Tanıtım.

154 16 56
                                    

Özge Gürel - Öykü Acar
Serkan Çayoğlu - Ayaz Dinçer
Aslı Enver - Evla Şeyhanlı
İrem Helvacıoğlu - Şimal Eraslan
Engin Akyürek - Fizuli Kayacan
Kenan İmirzalıoğlu - Özer Durmaz
Hande Erçel - Gazel Erker
Açelya Topaloğlu - Duru Soykan
Seçkin Özdemir - Kutay Yalçın
Burak Çelik - Eren Sadık
Serenay Sarıkaya - Özlem Durmaz
Nilay Duru - Beren Tuğçe Kırmızıoğlu
Afra Saraçoğlu - Yeliz Kaya
Cem Belevi - Mert Yıldırım
Anıl Tetik - Kerem Kahraman
Canan Ergüder - Minel Acar
Hasan Şahintürk - Kemal Acar
-Öykü Acar-
ÖSYM'nin internet sitesi yüklenirken heyecandan tırnaklarımı kemiriyordum. Geceler boyu çalışıp, bu sınavları geçmek için uğraşmıştım. Ve şimdi emeklerimin karşılığını almış mıydım onu öğrenmek için bekliyordum. Çok heyecanlıydı.

Site yüklendiğinde gördüklerimle ağzım kulaklarıma varmıştı. Dumlupınar Üniversitesi - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, %80 Burslu. Sevinçten annemin genç bir kıza yakışmadığını söylediği ama benim bir türlü vazgeçemediğim sevinç dansımı yapmaya başlamıştım bile.

Heyecanla sessiz ve sakin bir şekilde oturmakta olan anne ve babamın yanına koştum. "Kazandım! Kazandım!" İkisinin de şaşkın bakışları üstümdeydi. "Öykü, bir sakin olur musun?" Ve klasik annem. Sakin olmamız lazım, hepimiz sakin olmalıyız.

"Tebrik ederim canım kızım." Babama elimle öpücük yollayıp, koltuğa kendimi attım. "Nereyi kazandın? Kesin İstanbul'un en gözde üniversitedir, bizim kızlar çatlar. Kendi kızları beceremiyor ya."

"Dumlupınar Üniversitesi'ni %80 burslu olarak kazandım anne."

"Aferin." Annem yine kendinden beklendiği gibi buruk bir sevinçle -tabiki çok sakin- ben kutladı. Babam ise oturduğu yerden kalkıp, bana sıkıca sarıldı. "Tebrikler canım kızım. Umarım tüm hayallerini gerçekleştirebilirsin. Ben yanındayım."

"Sevinciniz bittiyse oturup Öykü için bir yurt bulabiliriz." Gözlerimi büyütüp anneme baktım. "Anne? Ne yurdu?" Annem derin bir nefes aldı. "Öğrenci yurdu Öykü, n'olacak? Kütahya'da nerede kalmayı düşünüyordun?" Dudağımı büzdü.

"Ev tutmayacak mıyız?"

"Ne evi? Evde falan kalamazsın küçük hanım. Doğru düzgün bir yurt bulacağız, orada kalacaksın." Umutla babama döndüm. "Annen haklı. Bilmediğimiz bir kentte yurtta kalman en doğrusu."

"Ama yurtta kalamam ki. Belirli bir saatte sönen ışıklar, diğer kişilerin sesleri, bir odayı başka bir kişiyle paylaşmak..."

"Artık kurallı yaşamaya alışman lazım, Öykü." Derin bir of çektim. "Hiç oflayıp puflama. Git kendin için yurt araştır daha iyi." Annem ayağa kalktı ve mutfağa doğru yol aldı. O gidince babama döndüm. "Baba, lütfeen."

"İtiraz yok. Yurtta kalacaksın Öykü."

• • •

Üniversite sınavlarının sonuçlarının açıklandığı günden bugüne kadar uzun bir süreç geçmişti. Bu süreç benim ısrarlarım, ailemin itirazları ve yurtların olumsuz cevaplarıyla geçip gitmişti. Üniversitelerin açılmasına 1 hafta kalmıştı.

Ve benim hâlâ kalabilecek bir yerim yoktu. Annemin, telefonda konuştuğu yurt, son umudumuzdu. Eğer onlarda da yer yoksa benim için geçmiş olsun sinyalleri çalacaktı. Annem, zafer gülümsemesiyle içeri girdiğinde her şeyin olumlu geçtiğinden emindim.

"Konuştuğum yurt, kızların ve erkeklerin ortak kaldığı bir yurttu. Çok şanslı olmalısın ki, bir yerleri varmış. Ama odada bir arkadaşın olacakmış, genelde pek kimse onunla kalmak istemiyormuş. Ama senin başka şansın olmadığı için onunla kalacaksın."

"Yani sana Kütahya yolu gözüktü Öykü'cüğüm, hayırlı uğurlu olsum!"

• • •

"Ve yeni yuvana geldik Öykü." Annemin araba camından gösterdiği yurdu inceledim. Yurt gibiydi işte. Nasıl anlatılabilirdi ki? Emektar şöförümüz arabayı yurdun önüne park ettiğinde heyecanlı gibiydim.

Babam arabadan indi. Kapımı açtı, gülümsedim. Elini bana uzattı. "Prensesim, yeni sarayınıza hoşgeldiniz." Annem göz devirirken ben gülerek babamın elini tuttum ve arabadan indim.

Yeni hayatıma başlamak için açmam gereken bir kapı kalmıştı. Onu da annem benim yerime açtı. Annem önde, babamla ben arkada yurda girdik. Bizi gülümseyen bir kadın karşıladı. "Hoşgeldiniz,"

Sonra bana döndü. "Sen Öykü olmalısın? Karşında yeni yuvan. Evindeymiş gibi rahat olabilirsin." Duymayacağımızı zannederek söylediği sözü duyduğumda tedirgin olmuştum.

"Tabi oda arkadaşın ne kadar rahat ettirirse."

***
Evet, az önce bir jale_2003 ve berilcayoglu'nun ortak yazımından bomba gibi gelecek bir kurgunun tanıtımını okudunuz🎈 İkimizde çok heyecanlıyız, umarım beğenirsiniz💫

Gece Kuşu, çok yakında sizlerle!💖
Beril ve Jale'den sevgilerle🍀 Yeni bölümde görüşmek üzere, hoşçakalın💙💦

Gece KuşuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin