[ saewon p.o.v ]
Aku menunggu taehyung yg sedang masuk ke dalam bank .. aku tunggu dlm kereta ..
" aishh .. makin lama makin stress aku .. aku x nak kahwin dgn dia .. " aku meronta2 ..
Tut ~
Telefonku berbunyi .. aku membuka mesej tersebut ..
Kookie💖
Chagi dkt mana ?Wonnie😘😘
Dlm kereta .. tunggu taehyung ambil duit dkt bank .. waegurae ??Kookie💖
Bank mna ??Wonnie😘😘
Yg dkt luar mall tu ..Kookie💖
Oppa rasa oppa nmpak kereta tae ..Tok tok !
Aku memandang tingkap .. aku membukanya .. kelihatan jungkook yg sedang pakai mask dan menaikkan hoodie hitamnya menunduk dan menghulurkan satu plastik warna hitam ke arah aku ..
" ambil ni .. sorok dulu , jgn sampai taehyung tahu .. " aku memandangnya pelik ..
" kenapa ? Apa ni ?? " aku membelek plastik tersebut ..
" pregnancy test .. oppa dari tdi muntah2 .. jimin kata ni bukannya taun .. " dia mengelap peluh .. aku terkedu ..
" tapi .. " belum sempat aku jawab dia gosok kepala aku ..
" test .. nae ? Nnt mesej oppa .. oppa kena gerak .. bye ! " dia berlari meninggalkan aku .. aku menaikkan semula tingkap .. aku terkedu ..
" muntah2 ?? Kenapa dia pula yg kena .. " aku mula berckp sorang .. ewahh , mcm cerita indon pun ada ..
Aku menyorokkan plastik tersebut bawah kerusi .. aku memandang ke arah pintu pemandu .. taehyung sudah mari !! Aku membuka kunci dgn cepat ..
" aigoo .. ramai betul org dkt dlm tu .. mcm dkt funfair pun ada .. " taehyung menutup pintu dan menguak rambutnya ..
" gaji kot .. " aku berpeluk tubuh ..
" maybe ... apa kata kali ni , awak yg pilih butik mana nk pergi ..? " aku memandang taehyung .. dia tersenyum ke arahku dan kembali fokus pada pemanduan ..
" butik seulhyun boleh ? " aku tersenyum manis .. taehyung mula menunjukkan muka tidak puas hatinya ..
" takde tempat lain ke nak pergi ? " taehyung mula badmood ..
" awak jgk yang tanya tadi nak pergi butik yg mana .. bila saya jawab awak nk marah2 ni pasai pa !! " aku juga mula memanas ..
BULTAORUENE .. FIRE !!
" lek .. ok2 , saya minta maaf .. tpi , awak thu kan saya dan seulhyun tak berngam ? " dia mula memujuk ..
" itu saya taknak tahu .. yg penting saya nk pergi butik seulhyun .. jigeum !!! " aku makin memanas .. nak aku ckp tagalog ke apa ..
" tapi .. " aku pantas memotong ..
" tapi apa ? Awak nak bawa saya pergi butik joohyun ke ? " jeng jeng jeng .. sinetron sdh mula mahh !!
[ jungkook p.o.v ]
Aku kembali ke cafe di mna jimin dan seulhyun sdg berbual bersama2 ..
" settle ! " aku duduk di sbelah jimin ..
" nais .. skrg ni , drg nak pergi mana ? " jimin mencelah ..
" butik pengantin kot .. " aku mengipas leherku guna tangan ..
" awak tabah kan jungkook ? " aku memandang seulhyun yg tersenyum ke arahku .. aku menggeleng perlahan ..
" tak semudah itu seul .. aku akan bantu kau dgn jimin hyung balas dendam .. aku dh penat berlakom .. satu hari nanti , kebenaran tu aku akan pastikan terbongkar .. " aku mula berharap .. jujur aku penat ..
" thanks jungkook .. tpi , aku betul2 nak jumpa joohyun .. kau tau kan dia tu licik ? Aku takut nnt dia jumpa yulbin .. dia buat perkara tak elok .. " seulhyun nmpak gelisah ..
" tak seul .. kita kena pastikan semua tu takkan berlaku .. " jimin mencelah .. cuba meyakinkan seulhyun ..
" jap .. aku nak tahu , joohyun skrg dkt mana ? " aku mula tertanya2 .. serius , bini aku pun nak tahu ..
" haritu dia ada jumpa aku .. " seulhyun mengeluh seketika sebelum menyambung ..
Throwback ~
Selepas beberapa tahun , aku sebenarnya disuruh menetap di canada .. tpi aku taknak biarpun aku patah hati .. aku tinggal sorang2 dkt seoul dan buka butik sendiri .. satu hari , aku ada terima permintaan oleh satu customer ni .. dia suruh aku yg reka dan buat dress prom night utk dia .. dia dtg jumpa aku .. dan aku seriusly terkejut gila nak matey .. org tu ..
BAE JOOHYUN
" kau bwt apa dkt sini ? " aku bangun dri duduk .. aku sedang fokus menyiapkan rekaan utk customer aku yg tempat dress utk prom night .
" kau yg buat apa dkt sini ? Mna owner butik ni ? " joohyun duduk di dpn aku ..
" akulah owner dia bangang .. tak nmpak ke nama aku terpampang dkt dpn tadi ? " aku mula memanas ..
" wait .. kau ? Aku nmpak mcm cleaner je dri jauh tdi .. jangan nk menipu .. aku ada buat order utk dress prom night dgn 1 perempuan ni .. aku rasa dia owner .. " joohyun menyilangkan kakinya ..
" itu pekerja aku tak guna .. aku yg reka bju kau .. hah , ni kan kau nak .. terima kasihlah , jimat sikit kain aku .. " aku membaling buku yg menyimpan pelbagai rekaan di pahanya ..
" what ?! Ini kau kata fashion ? Aku kata lain kau buat lain .. aku dh bayar deposit mahal2 kot ?? " dia mula tunjuk gaya gedik dia ..
" mcm mna mahal pun kau bayar deposit baju tu .. tetap tak boleh nak bayar dendam aku .. kau tunggu , aku akan pastikan kau menyesal .. kau faham tak ?!?! " aku mula meninggikan suara ..
" dendam ? Hahah .. you're so funny Kang Seulhyun .. taehyung yg terhegeh2 nak kan aku dulu .. bkn aku yg nak .. " dia menflip hair ..
" jinjja ? Tu maknanya kau murah .. you know ? " aku tersenyum sinis ..
" ohh .. so you ? Jdi kau ? Kau tu pun murah juga sbb jimin pungut kau maybe sbb kasihankan kau .. byk lelaki buang kau mcm tu je .. " dia tersenyum sinis .. aku mengenggam tangan dan berjalan kearahnya .. aku menarik rambutnya .. dia terlentang .. aku menampar mukanya ..
" kau jgn nak kurang ajar tak guna .. kau tu berlagak tahu je .. kau tau tak kau berlari pun mcm lembu terlepas dri kandang ada hati nak jadi atlet .. agak2 kau punya jurulatih ni buta kot .. " aku menggoncang kepalanya ..
" arghh !! Sakitlah gila .. " dia menahan tanganku ..
" aku takkan berhenti selagi aku belum puas hati dgn kau ... "
" mcm tulah .. " aku dan jimin terkedu .. biar betul minah ni .. dpn punya main baik .. belakang ?
" so .. apa jdi ? " aku menongkat dagu ..
" dia pengsan .. and , dress prom night tu dia tak ambil .. " seulhyun menghirup air ..
" ada apa2 lagi ke yg dia kata ? " aku meregangkan badan ..
" dia kata .. " seulhyun terhenti seketika .. riak wajah gelisah jelas terpampang ..
" apa ? " aku dan jimin menjawab serentak ..
" siapa pun yg akan kahwin dgn tae , kecuali dia .. dia akan pastikan orang tu menyesal dan takkan hidup lama .. " aku dan jimin sekali lagi berpandangan ..
VOTE JUSEYO !!
YOU ARE READING
Amnesia - JJK
Acak'I afraid that .. if she leave me forever because of me ..' Aku .. aku buat semua tu sebab aku nak kau dengan aku bahagia bila tinggal sama-sama .. Ya , aku seorang psycopath .. Tapi aku cuba kawal bila aku ada bersama dengan kau .. Aku tak suka ten...