"Annyeong , Jin oppa !!"Saewon berjalan ke arah meja makan sambil membawa beg sekolahnya.Dia memandang Jin yang sedang membuat sarapan untuk mereka ..
"Annyeong .. mana 2 orang jebon tu ? " Jin meletak makanan yang sudah siap dimasak .. Dia kemudian berjalan ke arah kabinet untuk mengambil pinggan,sudu dan garfu.
"Mungkin dorang masih tidur .. ermm , oppa .. biar Saewon yang buat air .. "Saewon berdiri lalu mengambil jag dan beberapa uncang teko ..
"Ok .. kalau macam tu , biar oppa yang kejut jebon2 tu .. dah tua masih lagi nak orang kejut .. macam manalah kalau dah kahwin nanti .."Jin membuka apron pinknya lalu disangkut dibelakang pintu .. Dan tinggallah Saewon sendiri ..
"Kalaulah Daehyun oppa masih ada .. Hmm , bogoshipeo .."Saewon menuang air panas kedalam jag yang sudah diisi dengan susu pekat dan beberapa uncang teko .
[ Jin P.O.V ]
Aku memulas tombol pintu bilik Taehyung .. Ya , aku mulakan dengan Taehyung dulu memandangkan bilik dia paling dekat dengan tangga .
"Taehyung ? Oh , Taehyung ?"Aku menjenguk ke arah katil .. betuah punya budak ! Sedap-sedap dia berselimut ..
"KIM TAEHYUNG !!"Aku menjerit betul2 sebelah telinga dia ..
Bila Kim Seok Jin buat Highnote .. 😂😂
"Omma !!"Taehyung segera duduk .. dia mengurut dadanya .. Hah , terkejut beruk lah tu ..
"Hyung .. apa hyung buat ni ? Bising tahu tak ? Tae nak tidur .."Baru saja Taehyung ingin baring telinganya ditarik oleh aku dengan bangganya ..
"Tak malu .. Saewon dah bangun tahu tak?siap buat air lagi .. kata nak hantar dia pergi sekolah hari ni .."Aku bercekak pinggang ..
"Sae..Saewon? Omo !! My Saewon !!"Taehyung berlari ke arah pintu ..
"Oii .. kau tak mandi ke ?"Taehyung terhenti .. dia pandang aku sambil buat senyum petak dia .. Dia akhirnya berjalan ke arah tandas ..
" Haishh .. 1 baru settle .. yang lagi 1 ni payah .."Aku keluar dari bilik Taehyung .. Baru je aku nak buka pintu bilik Namjoon .. Aku rasa ada orang buka dulu dari dalam .. Aku melepaskan tombol pintu .. Ternyata orang tu Namjoon ..
" Hah .. bangun pun .. cepat turun Saewon dah tunggu tu .."Aku segera ke dapur diikuti dengan Namjoon ..
[ end Jin p.o.v ]
Saewon menongkat dagu .. dia memandang jam .. 6.45 a.m !! Ma'ai .. sekolah mula jam 7.00 a.m.
"Saewon-ahh .. mianhae .."Jin mengambil pinggan dan mula menyedok Nasi Goreng Kimchi yang dia buat ..
"Mana Taehyung ? " Namjoon menarik kerusi lalu duduk di hadapan Saewon ..
" Entahlah .. dia belum turun lagi .. " Saewon menuang air ke dalam gelas ..
"Mianhae!!"Jin,saewon dan namjoon memandang ke arah suara tersebut .. kelihatan taehyung sedang membutang baju sambil berlari ke arah mereka .."Tengoklah adik kau tu namjoon .."Jin menggeleng kepala .. selesai 4 pinggan dia duduk disebelah namjoon..
"Chagiya..mianhae oppa lambat..oppa mimpi yang kita kahwin smlm .. tulah oppa taknak bangun .."taehyung tersenyum petak .. Jin tersedak air .. namjoon hanya tersenyum menahan ketawa .. Saewon ? Dah lama jadi buah strawberry ..
