Bab 4

341 25 2
                                    

Selepas Lisa mendapat phonenya,dia teringin nak pm abg taekwandonya di insta.(korang tlg bayangkan yg Lisa pm jungkook kat insta tau.sbb author malas nak screenshort gambar.Sorrryyyy....)

"Mcm mana aku nak pm dia eh?.Cuba kalau aku tekan"HAI"tak tak."HELLO"lagi tak nanti dia ingat aku orang luar negara pulak.Aku buat"HAI"jelah."

Selepas Lisa pm "HAI"kat Jungkook,tiba2 Jungkook membalsnya balik..

"HAI.Sape ni?"Tanya Jungkook.

"Seriusly.Dia bls blk."

Lisa melompat gembira dan senyum seorang diri .(Kalau author pun akan lompat gembira lepas tu senyum seorang2.Kalau readers pun samakan kalau org yg kita suka tu pm kita balik?Maybe?...)Selepas Lisa melompat dia sambung blk dgn message yg diberi oleh abg taekwandonya itu.

"Cepatnya dia balas message aku.Maybe dia baru insta kut?Tapi sekarang ni aku nak balas blk macam mana ni?Dia tanya aku sape.X akan aku nak ckp"Actually saya suka kat awak..."Nanti mesti dia cari aku pulak.Maybe aku x payah kut bls message dia.Aku bls "BYE"jelah.

Lisa pun akhiri dia punya pm ngan abg taekwandonya ngan "BYE"....

Di rumah Jeon Jungkook

"Haish perempuan ni dia ckp "HAI"lps tu tiba2 "BYE"pulak.Aku tanya dia sape dia x bls.Geramnya!!!"Kata Jungkook sendirian.

Tiba2 hyungnya panggil utk turun mkn.

"Kookie turun makan."Kata hyungnya.

"Hyung saya bukan kookielah."Jungkook membalas.

"Kookie ke Jungkook ke samalah..Janji kookie.Lagipun kau suka mkn biskut ngan susukan??"

"Haish hyung ni...Dahlah kat sekolah semua bdk perempuan yg minat k-pop semua saya kookie sbb muka saya sama ngan Jungkook dr BTS tu..Nama pun sama.."Kata Jungkook ngan marah.

"Lantaklah.Cepatlah turun makan..Omma ngan Appa tunggu ni..Kalau x nanti hyung bebel.."Kata hyungnya.

"Yelah2.Nak turunlah ni."

Akhirnya Jungkook pun turun mkn.

Keesokannya

Lisa pun terus mencari kwn-kwnnya.

"Wei korang,korang tahu x semalam aku pm sape?"Kata Lisa kpd kawan2nya.

"Sape?"Kata Jennie dan Jisoo ngan serentak.

"Aku pm abg taekwando aku semalam."

"Lps tu dia bls apa?"Tanya Jennie.

"Aku mula ngan "HAI"lps tu bls"HAI,sape ni?"lps tu aku dah x dpt jwb jadi aku trs hantar "BYE"..."Kata Lisa.

"Kau ada tanya x yg itu btl2 insta dia?"Tanya Jisoo.

"Aku terlupa nak tanya."

"Tak apelah.Apa kata mlm ni kau pm dia blk lps tu kau tanya dia btl ke tu insta dia."Kata Jennie.

"Betul jugak tu.Nanti aku tanya sekali dia single x?"

Mlm tu

"Mcm mana aku nak mulakan perbualan ni ha?Dahlah semalam aku pm dia"HAI" lps tu "BYE".Aku message dia blk "HAI"lah."

Lisa pun mulakan message ngan "HAI"lagi.Jungkook pun membalas.

"Sape ni?"Tanya abg taekwandonya.

"Mcm mana aku nak tulis ni.Aku tanya dia dululah."Kata Lisa seorang diri.

"Boleh saya tanya ni Jeon Jungkook bdk Form 5 ke?"Lisa pun tanya.

Jungkook pun balas.

"Ya,saya Jeon Jungkook bdk Form 5."

"Blh saya tanya awak ni kls apa?"Tanya Lisa lagi.

"Saya kls 5 Sains.Tapi mcm mana awk ni blh tahu nama saya ni?"Tanya Jungkook.

"Alamak dia tanya aku.Mcm mana aku nak bls ni?Aku rasa baik aku buat mcm semalam hantar "BYE"jer.

Lisa pun menamatkan dia punya message ngan abg taekwando mcm semalam.

Di rumah Jungkook

Jungkook berasa sakit hati bila Lisa asyik x bls blk dia punya message.

"Haish!!Geram je aku ngan perempuan ni.Bila aku tanya dia sape?,mcm mana dia tahu nama aku dia x bls.Lps tu trs "BYE"."

Tiba2 semasa Jungkook sdg marah,hyungnya pun mengutuk pintu.

Knock3."Blh hyung msk?"

"Masuklah hyung."Kata Jungkook dlm keadaan mrh.

"Knp ngan adik hyung ni?"Tanya hyungnya.

"Ni ha.Kat insta adik ada seorang perempuan ni pm adik,lps tu bila adik tanya dia sape tapi dia x jwb."

"Entah2 bdk ni suka kat kau kut?"Kata hyungnya.

Hyungnya pun mencucuk perut Jungkook.

"Hish!Hyung ni!!"Marah Jungkook.

"Hyung gurau je.Tapi hyung rasa dia kaulah dia asyik pm kau je.Okeylah hyung nak gi tidur.Hyung pergi keluar dululah."

"Pergilah klr."

"Hyung klr dulu."

"Klr jelah.."

Selepas hyungnya klr Jungkook kata hyungnya tadi.

"Kalau btl apa hyung ckp tadi,knp perempuan ni x terus terang je?Dahlah aku mls nak pikir.Baik aku tidur esok nak sekolah"Jungkook pun tidur.

Di rumah Lisa

"Haish.Mesti dia mrh kat akukan?Sbb aku asyik x bls message dia.Dia mesti ada suspect yg aku suka kat diakan?Habislah aku..Apa aku fikir ni?Baik aku tidur utk tenangkan fikiran aku."

Lisa pun tidur.

TBC

Thank you kpd semua yg menunggu untuk bab yg seterusnya.Author x dpt tulis sbb author ada perikse.So author x dpt nak buat bab baru.Sorrylah.Tapi bab yg lps author ada ckp yg bab seterusnya akn ada pada bulan 8,tapi sbb lama sgt jadi author update hari ni.Lagi satu abg Jungkook actually,Jin dr BTS.Kalau author buat hyung sebenar Jungkook nanti x tahu nama dia apa.Jadi author dpt fikir dia jelah..Kpd fan Jungkook jgn mrh tau..Sorry..Thank you lg sekali sbb baca bab baru yg x seberapa ni.Kalau ada yg x kena tlg comment tau.Kalau bab ni best vote ya...KAMSAHAMNIDA....

[ᴄ]ᴀʙᴀɴɢ ᴛᴀᴇᴋᴡᴀɴᴅᴏ || ᴊᴋ x ʟɪsᴀWhere stories live. Discover now