Special

146 18 4
                                    



Dada Jihye kini berdegup kencang apabila wajah Jungkook hanya lima centimeter dengan wajahnya. Lama juga mereka saling berpandangan tetapi tidak bersuara. Jihe dapat merasakan sesuatu aura pelik dalam dirinya. Tetapi apakah itu ?

Tiba-tiba Jihye rasa geli hati.

"Hahaha.. kau cakap kau nak aku ? Boleh je. Pergi minta dengan mak ayah aku dulu." Kata Jihye dengan nada bergurau. Mungkin juga Jungkook sedang bergurau manja dengannya.

Namun senyuman Jihye mati apabila melihat wajah Jungkook yang langsung tiada tanda-tanda dia bergurau. Jungkook menjauhkan diri daripada Jihye dengan pandangan kecewa.

"Aku balik dululah. Cakap dengan parents kau, aku nak berterima kasih kat diorang sebab benarkan aku sambut hari jadi kat sini. Ada masa aku datang lagi." Kata Jungkook yang tiba-tiba berubah dingin.

Jihye menjadi pelik. "Terima kasih kat mak ayah aku je ? Kat aku tak nak ?" soal Jihye.

Tanpa menjawab soalan Jihye, Jungkook memalingkan wajahnya dari Jihye.

"Kau kata kau nak buat apa je untuk merealisasikan hajat aku. Tapi kenapa kau tak nak tunaikan hajat ketiga aku ?" Jungkook membalas. Kemudian dia terus meninggalkan Jihye seorang diri. Jihye agak tercengang dengan situasi sekarang.

Lelaki ni serius ke ?

Apa aku nak buat ni ?

Itu semua bermain di fikiran Jihye. Arh ! Lupakan semua tu ! Jihye terus mengejar Jungkook yang sudah jauh ke hadapan.

"Jungkook ! Tunggu lah aku !" Jihye menjerit dari belakang namun Jungkook menghiraukan Jihye. Jihye yang langsung tidak mengerti maksud mengalah terus berlari sekuat hati semata-mata ingin mendapatkan Jungkook.

Sedar tak sedar, dia berlari terlalu pantas sehingga terlanggar belakang Jungkook menyebabkan mereka berdua jatuh tersembam ke jalan tar. Yang menangisnya Jungkook lah sebab Jihye hempap dia.

"Ya ampun belakang aku !" Jungkook merungut perlahan. Segera dia menjauhkan diri daripada Jihye dengan muka geram. "Kau dah kenapa tolak aku ?"

"Aku tengah kejar kau lah ! Apasal kau jalan macam pelesit ? Tekak aku kering panggil nama kau !"

"Siapa suruh kau jerit nama aku ? Siapa suruh kau kejar aku ? Siapa suruh hah !!"

"Aku kejar kau, aku panggil nama kau sebab kau cakap macam budak bodoh ! Aku mana faham maksud 'Aku nak kau' tu ! At least terangkanlah kat aku apa yang kau nak dari aku, syaitooon !!"

Jungkook terdiam. "Lupakan jelah hajat aku yang terakhir. Sebab mustahil untuk kau tunaikan." Ujar Jungkook. Suara kian lembut, tidak sekasar tadi.

Ring~ Ring~

Telefon Jungkook berbunyi lantang menandakan ada orang menelefonnya. Segera Jungkook menekan butang accept

"Hello, Taehyung hyung." Jungkook menjawab. Jihye di sebelah sekadar memerhati. Tak sampai beberapa saat, wajah Jungkook mula berubah. Dia memandang kearah Jihye.

"Kenapa ?" soal Jihye. Jungkook mematikan talian panggilan.

"Kau nak ikut aku ?" soal Jungkook kepada Jihye.

"Ke mana ?"

"Kau nak ikut ke tak ?! Jawab jelah pertanyaan aku !" tengking Jungkook secara tiba-tiba.

Jihye pula naik berang. "Kau apasal nak tengking-tengking aku?"

Jungkook menarik tangan Jihye lalu menahan sebuah teksi yang sudah berhenti untuk seorang penumpang namun Jungkook segera menolak orang tersebut dan melontarkan beberapa not kertas kepadanya.

[C] Birthday WishWhere stories live. Discover now