[Saewon p.o.v]
Aku menabur bunga2 di atas kuburan arwah abg aku..Kenapa?kenapa semua org yg aku syg tinggalkan aku?
"Knp abg tinggalkan Saewon?"aku tunduk..sungguh,aku cuba menahan air mata aku dri mengalir.tpi,tidak semudah yg aku sangkakan..aku akhirnya menangis juga..Abg aku disahkan meninggal mlm smlm..org kata dia bunuh diri..Tapi,aku tak percaya sebab abg aku org yg paling baik biarpun dia pernah habiskan kuota internet aku dlm masa 1 JAM!!sampaikan aku tak boleh publish ff dekat wattpad aku..
"Saewon,dah2lah tu..jomlah kita balik.."aku rasa ada org duduk melutut sebelah aku sambil peluk bahu aku.aku memandang org disebelahku..
Kim Taehyung
"Saya x percaya,Tae.."Aku melentokkan kepala ke bahu Taehyung..aku menangis semahu-mahunya..Sebak,sakit hati,dendam..Semua ada..
"Kwenchanna..awak masih ada saya,Jin dgn namjoon..dah,janganlah nangis lagi..Jin kata dia tengah masak makanan special untuk awak..kita dinner sama2.."Taehyung menggosok kepalaku perlahan..Dia menarik tanganku untuk berdiri..
"Tae..thank you sbb sudi jaga saya dgn baik.."aku tersenyum..V memeluk pinggangku..
"Takpe lah..awakkan bakal wife saya?"Mukaku terasa panas..comfirm blushing tahap opera cina..Taehyung ketawa..dan kami berjalan bersama-sama menuju ke keretanya..
♡♡♡
"Namjoon!!aku dh kata,tgkkan kek red velvet aku dlm oven tuu!!aku taknak buat lagi utk kali kelima!!"kedengaran suara Jin dri dapur..Dia sedang membancuh krim utk disapukan di atas kek red velvet nya..
"Aku tgh tengok lah ni,hyung!!"Namjoon sedang berjalan ke arah dapur sambil matanya tertumpu di screen telefonnya.
"Kw tgk kek ke tengok fon?nanti aku masukkan kw dlm oven tu pula klw kek aku hangus lagi!!"Jin mengerling Namjoon tajam..seriously,Jin ingin membuat kejutan untuk Saewon..cousin kesayangannya..
"Namjoon?Namjoon?!?kw dengar x apa aku kata??
Senyap~
"Mna pulak budak ni pergi?!"Jin toleh keblkg..dia tiba2 kaku..Namjoon sdg berdiri betul2 belakang dia..rapat,sangat rapat..
"A..apa kw..kw buat..ni??aku belum kahwin..aku masih suci..dan aku bukan GAY!!"Jin menutup mata..dia pasrah..biarlah keknya hangus sekalipun asalkan dia selamat dri menjadi mangsa gay oleh Namjoon..
"Yeayy!!dah dpt!!"Namjoon melompat ke belakang dan terkinja2 seperti babun..Jin ternganga..
"Oii babun!apa yg kw dapat?"Jin mengambil sudu..sedia utk menerima jawapan namjoon..
"Ofc,pokemon!!"
"Hah,ni pokemon kau!"Jin membaling sudu tepat ke kepala Namjoon..Namjoon jatuh terduduk sambil menggosok kepalanya kasar..
"Sebab pokemonlah kek aku balik2 hangus !! Nanti,kalau kek tu dah siap .. kau dgn pokemon tu sekali tak dapat apa2.."Jin menyambung kerjanya..
Ting tong ~"Hah,pergi bawa pokemon kw tu buka pintu.."Jin mengerling tajam Namjoon..
Haishh..apa salah Pokemon?
"Im coming"Namjoon membuka pintu..maka,terpacaklah dua insan yg sedang berpegangan tangan..Aww...
"Welcome home Putera Taehyung dan Puteri Saewon..Permaisuri Jahat Jin ada didalam.."Saewon tersipu malu manakala Taehyung dah lama siku hyungnya ..
"Klw Jin hyung dengar..Aku x tanggung.."Namjoon hanya tersenyum..dia menutup pintu..
"Dahlah saewon..jom sya tunjukkan bilik kita..ehh awak.."Taehyung menarik tangan Saewon..
#sweetnyadorang..T_T
Mereka berjalan beriringan..sampailah mereka tiba didpn satu pintu bilik..
