bagitahu eunra kena culik sampai tido dengan van hitam.." terang v menjawab soalan rapmon. "Culik.. Sape yang nak culik eunra.. Nie elok jer depan kita nie.." perli rapmon. "Ta.. Tapi..."

"Yea..  Memang aku culik dia pagi nie..  Sebab aku tahu cara nak jumpe dia..  Bagi aku..  Tu cara aku... " celah jin yang berdiam diri setelah ditumbuk jungkook tadi. "Eunra tak bagi tahu mesej atau call depe lagi ke tadi?" tanya rapmon pelik. Eunra tidak bersuara hanya mengangguk tanda mengiakan. "Haih kan oppa dah suh bagi tahu depe...  X pasal2 oppa kena tumbuk..  Kamu nie.. " kata jin yang sambil mengurut pipi yang ditumbuk jungkook. V dan jungkook memberi riaksi yang pelik dan tidak percaya dengan apa yang dikeluarkan daripada mulut jin.

FLASHBACK

Jin berada dibiliknya sedang menuggu kedatangan kedua2 adk kandungnya. Bunyi ketukan pintu dari luar dia bergegas kepintu dan membuka. Wajah rapmon terpapar di muka pintu. Jin mempelawan rapmon masuk dan rapmon hanya akur dan masuk ke dalam. "Duduk namjoon.. " "hyung..  Nape dengan hyung nie hah?" tanya rapmon. "Ape?" tanya jin sengaja sedangkan dia tahu maksud adik lelakinya itu. "Nape hyung sampao nak membunuh nie?  Ape salah eunra?" tanya rapmon dengan suara sesikit serak menahan tangis. "Huh duduk namjoon.. Tenang dulu"

My Life (18+++)Where stories live. Discover now