Julie
We zijn onderweg naar de concertzaal als opeens een mobiel afgaat 'PINK FLUFFY UNICORNS DANCING ON RAINBOWS, PINK FLUFFY UNICORNS DANCING ON RAINBOWS..!' Het blijft stil voor een paar seconden en iedereen kijkt verbaasd om zich heen, dan begin ik keihard te lachen. ''Julie..'' Zegt Dioni en hij kijkt verstoord achterom ''kan je even mijn mobiel opnemen, asjeblieft?'' Iedereen kijkt Dioni raar aan ''Ja, Julie heeft blijkbaar weer zitten kloten met mijn ringtone.'' Zegt Dioni lichtelijk geirriteerd. ''Typisch Julie.'' Zegt Lisa. Nog stukgaand van het lachen rommel ik met mijn hand in Dioni's broekzak. ''Houd het wel netjes op de fiets hé?'' Zegt Kaj, terwijl ik mijn tong naar hem uitsteek en de mobiel uit Dioni's zak haal. ''Dit zijn nou niet bepaald de juiste omstandigheden daarvoor.'' Lacht Kimberley. Ik kijk op het beeldscherm en zie dat Sigrid belt, ik neem op. ''HEEEYYY.'' Roep ik enthousiast door de telefoon. 'Wow, je maakt me doof!' Hoor ik aan de andere kant van de lijn en ik begin weer te lachen. ''Sorry..'' 'Zo te horen is dit Julie en NIET Dioni, maar eey waar zijn jullie?' Vraagt Sigrid. ''Op de fiets.'' 'Ja, maar waar? Zijn jullie er al bijna?' ''Uhmm, nog 4 minuutjes denk ik.. zo ongeveer.'' 'Oke, dan is het goed. Ik moest namelijk bellen van de jongens, ze zijn namelijk al begonnen aan de soundcheck en jullie manager wilde ook weten waar jullie uithingen. Maar tot zo!' ''Komt goed, bye!'' Zeg ik, ik hang op en graai weer met me hand in Dioni's broekzak. ''De baas?'' Vraagt Kaj. ''Nee Sigrid, de jongens zijn al begonnen aan de soundcheck en ze vroegen zich af waar we bleven.'' ''O, oke dan.'' ''Laten we snel doorfietsen.'' Zegt Kimberley terwijl ze vaart maakt.
''Ho,'' Zegt Lisa als we er bijna zijn. ''Moeten we niet even checken of er fans voor de deur staan? Voordat ze de hele boel blokkeren..'' ''Dat is eigenlijk wel slim. Want niemand mag mijn man natuurlijk zomaar even aanranden.'' Zeg ik en ik knijp in Dioni's wang, we stoppen en ik stap af. ''Ik ga wel even kijken.'' Net als ik de hoek om wil lopen zegt Lisa ''Wacht, ik ga mee.'' en ze stapt van haar fiets. Samen lopen we de hoek om met in de verte het uitzicht op het concertgebouw. Een lange rij met tienermeisjes heeft zich voor het gebouw verzameld en er komt veel kabaal van af. ''Wow, dat word hem niet.'' Zeg ik. ''Inderdaad.'' Zegt Lisa en we lopen samen terug. ''Kaj, pleeg maar even een belletje met de beveiliging want zo komen jullie er niet heelhuids in.'' Zegt Lisa terwijl ze weer op haar fiets stapt. Kaj belt met de beveiliging en die gaan alvast buiten klaar staan bij de achterdeur. Ik spring weer achterop bij Dioni en op een aardig tempo fietsen we zo snel mogelijk langs de menigte die begint te schreeuwen. ''DIONI, IK BEN BANG!'' Roep ik, terwijl ik Dioni stevig vastpak en nep angstig kijk. ''Julie doe rustig! Ik probeer te fietsen.'' Roept Dioni terwijl hij zo hard trapt als hij kan. ''Ze halen ons in!'' Roept Kimberley die nu achteraan fietst. Ondertussen heeft Kaj iedereen al lang gepasseerd op de scooter en zie ik de beveiliging hem de achteringang in smokkelen. ''FIETS!'' Schreeuw ik in Dioni's oor, terwijl ik hem hoor hijgen. ''Ik ben moe!'' Roept Lisa die ons probeert bij te houden. ''OHMYGOOOOODDD, DIONI I LOVEEEEEEE YOUUUUU!'' Hoor ik een hele grote groep meisjes roepen, die achter ons aan rennen en steeds dichterbij komen. ''Hij is van mij.'' Denk ik. De beveiliging spot ons en sprint ons tegemoet. Als ze bij ons zijn helpen ze ons met onze fietsen en loodsen ze ons zo snel mogelijk naar binnen. ''Pfieeeuww, Net op tijd.''
