Hoofdstuk 2

440 18 1
                                    

Kaj

Ik sta er maar wat achter terwijl mijn ouders het woord doen. Ik kan niet zien tegen wie ze praten, maar aan de stem te horen is het een meisje van ongeveer mijn leeftijd. Mijn ouders lopen naar binnen en ik zie een meisje voor me opduiken. Ik besluit me voor te stellen ''Hee, ik ben Kaj.'' Glimlach ik, terwijl ik haar aankijk en een hand geef. ''Noah.'' Zegt ze, terwijl ze me slapjes de hand terug schud. ''Ze is mooi.'' schiet er door me hoofd heen, terwijl ik ook snel naar binnen loop. In de woonkamer neem ik plaats naast mijn moeder, mijn vader zit aan het uiteinde van de tafel. De moeder van Noah komt de woonkamer binnenlopen en stelt zich voor aan ons allen. Daarna roept ze haar man die ook naar beneden komt hetzelfde doet en bij ons aanschuift aan het andere uiteinde. Noah heeft ondertussen haar kleine zusje opgehaald en naast zich neergezet, terwijl ze tegenover mij gaat zitten. Haar moeder is druk bezig met bordjes en bestek uit de kast te halen, zodat we kunnen eten van mijn moeders appeltaart en schuift daarna tegenover mijn moeder aan. Onze ouders zijn druk aan de praat, terwijl ik me niet echt een houding weet te geven. Mijn mobiel pakken is nu een optie, maar niet zo sociaal en geeft zeker geen goede eerste indruk. Dus probeer ik maar wat mee te lachen met onze ouders. Ik zie dat Noah zich bezig houd met haar zusje, zodat zij er zich voor de rest ook niet mee hoeft te bemoeien. Onze ouders lijken het zeer te vinden met elkaar en worden steeds enthousiaster in hun gesprek. Mijn moeder krijgt complimenten voor haar zelfgebakke appeltaart en fleurt daar helemaal van op. Als onze ouders al een hele tijd hebben gepraat over van alles en nog wat, maar vooral over de voor hun 'nieuwe omgeving' staart mijn moeder me aan. ''Kaj, heb je al iets afgesproken met Noah om haar wegwijs met de buurt te maken?'' Ik kijk Noah aan en zie dat ze een beetje schrikt. ''Nee, maar dat kunnen we zo wel doen.'' Zeg ik tegen mijn moeder. ''Dat zou erg fijn zijn.'' Zegt Noah's moeder terwijl ze knipoogt naar Noah en ik zie dat zij zich schaamt. ''Komt goed.'' Zeg ik, terwijl ik over de tafel buig richting Noah en mijn telefoon te voorschijn pak. ''Hier, zou je misschien mijn nummer kunnen toevoegen? Zodat we even een afspraak kunnen maken, wanneer het jou het beste uitkomt.'' Noah rommelt wat in haar zakken en haalt daarna haar mobiel eruit. Ze kijkt aandachtig naar mijn scherm terwijl ze mijn nummer overtypt en in haar phone zet. ''Dankjewel.'' Zegt ze wat zachtjes, terwijl ze haar mobiele telefoon weer terug in haar zak stopt. ''App me snel, oke?'' Zeg ik haar, aangezien ze eruit ziet alsof ze het niet van plan is. Ze knikt naar me en draait zich snel weer om naar haar zusje toe.

