A-16

105 12 0
                                    

[ jungkook p.o.v ]

Aku memegang kepalaku yg rasa sakit ..

# soulmate sejati bhaii ..

" ada apa2 jadi dkt saewon ke .. " aku memandang ke arah telefon .. call ke tidak ?

" kau kenapa pegang kepala mcm lepas kena langgar ? " aku memandang jimin yg sedang bersandar di pintu ..

" sakitlah hyung .. " aku menahan sakit ..

" mknlah panadol .. kaukan selalunya buat panadol tu mcm coklat .. " jimin menyindir ..

" yalah hyung .. " aku membuat muka menyampah ..

" kau tak pegi jumpa saewon ke ? " jimin memandangku pelik ..

" hyung lupa ke ? Dia kan kena kurung .. lecehlah , nak kena jumpa alien bowl tu lagi .. " aku berpeluk tubuh .. sungguh , kalau blh aku bawa senapang gajah atok aku ..

" pergi je lah .. kau kan suami saewon .. " jimin korek hidung .. ya allah , pengotor punya manusia !!

" eeee .. tak senonoh lah kau ni hyung . " aku menayang muka sila-ninggal

" pengotor2 aku ni .. kau syg jgk kan ? " dia mengenyit mata ..

" eww .. im not gay ok ? " aku menflip hair ..

" sdhlah kau .. cepatlah pegi jumpa saewon .. takkanlah dia terperap mcm ayam nak kena bakar dalam rumah tu ..? Mustahil c taehyung tak bawa dia pegi mana2 .. 4 hari lagi drg nak kahwin .. mustahil c alien bowl tu tak buat persiapan .. " jimin menatap kukunya ..

" yakan .. betul jgk .. " aku tersenyum sendiri sebelum aku mencapai telefon ku .

                                ♡♡♡

[ saewon p.o.v ]

Aku meletakkan telefon di atas meja .. lepas je jungkook kata dia nak jumpa aku .. taehyung masih belum balik ..

" saewon .. mana taehyung ? " jin oppa keluar dri dapur sambil menggaul adunan didalam mangkuk ..

" molla .. " aku mengangkat bahu ..

" kenapa pula kepala tu berbalut ? " namjoon mula menyampuk sambil turun dri tangga ..

" ermm .. terhantuk masa nak masuk kereta .. " aku memegang balutan di kepalaku ..

" jinjja ? Oppa rasa terhantuk dkt kereta tak sampai berbalut mcm tu .. " habislah .. aku lupa yg jin tu seorg doktor pakar ..

" betullah .. terhantuk .. kuat mungkin ? " aku tersengih ..

" bgi je lah tahu .. ada apa2 yg kami tak tahu ke ? " namjoon duduk di sofa sambil mengalih rancangan di tv ..

" kan dia dah kata dia terhantuk .. dia terhantuklah .. " kami memandang ke arah pintu .. kelihatan taehyung sedang menguak rambutnya yg sdh semakin kusut ..

" kau kenapa pulak ni ? Mcm bapa hilang anak .. " jin mencelah ..

" pembetulan .. mcm bakal suami hilang bakal isteri .. " taehyung memandangku tajam sebelum dia menjelingku dan naik ke atas .. aku tunduk ..

" kenapa dia tu ? Period ke apa ? " jin menggeleng .. aku tunduk .. sbelum bunyi hon kereta kedengaran ..

" siapa dtg tu ? " namjoon menjenguk ..

" ermm .. saya pergi dulu oppa ! Annyeong!! " aku cepat2 mencapai kasut dan berlari keluar ..

" ehh2 !! Habislah .. taehyung tak suruh keluar !! " jin mengeluh ..

Amnesia - JJKWhere stories live. Discover now