İngilizcemi Nasıl Geliştirebilirim?

914 43 23
                                    

Bu gün sizler için hayatınızın sonuna kadar yanınızda olmak zorunda olan İngilizcenizi nasıl geliştirebileceğiniz adına tavsiyeler vereceğim. (Bazıları biraz klasik olabilir ama gerçekten de işe yarayan tavsiyeler.)

1-İlk olarak imkanınız varsa kurslara gidin, yoksa moralinizi bozmayın Youtube'da çeşitli kanallar var. Onları izleyerekte öğrenebilirsiniz.

2-Hiçbir şey bilmiyorsanız eğer gramerden başlayın ve kalıpları öğrenin.

3-Çok klasik biliyorum ama yabancı film izleyin çünkü onların nasıl konuştuğunu, aksanını veya kültürlerini öğrenirsiniz.(Değerimi bilin benimkinin nedeni farklı :D )

4-Aklınızı bir Türkçe kelime takıldığında hemen İngilizcesine bakın. Durduğunuz yerde kelime haznenize bir kelime daha eklenmiş olur .

5-İngilizce kitaplar okuyun.Mesela ben ilk başlarda 15 sayfalık ince kitaplar okuyarak kendimi yavaştan geliştirdim. Şimdi ise 168 sayfalık kitaplar okuyabiliyorum.(Little Prince - Küçük Prens )

6-İngilizce kitap okurken yanınızda kalem , İngilizce - Türkçe sözlük ve bir defter yada postit bulundurun. Çünkü bilmediğiniz bir kelime olduğunda anında bakıp, yazıp,öğrenmeniz için gerekli.

7-Sakın İngilizce konuşurken utanmayın. Siz konuşmaya çalışırken etraftaki sizi küçümseyen gözlere aldırış etmeyin . Hata yaparak öğrenirsiniz. Öğrendiğinizde ise size küçümseyerek bakan gözler hayranlık içinde bakarlar ve keşke bende böyle konuşsam diye kıskanırlar.

8-Hata yapmaktan korkmadan aynanın karşısına geçin ve konuşmaya başlayın. Bu size iyi gelecektir.

9-Yabancı hayran sayfalarına takılın.(Selena Gomez, Demi Lovato , Taylor Swift,Rihanna vb.) Orada kendiniz yabancı arkadaşlar edinin ve hata yapmaktan korkmayan bir şekilde konuşun.

10-İmkanınız varsa yurt dışına çıkın. Ben çıkamam ,yaşım küçük diyorsanız para biriktirmeye başlayın.Bu sizi motive edecektir. Yurt dışına çıktığınızda ise gezin , dolaşın bol bol İngilizce konuşun zaten siz o parayı biriktirene kadar B2 seviyesinde öğrenmiş olacaksınız.

11-Kendinize bir defter edinip her gün İngilizce bir şekilde günlük yazın.Ertesi gün gidip iyi İngilizce bilen birine kontrol ettirin.  Çok yararlı oluyor.

12-Duolingo diye bir ÜCRETSİZ uygulama var. O uygulama sayesinde kendinizi geliştirebilirsiniz. (Ben kullanıyorum ve çok memnunum.)

13-Her gün kendinize 10 tane kelime belirleyip o kelimeleri ezberlemeyi hedefleyin. Ezberlemeden uyumayın. :D Genellikle yatmadan önce okuyup uyuyanların daha kolay ezberlediği belirlenmiş.

14-Telefonunuzun, sosyal medyanızın ana dilini İngilizce yapın. Bu sayede daha kolay öğrenmiş olursunuz.

15-İngilizce müzikler dinleyin.(Biliyorum söylemenize gerek yok çok klasik.)

16-Ve benim kendi ürettiğim maddem. Kendinize ''Ben bir hafta boyunca sadece İngilizce konuşacağım.''deyin. Ve öyle yapın. Asla Türkçe konuşmayın. Evde, dışarıda,her yerde İngilizce konuşun. Bir hafta sonra arkanıza dönüp baktığınızda ne kadar geliştirdiğinizi görüp yüzünüze küçük bir gülümseme yayılacak. O anki gülümsemenizi hiçbir şeye değişmek istemeyeceksiniz. Ve bu sizde bağımlılık yapacak.Bir hafta, bir ay, bir yıl derken hep konuşacaksınız ana diliniz gibi. :D

Umarım beğenmişsinizdir. Biraz uzun oldu ve bu yüzden sıkıldıysanız yorumlarda söyleyebilirsiniz. Diğer bölümlerde dikkat ederim. Geneli benim kullandıklarım. Bu yüzden size tavsiye ediyorum. Oy vermeyi unutmayın . 16. maddedeki gülümsemeniz olması dileğiyle...

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 25, 2017 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

DERS ÇALIŞMA TAVSİYELERİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin