[ Jungkook p.o.v ]
Aku berjalan sambil mengenggam erat tangan Saewon .. ya , aku bawa dia pergi tempat yg aku selalu date dgn dia ..
Tepi Pantai
"Jungkook , jauh jgk kan kita jalan ?"aku tengok dia yg sedang khusyuk tgk pemandangan laut ..
"Hmm .. knp ? Awak penat ke ?"aku cuba mengagak .. jgn ckp dgn aku yg dia risau klw kami terlmbat balik ke sekolah semula .. takut Kim Taehyung salah sangka ..
"Taklah .. cuma , saya x pernah ponteng dan pergi tempat yg jauh dri sekolah .. "dia agak kekok .. haha , comel ..
"Oh .. kalau awak penat , awak bgithu je saya .. nanti saya dukung awak .. arra ? " aku blh nmpak muka dia tiba2 merah .. malu ? Hah , dulu bukan main kerap suruh aku dukung ..
"N-nae .. Jungkook ?"Dia berhenti berjalan .. dia berdiri menghadap aku sambil memperbetulkan rambut dpnnya ..
"Wae ?" Aku memandang tepat ke arah wajahnya ..
"Saya jarang nmpak awak lepak dgn kawan2 , makan dgn kawan2 , balik dgn kawan2 .. awak selalu sorang2 .. tpi , awak baik .. sangat baik .."Dia tunduk .. mungkin dia takut klw dia salah ckp dan buat aku terguris hati .. Sayang , saya buat semua nii dpn awak je .. saya cuba kawal dpn awak .. supaya awak ingat balik ..
"Oh .. pasal tu . Awak jgn pelik .. saya mmg suka lonely .. klw ramai2 , buat sakit hati je .. tpi , klw awak tak keberatan .. " aku menghulurkan tangan ku .. aku menunggu dia menyambut ..
"Awak jdi kawan saya .. boleh ?"dia tersenyum .. dia membalas huluran ku ..
Kim Saewon .. thanks sebab buat tugas saya makin mudah ..
♡♡♡
IBU PEJABAT POLIS , SEOUL
"Tae !!"laung seseorang dri belakang .. Taehyung berpaling .. kelihatan sesorang sedang berlari sambil memegang kertas ke arahnya ..
"Knp ? Ada apa2 perkembangan ke pasal kes pembunuhan Kim Daehyun ?" Taehyung berdiri smbil memandang kwnnya yg sedang tunduk tercungap2 akibat berlari ..
"Pembunuh tu .. dia licik ! Kami cuba cri kesan cap jari dri senjata yg dia guna untuk membunuh .. tak dapat dikesan ! " jelas sekali riak muka taehyung yg sedang menahan marah dan bila2 saja boleh meletus ..
"Sh*t ! Apa masalah org tu ?! Kalau aku thu siapa jebon yang bunuh sepupu aku .. memang aku takkan lepaskan dia .."taehyung berjalan meninggalkan kwnnya .. ingin mencari ketenangan ..
♡♡♡
[ saewon p.o.v ]Aku memandang jam yang aku pakai .. sekarang dh jam 11.54 .. aku kena ajak Jungkook untuk pulang semula ke sekolah .. tpi , serius aku penat !
"Kook .. jom kita balik !"aku menutup mukaku malu .. aku bru ingat , yg aku terpanggil dia 'kook' .. nmpak mcm aku dh lama kenal dia ..
" haha .. comelnya awak panggil saya kook .. dah lama sya tak dengar .."aku tersenyum dan pada masa yang sama terkedu .. 'dah lama' ..? Apa maksud dia ?
"Dah .. dah lama ? Apa maksud awak ?"Dia tersenyum ..
"Takdelah .. ok2 , sekarang kita balik .. khaja !"dia menarik tangan ku .. baru je aku nak jalan .. tiba2 aku rasa mcm ada gempa bumi .. tolonglah .. takkan sekarang ?
"Jung...jungkook . "Aku jatuh terlutut .. aku pegang kepala aku .. entah kenapa , sakit ni akan datang bila2 ..
"Eh .. saewon! Kwenchanna ?"jungkook melutut depan aku .. dia memegang kedua pipi aku .. situasi ni .. mcm pernah berlaku ..
