1-Öncelikle biraz klasik olacak ama dersi derste dinleyin.
2-Asla derste kimseyle konuşmayın çünkü önemli bir yeri duymadıysanız çabalarınız boşa gider.
3-Kendinize bir ajanda alın veya kendiniz yapın (yakın zamanda göstereceğim.) Bu ajanda derste hocaların dediği önemli ve sınavda çıkabilecek şeyleri not almanıza yarayacak.
4-Yanınızda mutlaka ama mutlaka post-it bulundurun. Bu da ajanda da ki gibi not almanızı sağlayacak ama tek farkı bunları defterinizde bulundurabileceksiniz.
5-En sevdiğiniz kalemi belirleyin ve önemli notları onunla yazın. Bu sayede hangisinin daha önemli olduğunu anlarsınız.
6-Parmak kaldırmayı ihmal etmeyin çünkü sözlüleriniz derse katılımınızla belirleniyor. Hem bu sayede öğretmenlerinizin gözüne de girmiş olursunuz. Ama parmak kaldırınca düzenli,kısa ve öz cümleler kullanın daha etkileyici ve güzel olur.
7-Derste sizi biri rahatsız ederse onu uyarın ama eğer hala yapmaya devam ederse ders sonunda bunu öğretmeninizle konuşun sizin veya onun yerini değiştirsin.
8-Mesela öğretmeniniz tahtaya bir soru yazdı. Anında çözmek istediğinizi belirtin. Çözemezseniz de sonun da ölüm yok ya. Arkadaşlarınız size herhangi bir kötü bir şey derse onlara aldırış etmeyin.
9-Anlamadığınız bir konu olursa öğretmeninize sorun. Sonuçta o öğretmen size bir şeyler öğretmek için o derse giriyor. Ama unutmayın o derste sormazsanız bir daha böyle bir şans yakalamayabilirsiniz.
10-Öğretmenler derste test dağıtabiliyor. Çözebildiklerinizin hepsini çözün ve öğretmeniniz sorduğunda cevaplayın.
11-Okul kitabında okuma yaptığınızda öğretmeninizin bastıra bastıra söylediği sözleri veya yerleri fosforlu kalemle çizin ki eve gittiğinizde veya sınava çalıştığınızda okuyup ta hatırlayabilesiniz.
12-Dersiniz boşsa eğer yanınızda hep hazırlıklı olabilmek için test veya kitap bulundurun. Zamanınızı boşa harcamayın.
13-Yanınızda en az iki renk tahta kalemi bulundurun.(siyah ve kırmızı) Çünkü tahtaya kalktığınızda diğer arkadaşlarınızdan dilenmeyin. Bu sizi küçük düşürür.
14-En önemlisi de ders dinlemek için istekli olun.
(Tavsiyelerimden bazılarını yazdım. Umarım beğenirsiniz. Unutmayın hayallerinize ulaşmak için peşinden gidin.)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DERS ÇALIŞMA TAVSİYELERİ
Ngẫu nhiênSize bu kitabımda okulda nasıl başarılı olacağınız hakkında taktikler vereceğim. Gerçekten de size yazacaklarım çok işinize yarayacak. Sınav taktiklerinden kırtasiye alışverişine kadar her şeyi. Başarıya ulaşmak istiyorsanız kitabımı dikkatlice oku...