Kimberley
Nog een beetje in shock van Lisa's verhaal zijn we weer terug op de fiets gestapt richting Kaj's en Dioni's huis. ''Maar Lisa ik wil wel dat je de volgende keer gewoon eerlijk tegen Kaj bent en zegt dat je het niet wilt.'' ''Dat heb ik al gedaan, een soort van.." "Wat dan?'' "Gister was Kaj weer bij mij en toen die binnenkwam vroeg hij meteen waar me ouders waren. Ik zei toen dat ze niet thuis waren en toen wilde hij gelijk onder me shirt. Ik heb hem toen geirriteerd verteld dat ik niks, behalve een gezellige avond wilde en hem toen van me afgeduwd.'' ''O, en hoe reageerde hij daar op?'' ''Teleurgesteld, maar hij accepteerde het wel.'' ''Zie je, hij respecteert jouw keuze als jij het niet wilt.'' ''Gelukkig, ja.'' ''Dus de volgende keer als je weer alleen met hem bent, wil ik graag dat je hem zegt dat je het de vorige keer niet wilde omdat je er nog niet klaar voor bent.'' ''Waarom? Hij hoeft het toch niet te weten als ik het nu gewoon niet meer laat gebeuren?" ''Jawel Lisa, want anders gaat hij zich afvragen waarom je niet wilt, jongens kunnen dat heel persoonlijk oppakken, wij zijn niet de enige onzekeren.'' Lach ik. "Oke, ik zal het proberen..'' Zegt ze twijfelend. ''Goedzo.'' Zeg ik, terwijl we de hoek om fietsen richting het parkje.
Als we door het parkje rijden zie ik nog net hoe een meisje dicht op Kaj geleund staat, maar snel een stap naar achter neemt. Ik schrik en kijk Lisa's kant op wiens gezicht wit wegtrekt. We stoppen naast Kaj en een beetje booskijkend richting hem, stap ik van mijn fiets af. "Hee,'' Zegt hij, terwijl hij Lisa een knuffel en een kus op dr wang geeft terwijl ze het verstijft toelaat. "dit is Noah mijn nieuwe buurmeisje.'' En hij wijst naar haar. Met een ongemakkelijke beweging komt er een ''Hoi.'' uit haar. ''Dit is mijn meisje Lisa,'' Hij wrijft met zijn hand over haar hoofd. ''en dit is een vriendin Kimberley.'' En hij wijst mijn kant op. Ik steek mijn hand omhoog en bekijk haar van top tot teen. ''Dit zou zeker potentiele concurrentie voor Lisa kunnen zijn.'' Denk ik terwijl ik toch lichtelijk opgelucht ben. ''Dit betekent dan het einde van de rondleiding, of je springt achterop bij mij op de scooter en gaat mee naar..'' Maar nog voordat Kaj zijn zin kan afmaken heeft ze zijn verzoek al afgewezen.'' ''Oh nee hoor, ik ga wel naar huis ik moet nog zoveel doen.'' ''Oke dan zie ik je nog wel eens, misschien is het leuk om een keer wat met z'n allen te gaan doen? Zo leer je de rest ook kennen en je kan me altijd appen met vragen.'' Zegt Kaj, terwijl Noah dankbaar knikt en zwaait wanneer ze weggaat. We zwaaien terug en wachten tot ze het parkje uitgewandeld is. ''Was het leuk?" Vraag ik aan Kaj als hij richting Lisa's fiets loopt. ''Ja, het is een gezellig meisje ik denk dat ze prima in onze vriendengroep past.'' Hij stapt op Lisa's fiets en gebaart haar achter hem plaats te nemen. "Houd je maar goed vast hoor.'' Zegt hij wanneer hij haar een knipoog schenkt. Lisa stapt op en knuffelt hem als het ware van achter, terwijl ze met haar hoofd op Kaj's rug leunt. "Laten we maar naar Dioni's huis gaan dan?'' Zegt hij terwijl we beginnen te fietsen.