"A..aniya .. saya..saya pening kepala je .."aku cuba bangun tpi cubaan ku gagal .. terasa berat badanku ..
"Dah .. naik sekarang .."jungkook melutut membelakangkan aku .. dia ingin mendukungku secara piggy bag .. entah kenapa aku rasa aku happy sangat .. jangan ckp yang aku ..
Aku suka dia ?
"Sorrylah klw berat .. saya suka makan .. "aku akhirnya akur .. dia berjaya berdiri .. nmpaknya aku taklah berat sangat .. *dab
"Haha , takpelah .. nanti klw kita kahwin , byk kali saya angkat awak .. " aku terkedu .. kah..kahwin ? Omagash ..
"Apa2 je lah Jungkook .. jomlah cepat .. "aku cuba kawal emosi ku .. ya , jujur aku kata .. aku rasa ..
Bahagia sekarang ..
♡♡♡
Aku pandang Taehyung .. nasib baik jungkook sempat hantar aku semula sbelum taehyung sampai .. kalau tak , comfirm dia tukar jadi wartawan tak berbayar ..
"Tae ? Awak okay ke ? " aku curi2 pandang taehyung .. serius , muka dia kalah singa tengah lapar .. aku takut dia terkam aku je ..
"Klw tak ? Awak nk buat apa ?"dia senyum sinis .. hek eleh , aku sepak juga orang sebelah aku ni ..
"Entah .. rasanya saya diam2 je lah .. atau awak berhentikan saya dekat bustop sana tu .. saya jalan kaki .. saya lagi rela jalan kaki dari duduk sekereta dengan alien mcm hilang anak .."aku berpeluk tubuh .. geram .
Prttt ..
Nice Kim Taehyung .. dia tekan brek tiba2 dan free2 aku cium dashboard kereta dia .. aku hempuk juga dia pakai stereng nii tak lama ..
"Apa awak buat ni ?"aku memandangnya tajam .. dia mengiring ke arahku smbil berpeluk tubuh ..
"Pasal awaklah saya jadi mcm ni .. awak tahu tak ?"dia buat muka serius yang buatkan tangan aku ringan je nak hinggap dkt muka dia tu ..
"Apa pulak saya .. dah awak yang tiba2 marah2 .. awak datang bulan ehh ? " aku tersenyum sinis .. dia pula menahan ketawa ..
"Tak kisahlah saya datang bulan ke bintang ke matahari sekali pun .. saya jdi macam ni sebab .. "dia dtg dekat dgn aku .. aku pun apa lagi melekat dkt pintu lah .. semakin dekat .. dekat dan dekat .. jarak muka kami amat rapak .. 1.5 cm ?
"Bogoshipeo .. "dia merapatkan mukanya lagi .. hidung kami bertemu .. sepantas kilat , aku memegang pipinya sambil menolak dia kebelakang ..
"Kim Taehyung .. cepatlah balik .. saya lapar ni .. " aku meletakkan tangannya di stereng .. dia masih memandangku sambil senyum .. aku membuat muka pokerface ..
"Aigoo .. kiyowo .."kami akhirnya menyambung perjalanan ..
Tanpa sedar .. ada org yang sedang perhatikan tingkah laku kami dari jauh dengan perasaan cemburu + dendam yang semakin membuak-buak ..
Hai guys !! Omo , author dah tak tahu .. byk sangat part Jungwon dlm chapter ni .. kalau korang perasan sebelum ni saewon panggil taehyung 'oppa' .. tpi kali ni dorang 'saya awak' je .. ni sebab author dah mula tunjukkan perangai sebenar Kim Saewon .. dia agak kasar sikit sebenarnya .. apa2 pun .. jgn lupa VOMMENT .. 😘😘 .. next chapter akan menyusul ..
Author belanja gmbar Jeon Jungkook .. omagad !! Dengan author2 sekali melting .. 😘😘
YOU ARE READING
Amnesia - JJK
Diversos'I afraid that .. if she leave me forever because of me ..' Aku .. aku buat semua tu sebab aku nak kau dengan aku bahagia bila tinggal sama-sama .. Ya , aku seorang psycopath .. Tapi aku cuba kawal bila aku ada bersama dengan kau .. Aku tak suka ten...