Lisa

Ik leg wat kussens en dekens op de grond en verspreid ze over de vloer. Ik haal wat zakken chips en chocola van beneden en zet het neer op het tafeltje. Ook neem ik wat flessen frisdrank en ijsthee mee. ''Meer dan genoeg.'' Ik zet me laptop neer en werp een blik in de spiegel. Ik trek mijn knot uit en maak er een staart van met wat losse plukjes, als ik de deurbel hoor gaan. Gauw loop ik naar beneden en open ik de deur om Kaj in zijn armen te vallen. ''Hee!'' Hij knuffelt me terug en geeft me een kus op mijn mond. ''Zijn je ouders thuis?'' ''Nee.'' Zeg ik en ik trek hem mee naar binnen. De deur valt dicht en Kaj trekt zijn jas uit. ''Ooh, spannend dit.'' ''Nou, vandaag gaat er niks spannends gebeuren hoor.'' Zeg ik en ik por hem in zijn zij. Speels trekt hij me dichter tegen zich gaan en komt dichterbij met zijn gezicht, terwijl ik zijn warme hand onder mijn shirt op mijn rug voel. Snel duw ik hem van me af ''Nee Kaj, echt niet.. ik wil gewoon een gezellige avond.'' ''Ugh, jongens..'' en ik kijk hem indringend aan. ''Oke, sorry.'' zegt hij, terwijl hij me spijtig aankijkt en een kus op me voorhoofd drukt. ''Het is al goed.'' En ik geef hem een knuffel en duw hem daarna de trap richting naar boven op. ''Zo, flink uitgepakt'' lacht Kaj als hij alle moeite ziet die ik voor hem gedaan heb. ''Jaaa zeker.'' Zeg ik en ik plof neer op de kussens. Hij komt naast me zitten en ik leun met mijn hoofd tegen zijn schouder. ''Welke film wil je kijken?'' Vraag ik hem. Hij lijkt er even over na te denken ''Heb je een horrorfilm?''  ''Zodat je dan de held kan spelen, zeker?'' ''Misschien.'' Ik leg een paar DVD's voor hem neer ''Maak je keuze.'' Zijn oog valt op het hoesje met de man die een hakbijl in zijn hand heeft ''Die.'' en hij geeft me het doosje aan. Ik haal het DVD'tje uit zijn hoesje en stop hem in mijn laptop. Daarna ga ik met me hoofd op Kaj's schoot liggen. Hij trekt mijn staart uit en haalt met zijn hand mijn haar door de war. ''Niet doen!'' Zeg ik, terwijl ik met een sip gezicht naar boven kijk en in Kaj's heldere blauwe ogen staar. Hij zoent me op me lippen ''Vergeef me?'' en hij haalt wat haar uit mijn gezicht. Ik glimlach naar hem. ''Kom eens.'' Zegt hij terwijl hij zich dichter naar mij toe beweegt en zijn mobiel uit zijn zak wurmt. Hij zet zijn telefoon op camera terwijl hij zijn lippen op mijn wang plant. Ik bloos en kijk wat ongemakkelijk de camera in. Dan zie ik opeens boven in zijn scherm een melding opduiken van What's App met het berichtje van een of andere Noah. 'Hee, kan je ook al morgen afspreken, inplaats van overmorgen?' luid het. Mijn gezicht verrekt ''Wie is dat?'' vraag ik Kaj terwijl ik overeind kom en hem twijfelend aankijk. ''Oh, dat is Noah, mijn nieuwe buurmeisje.'' ''Laat eens zien.'' Zeg ik, terwijl ik zijn telefoon uit zijn hand pak en het gesprek begin te lezen. ''Iemand is jaloers?'' Zegt Kaj, terwijl hij met zijn wenkbrauwen wiebelt. ''Nee hoor.'' Zeg ik lichtelijk geirriteerd terwijl ik Noah's profielfoto aanklik. ''Shit, ze is knap!'' ''Waarom wilt ze met je afspreken?'' ''Ik moest haar een rondleiding door de buurt geven van mijn moeder, zodat ze kennis leert maken aan alles hier in haar nieuwe omgeving.'' ''O.'' Zeg ik en ik geef Kaj zijn phone weer terug. ''Haha, maak je maar geen zorgen Lisa, you're my only one.'' Fluistert hij en hij trekt me weer tegen zich aan. Een beetje afwezig maak ik een stil geluid terwijl ik de film start. Tijdens de film ben ik alleen maar met mijn gedachten bij het nieuwe meisje. Terwijl Kaj zich volstopt met het voedsel en me zo nu en dan uit mijn gedachtes haalt, met zijn gekraak en slikken. ''Vreetzak.''

- DianaBieberSimpson

Confident - B-BraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu