A-17

101 8 2
                                    

[ saewon p.o.v ]

Aku menongkat dagu .. aku tinggalkan jungkook seorg dalam kedai tdi .. rasa bersalah mula menguasai ..

" tpi betullah kan apa aku kata .. aku taknak digelar perampas free2 ok ? " aku berckp sendiri tpi dlm nada yg perlahan .. tak pasal2 nanti dilabel gila pula aku ..

" awak pergi mana hah ?! " aku dgr suara taehyung dkt pintu .. habislah !!

" ermm .. saya , saya jumpa kwn lah .. " aku menggengam dua2 tangan aku .. seram weyhh !!

" tpi naik kereta yg jungkook drive ? " dia mengangkat kening smbil berpeluk tubuh ..

" itu bkn jungkook lah .. saya tak thu dia dkt mana .. " aku duduk di birai katil ..

" saya pergi sekolah awak .. awak terpaksa dibuang sbb dah lama awak tak pergi sekolah .. saya hantar awak pergi sekolah kan ? Awak pergi mana ?!?! " dia mula meninggikan suara ..

" awak ingat saya tahan ke kalau saya pegi sekolah tu ?!? Org layan saya mcm saya ni pembunuh !! " aku pun mula meninggikan suara ..

" at least bagithu saya .. awak pergi mana dgn jungkook ? Dia pun kena buang .. sama bilangan tak pergi sekolah dgn awak .. awak pergi mana dgn dia ?!? " taehyung menumbuk pintu .. bahabi , kalau aku jdi pintu tu dah lama aku hempap dia ..

" bkn urusan awak .. " aku berpeluk tubuh ..

" syg .. kita akan kahwin tak lama lagi .. and sampai satu masa klw saya thu , yg jungkook tu mmg bawa awak lari dri sekolah tu .. saya akan pastikan awak takkan berjumpa dgn dia lagi , nae ? " dia menghempas pintu .. aku terkedu .. cara dia berckp , aku rasa tak kena ..

[ jungkook p.o.v ]

Lepas je saewon tinggalkan aku .. aku call wonwoo suruh dtg .. aku nak tahu perkembangan pasal rancangan yg kami akan lakukan ..

" so .. dh ada perkembangan ? " aku menghirup air ..

" ada .. mmg gila2 punya lah .. aku akan pastikan c alien tu meraung .. " wonwoo tersenyum sinis ..

" baguslah klw mcm tu .. aku pun nak dia rasa sakit bila org yg kw syg tu nak kena ambil oleh org lain .. btw , kau tahu tak kepala wife aku berbalut sbb dia ? " aku mengenggam tanganku ..

" knp pulak ?!? " wonwoo nmpak terkejut ..

" wife aku selamatkan seulhyun masa dkt butik pengantin .. dia nk pukul c seulhyun tu guna pasu .. wife aku peluk seulhyun sbb nak halang .. tpi dia yg kena .. klw aku ada dkt situ dah lama aku pukul dia guna akuarium .. " aku meraup muka .. geram !!

" sabarlah bro .. benda dh nak jadi .. siyes , kalau aku jdi kau mmg dh aku lempang c taehyung tu .. " wonwoo menggeleng kepala ..

" aku peliklah dgn wife aku .. " aku terfikir pasal mood saewon tdi .. tetiba melenting ..

" kenapa dgn mood wife kau ? " wonwoo mengangkat kening ..

" dia cepat badmood lah .. " aku menongkat dagu ..

" jinjja ? " wonwoo nmpak pelik ..

" ya .. tdi first2 aku bawa dia mkn sini happy .. tetiba dia balik sendiri sbb badmood tak tentu pasal .. aku pun tak faham apa tgh jadi dkt dia .. " aku rasa serba salah ..

" dia kena tembak dgn jepun kot .. " wonwoo tersenyum ..

" yalah kot .. " aku tersenyum tawar ..

                                ♡♡♡

[ saewon p.o.v ]

Lusa akan berlangsungnya perkahwinan aku .. taehyung kata dia buat dkt hotel dan majlis tu sememangnya meriah .. aku mengeluh .. aku dh jadi isteri org , tapi perlu ke dia buat semua tu ? Apa perasaan dia klw dia tahu yg aku dh kahwin sbelum aku kahwin dgn dia .. dan husband aku jungkook ?

Amnesia - JJKWhere stories live. Discover now