Sigrid
Ik groet Kaj, terwijl ik nog net zie hoe Dioni, Julie, Lisa en Kimberley snel naar binnen worden gewerkt en er hard op de deur gebonst word. Ik zie silhouetten door het afgeschermde glas, van meisjes die gillend voor de deur staan. ''Wauw.'' zeg ik en ik loop naar ze toe. ''We hebben het overleefd!'' Roept Dioni gelukkig uit terwijl hij Julie op haar mond kust, die hem daarna stralend aankijkt. Terwijl iedereen lacht zie ik hoe de blik van Magali naast me zich afwend. Wanneer we elkaar groeten trekt Giovanni, Kaj en Dioni mee naar de zaal. Vlug geeft Lisa Kaj nog een knuffel en dan worden ze echt meteen van haar en Julie weggetrokken. ''Doei!'' ''Succes!'' Roepen ze hen nog na. ''Konden jullie wel veilig naar binnen?'' Lacht Kimberley. ''Nou eigenlijk niet, ik en Magali dachten dat we wel eventjes via de hoofdingang naar binnen konden maar nee hoor.'' Zeg ik. ''Dat hebben we geweten..'' Zegt Magali. ''Wat was er dan?'' Vraagt Julie. ''Al die meisjes wilden met ons op de foto'' Proest ik het uit. ''Ja, ze gingen helemaal fangirlen en zeggen OHMYGOD JULLIE ZIJN TOCH VRIENDEN MET B-BRAVE?! Ze wisten zelfs onze namen.'' Zegt Magali overdreven. ''En ze wilde ons er absoluut niet langs laten voor we al hun vragen hadden beantwoord.'' Zeg ik. ''Wajoow.. dat het nu zelfs ook al zo erg bij jullie is.'' zegt Julie met haar mond open. ''Hadden wij het dit keer toch beter.'' Zegt Lisa. ''Uhu.'' Zegt Julie die richting de tafel met het eten loopt en bezeten aanvalt. ''Honger?'' Vraag ik en ik kom naast haar staan om een broodje te pakken. Ze knikt met haar mond vol naar me. ''Wilt er iemand wat te drinken?'' Vraagt Lisa, die zonder op antwoord te wachten al 4 bekertjes met Cola inschenkt en naar de tafel brengt. We gaan met z'n allen op de bank zitten. ''Hebben we nog wat gemist?'' Vraagt Kimberley, terwijl Julie wat drinken op zichzelf knoeit en begint te vloeken. ''Niet echt.'' Zegt Magali die Julie een servet aangeeft. ''Als de drukte zo blijft, kunnen we waarschijnlijk ook niet achter in de zaal gaan staan, om zelf het optreden te bekijken.'' Zucht Lisa wat teleurgesteld. ''Ik wil ze wel zien hoor, die meisjes hebben hun aandacht toch op de jongens gevestigd en niet op ons. Dus we kunnen er gewoon gaan staan.'' Zegt Kimberley vastberaden. ''Precies en anders kunnen we altijd nog weggaan.'' Zeg ik.
- DianaBieberSimpson