Öz farkındalık nedir? Öz farkındalık kendini bilmektir aslında. Yapabileceklerini ve imkanlarını bilmektir. Eğer sende bu eksikse her zaman üzülürsün. Kendini olduğun gibi kabul et. Kiloluysan kilonu bil, zayıfsan ne kadar zayıf olduğunu bil. Kendini tanırsan seni kimse üzemez. Mesela kilolusun ve arkadaşların bununla dalga geçerek senin moralini bozuyor. Bırak dalga geçsinler. Önemli olan dalga geçmeleri değil, senin bunun farkında olarak nasıl davrandığındır. Senin için bu dalga sebepleri aslında senin hayatının dönüm noktasının nereden başlayacağını gösterir. Kilolusun ve bunun farkında isen gelecek hayatın için bir şeyler yap. Git diyete başla, her gün yürü. Çünkü arkadaşların senin için nereden başlaman gerektiğini zaten belirlemiş. Sende biraz onları dinle ve söylediklerini biraz düşün.
İnsanlarımızın çoğu bu konu hakkında bilgisiz ve biri ona bunu dolaylı yoldan söyleyince rahatsız oluyor. Rahatsız olmamalısın, dikkate almalısın. Seninle alay edenlerin seviyesinde olup olmadığını zaten biliyorsun. Eğer o seviyede isen yapacak pek bir şey yok aslında. Çünkü sen o seviyedeysen önce kendini geliştirmen lazım, buna herhangi bir yerden başlamalısın. Hemde acilen bunu yapmalısın. Yoksa o seviyede kalırsın ve ileriki hayatında bu sana sıkıntı yapar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayatın İçinde Kaybolmak
Teen FictionHayatın size yaptığı her şeyin içinde kaybolup, kendini bulmasını zorlaştırmasını anlattım.