Buse orada da yoktu ' Acaba bugün okula gelmicek miydi ?' diye düşünürken biri koluma girdi. Arkamı dönüp bakınca karşımdaki yılışık Hakan'dan başkası değildi..
''Ne yapıyorsun sen ya çek şu elini'' diyip tam kolumu çekicektim ki kolumu daha fazla sıktı.
''Dün sana o kadar mesaj attım niye hiç birine cevap vermedin Asude?''
''Sana cevap vermek zorunda değilim. Hemen o kolumu bırak.''
''Beni peşinden koşturmaktan ne anlıyosun bebeğim ?''
''Peşimden koş diyen yok sana ayrıca yılışık yılışık hareketler yapma ve son olarak bir daha sakın bana bebeğim deme.'' dedikten sonra elini çekti ve bende onun bana vericeği cevabı beklemeden sınıfa doğru yürümeye başladım. Kapıdan içeri girince Buse'yi gördüm. Telefonundan müzik dinliyordu. Hemen yanına gittim ve ona arkadan sarıldım. Arkasına dönünce donakaldı. Hortlak görmüş gibi bana bakıyordu.
''Oha kızım hani dün taşınıyodunuz , yoksa vaz mı geçtiniz. ''
''Yok bu akşam gidiyoruz. Sizinle biraz vakit geçirmek istedim o yüzden birgün daha kalmak için babamla konuştum.''
''Akşam niye haber vermedin sabah birlikte gelirdik ya da başka şeyler yapardık okula gelmezdik off Asude niye....''
''Kızım yeter kafa bırakmadın ne yapıcaksak şimdi de yapabiliriiz.''
''Tamam o zaman ben çantamı alıyım okuldan çıkarız sonra da bir yerlere gideriz.''
''Yok ilk derse girelim sonra nereye gidiceksek gideriz sınıftakilerle de vedalaşmış olurum en azından.''
''Seni tanımasam tek derdinin sınıftakilerle vedalaşmak olduğuna inanırdım da neysee!'' dediğinde sınıftakiler yerlerine oturmaya başlamıştı.
''Buse bi saçmalama lütfen ya bak birazdan hoce gelir.'' dediğimde sınıfa Yasemin hoca girmişti. Yasemin hocayı görmemle derse girmekten vaz geçmiştim ama artık çok geçti.. Sınıfı selamladıktan sonra bana döndü , baştan aşağı beni süzdükten sonra masasına oturdu.
''Asude kızım ne bu halin ?'' dediğinde üstümdekilere baktım. Ama kıyafetlerim hiç de kötü değildi.
''Ne varmış hocam ? Ben bir şey göremedim halimde.''
''Sanırım gideceğin yerleri karıştırdın bu kılıkla öğrenciye benzemiyorsun da...'' dediğinde demek istediğini anlamıştım. Vedalaşmaya gelirken okul kıyafetleriyle gelemezdim herhalde...
''Yok hocam ben okula gelicektim ve şu anda okuldayım , olmam gereken yerdeyim yani.'' dediğimde hoca tek kaşını kaldırmış bana bakıyordu. Sıçtım resmen ya rezil etmeye çalışmasa bari diye düşünürken ;
''Sen benimle dalga mı geçiyorsun küstah.'' demişti.
''Yok hocam ne haddime ben sadece arkadaşlarla vedalaşmaya gelmiştim. Vedalaşmaya gelirken de okul kıyafetlerini giymem gerektiğini bilmiyordum.'' dediğimde ayağa kalktı , sınıfın ortasına kadar geldi.
''Sen benimle nasıl böyle konuşabiliyorsun Asude otur!'' diye bağırınca sessiz sessiz yerime oturdum. Kimseden ses çıkmıyordu. 'Tabi benim bu halime alışkın değillerdi.' diye düşünüyordum ki Buse kolumu cimcikledi.
''Ne yapıyosun ya ?'' diyip şaşkınca ona baktım.
''Kızım gittiğin için mi sende ki bu özgüven?''
''Yoo nerden çıkardın ?''
''Çünkü şuan laf sokmaya çalıştığın kişi Yasemin hoca.'' dediğinde 'Haklı başka bir zaman olsa karşı çıkmazdım, hocalar ne derde desin sesimi bile çıkarmazdım.'
Yasemin hoca bana karışmayı bırakmış sınıftakilere ders anlatmaya başlamıştı. Tam tahtaya yazı yazıcaktı ki zil çaldı. Resmen dersin çoğunu beni azarlamaya çalışarak geçirmişti..
''Hadi Buse gidelim artık.''
''Tamam ama bir dakika.'' dedi ve ayağa kalktı.
''Napıyosun ?'' dediğimde beni aldırmamıştı bile..
'' Millet biz Asudeyle okuldan gidiyoruz gelmek isteyen varsa gelsin birlikte vakit geçirmiş oluruz..'' dediğinde en arka sıraya baktım ve Buse'nin çantasını alıp ayağa kalktım ve ona öldürücü bakışlarımı yollamaya başladım.Buse'ye çantasını verdim. Tam kapıdan çıkarken arkaya baktım. Onu görünce çok şaşırdım...