"Saya nk awak tutup mata.."Taehyung berdiri disebelah Saewon..
"Ish..taknak.."
"Tutuplah.."
"Taknak..."
"Tutuplah..please?"
"Saya taknaklah wak.."
"Aigooo..awak nii.."Taehyung berjalan ke belakang Saewon..Dia menutup mata Saewon..
Kalah BST guys .. (LOL)
"Taehyung..Saya takutlah.."Saewon memegang tangan Taehyung yang sedang menutup matanya..
"Takde apa2lah..jangan risau..kalau awak jatuh pun,awak jatuh dalam hati saya juga..Aciaa3.."Taehyung ketawa kuat manakala Saewon dah lama blushing plus jadi ais yg sedang mencair..
Sempat pickup line pulak .. -_-
Taehyung menolak daun pintu..ya,bilik tu direka khas oleh Taehyung utk Saewon..sweet kan dorang?*author lap air mata*
"Ok..kita dah masuk..slow2 ok?"Tangan kanan Taehyung menutup mata Saewon manakala tangan kiri Taehyung memegang tangan kiri Saewon..
"So,saya kira 1 2 3 .. awak ready ya?"
Saewon mengangguk perlahan..1
2
3
Taehyung melarikan tangannya..Mata Saewon dikelipkan beberapa kali utk menghilangkan kabur..
"O M G ! Taehyung-ahh !!!"Saewon berlari ke arah katil lalu duduk..dia melompat2 kegembiraan..
Yes..seluruh barang dlm bilik tu warna kegemaran Saewon..Pink pastel dan hitam ..
"Saya tw awak akan suka..terasa kembang hidung ini.."Taehyung memegang hidungnya..Ditengah2 bilik itu terpampang besar gambar Taehyung dan Saewon sedang makan cotton candy di taman..
Itu first date dorang ..
"Dah..awak pergi mandi..ke,awak nak saya ajar?"Taehyung tersenyum nakal..
"Apa awak kata?!?!Byuntae!!"Saewon membaling bantal kecil ke arah Taehyung ..
♡♡♡
"Sedap tak?"Jin,taehyung dan namjoon memandang saewon yang sedang menikmati kek Red velvet yang Jin buat..
"Ermm..mashita!!"saewon tersenyum..Jin menghembus nafas lega sambil mencubit paha Namjoon yg duduk disebelahnya.
"Baguslah klw awak suka.."Taehyung mencubit pipi Saewon..mereka duduk bersebelah.
"Taehyung..kw kerja tak esok?"Namjoon membuka bicara..
"Aku rasa nak cutilah.."Taehyung menyuap makanan..
"Buat apa?nak kata kw ambil cuti kahwin esok..tak juga.."Jin memotong kek red velvet utk Taehyung..
"Aku malaslah..aku kalau blh nak pegi sekolah dgn Saewon..kan awak?"Taehyung memandang Saewon yg sedang minum..dia tersedak..
"Omo..mianhae..awak ok tak?"Taehyung menepuk belakang saewon..
"Ani..kwenchanna..awak hantarlah saya ke sekolah esok..awak tahu jalan ke sekolah sya kan?"Saewon menyambung makan kek red velvet..
Saewon kuat makan..^_^
"Nice..Ok,tae pegi kerja esok..hyung?"Taehyung memandang Jin dan Namjoon..
"Ofc..kitaorang nak cari..siapa pembunuh Daehyun..demi Kim Saewon..bakal adik ipar kitaorang.."Saewon tersenyum tawar..3 beradik kim tu memang baik..
"Sorry klw susahkan korang."Saewon tunduk..
"Ani..Daehyun pun cousin kitaorang jugak kan?"Taehyung memeluk bahu Saewon..
"Hmm.dahlah,cepat makan..lepastu tidur..kita kena harungi hari esok dgn baik.."Jin menyambung makan..Yang lain akur..
Ok guys!!ini ff pertama author..so,segala typo tuu mohon abaikan..harap korang enjoy..btw,saewon tunang taehyunh yerr ?? Next chapter author akan adakan our lead character .. Jeon Jungkook !!
YOU ARE READING
Amnesia - JJK
Random'I afraid that .. if she leave me forever because of me ..' Aku .. aku buat semua tu sebab aku nak kau dengan aku bahagia bila tinggal sama-sama .. Ya , aku seorang psycopath .. Tapi aku cuba kawal bila aku ada bersama dengan kau .. Aku tak suka ten...