Hamdiya
Samen met Yasmin verlaat ik de zaal, snel geeft Yasmin Samuel nog een kus en krijg ik een losse wat afstandelijke knuffel van Cassius. ''Succes!'' Roepen we de jongens nog na terwijl ze de coulissen in lopen en wij backstage gaan. Zacht gegil en gestamp wordt steeds harder tot we kei hard gebonk op de deuren voor de zaal horen. Beveiliging van backstage passeert ons de zaal in naar de achterkant van de deuren en communiceert met elkaar via een walkie talkie. Tot we opeens een oorverdovend geluid horen dat de zaal vult. Honderden meisjes stormen binnen en beginnen te gillen en te rennen richting de dranghekken voor het podium. ''Hungergames 2.0'' Lacht Yasmin. Een aantal meisjes vallen en worden overlopen door anderen, de beveiliging grijpt in en sleept de meisjes mee naar de zijkant. ''Die kunnen meteen door naar de EHBO.'' Zeg ik terwijl ik wel een beetje medelij met ze heb, je zou hier maar dagen naar uitgekeken hebben en dan gebeurt dit. De meisjes die vooraan staan stralen en geven elkaar highfives en beginnen blije selfies te nemen. De meisjes achteraan kijken boos en chagrijnig, ze staan op hun tenen of zijn aan het ruzieen door te duwen en te trekken. ''Snappen ze dan niet dat je daar niks mee opschiet?'' Zucht Yasmin. ''Zo wordt je dag er zeker niet gezelliger op, nee.'' Zeg ik. Dan start opeens de begintune van B-Brave's show 'Door jou voel ik me up, up, up..' De meisjes beginnen hysterisch te schreeuwen en houden hun mobiele telefoons in de aanslag. 'Niet down, down, down..' Vol spanning kijken de meiden naar het podium waar de lichten hun werk doen. 'Maar up, in the sky..' We zien de jongens aan de overkant hun laatste rekken en strekken doen waarna ze vervolgens het podium op rennen. ''B-BRAVE, B-BRAVE, WHAT UP?!'' Duizenden knuffels, kadootjes en fanmail wordt het podium opgegooid door de meiden. De jongens beginnen aan hun show en de eerste meisjes moeten al gered worden uit het verstikkende platdrukkende publiek. Helemaal overstuur en rood worden ze weggebracht naar de EHBO, of nog erger zijn ze flauw gevallen en worden ze afgevoerd. Tranen met tuiten van het huilen verlaten de tranen van verschillende meisjes hun gezicht, van blijdschap, opluchting, pijn, paniek of angst. Niet het makkelijkste uitzicht om naar te kijken eerlijk gezegd. ''Kom we gaan naar de rest.'' Zegt Yasmin en ze trekt me mee. We lopen richting de kleedkamer en zien daar de rest op de bank zitten, snoepend van het voedsel. ''Hee!'' Roep ik en ik plof naast ze neer op de bank. Nadat ze ons gegroet hebben, stelt Kimberley voor om richting de zaal te gaan om het optreden te bekijken. ''Laten we nog even wachten, het is nog super druk daar.'' Zegt Yasmin en ik knik terwijl ik een broodje pak en een glas Sprite inschenk. Wat afwezig staar ik voor me uit en ik voel Kimberley's ogen op mij branden. Ze legt haar hand op me schouder en geeft een bemoedigend klopje, terwijl ik haar een glimlach schenk.
Magali
''Zullen we nu dan maar de zaal ingaan? Want we moeten ook weer voor het einde weg en anders hebben we straks helemaal niks gezien van het optreden.'' Zeg ik de groep stemt in en we staan op. We lopen de gang door naar de zaal en gaan achterin staan bij de deur, zodat we meteen weg kunnen als mensen ons willen lastig vallen. De jongens zijn op hun Eerste Date Tour ter promotie van hun album dat binnenkort gaat uitkomen en doen alle nieuwe liedjes. Nu is het liedje Vanavond Is Van Jou aan de beurt en de jongens nemen een meisje op het podium. Ik kijk naar Dioni hij is zo mooi. ''Waarom heb ik je ooit laten gaan?'' Mijn sippe gedachtes maken plaats voor de situatie en ik schud mijn hoofd. Vanaf een afstand kun je goed zien dat er meiden elkaar het hoofd inslaan en staan te schelden en te dreigen om op het podium te belanden en de security moet ingrijpen. Kimberley staat naast mij en ik zie dat ze met een moeilijk gezicht richting het podium kijkt. ''Jaloezie, ik ken het.'' Jai heeft een prachtig meisje op zijn kruk zitten en je kunt zien dat Kimberley daar niet erg blij om is, maar ze probeert te blijven lachen. ''Zolang ze niet te ver gaat.'' Zegt ze. De jongens zingen het liedje en flirten een beetje met de meisjes terwijl het publiek los gaat. Ook wij staan op de achtergrond mee te dansen en te zingen, want na zoveel shows ken je het wel uit je hoofd. We zien dat er vanuit het publiek een BH tegen Samuel's hoofd word aangegooid. Yasmin begint te lachen ''Gelukkig hebben wij geen push-up nodig.'' en we gieren het met z'n allen uit. Het één na laatste nummer is aan de beurt en we besluiten de zaal te verlaten voor we straks door alle heisa moeten. Aangekomen in de kleedkamer wachten we op de jongens. Dioni komt als eerste de kleedkamer binnen met de BH over zijn hoofd. Julie grist de BH van zijn hoofd en slaat hem ermee in zijn gezicht. ''Aah.'' Zegt Dioni en hij wrijft met zijn hand over zijn wang. ''Ik zou je zoveel beter behandelen.'' vervolgens gooit ze de BH non-chalant de prullenbak in. ''Dat hebben we van een fan gekregen, dat gooi je toch niet zomaar weg!?'' Zegt Samuel bedroeft. ''Jawel.'' Zegt Yasmin en ze geeft hem een kus op zijn wang. ''Jullie waren top!'' roepen we, waarna de jongens hun vriendinnen knuffelen en ik en Sigrid er maar wat bij staan. Ik kijk naar Julie en Dioni, wat bijna onmogelijk is door de pijn die het me doet. ''Jullie kunnen je beter gaan omkleden voor de signeersessie.'' Zegt Hamdiya. ''Inderdaad.'' Zegt Kaj en hij trekt zijn shirt uit waardoor Lisa's ogen beginnen te glinsteren. ''Niet hier!'' Roept Sigrid en ze duwt de jongens de andere kamer in. ''Laten wij anders alvast helpen klaarzetten?'' Stel ik voor en iedereen loopt met me mee richting de signeerzaal.
- DianaBieberSimpson