"Eo ? Oppa ni merepeklah .. palliwa , Dah nak jam 7 ni .."Saewon mengerling ke arah jamnya ..
♡♡♡
"Nanti oppa ambil ok ? Saranghae .."Taehyung membuat flying kiss ..
"Nae .. Saewon tunggu tau ? Nado saranghae .."Saewon keluar dari kereta dan segera berjalan ke arah pintu pagar .. Namun langkahnya terhenti ..
"Saewon .."tangan saewon dipegang kemas .. Saewon memandang orang tersebut ..
"W..wae?"Saewon memandang ke arah jalan takut2 kalau Taehyung masih ada .. mujurlah Taehyung sudah jalan .. Saewon memandang tag nama tersebut ..
Jeon Jungkook
"Kita dah lambat .. sekarang jam 7.10"Jungkook memandang jamnya ..
"Jadi kita nak buat apa?"Saewon melihat pagar sekolahnya yang sudah ditutup ..
"Kita x payah pergi sekolah .. Arra ? " Jungkook menarik tangan saewon .. Saewon terkedu ..
"Jung..jungkook .. tapi ..kita nak pergi mana ?"Saewon hanya mengikut arah Jungkook .. betul juga , dia tidak mahu kena denda untuk pertama kalinya ..
"Taman?"Jungkook tersenyum .. Saewon hanya menuruti ..
[ Jungkook p.o.v ]
"Nah .. saya belikan air untuk awak .."Aku menghulurkan 1 tin coffee latte untuk Saewon .. dia mengambilnya ..
"Kamsahmida.."Saewon membukanya dan mula minum ..
"Kenapa awak datang lambat?"aku menghirup perlahan airku sambil curi2 tengok dia ..
"Ada problem sikit .."saewon menguis batu2 kecil menggunakan kasutnya ..
"Saya dengar abang awak dah takde .. sabar ya?"aku mengusap kepalanya perlahan .. aku dah lama tak buat mcm ni dekat dia ..
"Ya .. saya dah boleh terima .. tapi .. sa..saya rindu dia.."dia tunduk .. aigoo,jangan kata dia nak menangis?
"Mian..saya x sengaja.."aku dengar dia menarik nafas dalam2 .. dan aku nampak air mata dia jatuh setitik dekat skirt dia ..
"Ani .. kwen..kwenchanna .. benda dah nak jadi .."aku memeluk bahunya .. ya , perkara tu masih baru dkt pemikiran dia .. dia melentokkan kepalanya dekat bahu aku .. aku tersenyum .. bahagia ..
"Saya takut .. kalau guru disiplin nampak kita ponteng .."dia mengelap air matanya ..
"Jangan risau .. kita duduk sekejap dekat sini .. lepastu kita jalan2 .. nak?"Aku memeluk pinggangnya .. sungguh , aku rindu dengan semua ni . Aku rindukan dia ..
"Saya ikut awak je .. ermm"dia melepaskan pelukanku .. dia membetulkan rambutnya ..
"I miss you.."aku memandangnya .. dia terkedu ..
"M..mwo?"aku terketawa ..
"Takde apa2 lah .. jom ."aku menarik tangannya untuk berdiri dan kami jalan ke arah satu tempat yang aku selalu pergi ..
Dengan dia dulu ..
So..macam mana ? Author pun dah lupa dah jalan cerita yang sepatutnya .. Akhirnya lead character kita dah muncul .. Jungkook try nak tebus balik kesalahan dia .. Dia nak Saewon ingat balik .. 😭😭😭 .. gluck Jungkook .. so , jangan lupa VOMMENT 😘😘 .. next chapter akan menyusul .. 😎😎
YOU ARE READING
Amnesia - JJK
Random'I afraid that .. if she leave me forever because of me ..' Aku .. aku buat semua tu sebab aku nak kau dengan aku bahagia bila tinggal sama-sama .. Ya , aku seorang psycopath .. Tapi aku cuba kawal bila aku ada bersama dengan kau .. Aku tak suka ten...