We hoeven nog geen 30 seconden te fietsen of we zijn al bij Dioni's huis om de hoek. Lisa springt van de fiets af en loopt het pad op, om vervolgens bij de deur aan te bellen. Terwijl Kaj Lisa's fiets op slot zet en mij de sleuteltjes geeft en naar de overkant van de weg richting zijn huis loopt, om zijn scooter op te halen. Wanneer er word open gedaan verschijnt Julie in de deuropening ''Haai!'' Roept ze vrolijk terwijl ze Lisa een knuffel geeft. ''DIONI, SCHIET EENS OP!'' Schreeuwt ze, naar binnen terwijl ze haar jas pakt en haar fietssleutel uit haar zak haalt. ''Ja, ja doe rustig.'' Hoor je Dioni roepen terwijl hij in paniek rond rent door de gang, zoekend naar zijn spullen die hij mee moet nemen. Lisa loopt het pad af naar haar fiets en ik geef haar de sleutel aan. Op dat moment komt Kaj met zijn scooter aanrijden 'TOET, TOET!' ''Eey, schiet eens op Jurado!'' roept hij terwijl hij voor het huis stopt. ''Voor jou wel Jurado-GOMEZ, hé?'' Zegt Dioni, terwijl hij zijn schoen probeert aan te trekken. ''WEER té laat he?'' Roep ik hem toe, terwijl hij me negeert en richting de woonkamer strompelt. ''Wat ga je nu weer doen?'' Vraagt Lisa, maar hij verdwijnt door de deur. ''JEZUS HEE DIONI!'' Snauwt Julie naar binnen, een paar seconden later komt Dioni weer de gang in. ''NU KOMEN!'' Roept Julie en ze trekt hem mee naar buiten. ''Nee, wa, wacht..'' ''NEE, NIKS MEER WACHTEN.'' En ze trekt de deur hard achter zich dicht. ''Maar me fietssleutel ligt nog binnen!'' Roept Dioni verbaasd uit. ''PECH!'' Zegt Julie, die ondertussen rood aangelopen is. ''Zo, zo wat een liefde tussen jullie.'' Zegt Kaj plagend. ''Altijd toch?'' Zegt Julie hem poeslief terwijl ze Dioni over zijn kuif aait en hij tevergeefs aan de deur trekt. ''En nu?'' Vraagt Dioni. ''Ga jij lopen en wij weg, DOEI!'' Zegt Julie, terwijl ze haar fietssleutel in het slot stopt opstapt en het paadje afrijd. ''Nee, WACHT!'' Roept Dioni, die haar achterna het paadje uit rent. ''NEE, WE GAAN NIET MEER OP JE WACHTEN WE HEBBEN AL LANG GENOEG OP JE GEWACHT EN DAT DOEN WE ALTIJD AL DUS NU ZOEK JE HET MAAR UIT!'' Roept Julie, terwijl ze harder gaat fietsen. Dioni blijft staand achter, kijkend met een pruillip richting ons. ''Mij niet gezien, ik ga jou niet achterop nemen.'' Zeg ik. ''En ik ook niet.'' Zegt Lisa. Nu richt hij zich op Kaj ''Kaj..?'' ''Gozer nee, ik vind dat je ervan moet leren.'' ''Ja, maar wat moet ik nu dan?'' Vraagt Dioni hopeloos. ''Ik vind dat JIJ moet fietsen en Julie achterop moet nemen.'' Stelt Kaj vervolgens voor. Julie kijkt met een duivelse glimlach richting Dioni ''Goed.'' Zegt ze dan en ze stapt af en rijkt haar fiets uit aan Dioni. ''Pff, wil je dat ik dood aankom ofzo?'' Zegt Dioni pijnzend terwijl Julie hem hoekt. ''Zomaar, ik heb ook gevoelens hoor.'' Zegt ze terwijl ze achterop stapt. Pijnlijk wrijft Dioni over de geraakte plek ''Auw..'' ''Hey laat je hem wel heel ja, wil je? Hij is nog best wat geld waard.'' Lacht Kaj. ''Ha-ha, wat flauw weer dit.'' Zegt Dioni. ''Ik zal voortaan voorzichtig met hem doen.'' Lacht Julie, terwijl ze Dioni en harde knuffel geeft en express probeert te dwarsbomen wanneer hij opstapt. ''Nouhou.'' Zegt hij zuchtend. Als het dan eindelijk gelukt is rijden we met z'n allen richting de concertzaal.
- DianaBieberSimpson