Lisa POV
Selepas beberapa hari aku bercuti di Canada ni atau negara daun maple,banyak tul nasib menanti kat aku...Mcm aku jumpa ngan abg taekwando aku and then aku langgar dia...Aku rosakkn percutian dia utk sehari tu..Aku rasa bersalah lak...Lagipun hari ni hari aku akn balik ke negara kesayanganku yg tu korealh apa lagikn...
Flashback
"Appa esok Lisa balik!!"
"Ha!!!Ye ke??Appa pun dah lupa bila Lisa balik...Maklumlh dah tua kan!!!"
"Apa mana ada tua??Appa mudalh.."
"Yelah...Appa ambik kamu nnti ya kat airport!!"
"Ya appa...Mmg pun Lisa nak suruh appa ambik!!!"
"Yelah Lisa...Esok kamu fly kul brp??"
"Kul 12:00 a.m...Tapi rasa kat sana sampai ptg kut???"
"Ha yelah...Appa end call dululh...Appa ada kerja nak buat..Annyeong..."
"Ha!!Yelah annyeo--
Tiba2 appa end call..
Appa ni suka tul end call tiba2...Nasib ayah kesayangan...Kalau bkn ayah kesayangan hmmmm...Entahlh???End flashback
Ok sekarang ni aku kat dlm kpl terbang..Aku rasa dah nak sampai kut???
" Semua penumpang sila pakai tali pinggang utk keselamatan...Kita sudah sampai di korea..Kita akn mendarat x lama lagi..."Kata srg pilot
"k baguslh dah sampai korea aku x sabar nak jumpa ngan family aku..."kataku di dlm hatiDi lapangan terbang antarabangsa Incheon
Aku nak call appa dululh..
"Hello appa Lisa dah sampai Hanguk ni!!"
"Ha!Ye ke..Jap appa dlm perjalanan nak prg sana ni..Appa maybe akn sampai sana dlm 10 minit lagi...Lisa tunggu tau hgn prg mana2.."
"Ok appa!!"Aku pun end call panggilan appa ku...
SKIP
"Lamanya x balik umah...Rasa mcm dah bertahun..."
"Dah x payah banyak ckp kamu prg naik atas mandi,lps tu tolong omma kat bawah ni!!"
"Baiklh omma..Hari ni ada apa2 ke omma??"
"Hari ni ada tetamu.."
"Sape omma??"
"Kwn lama omma ngan appa kamu.."
"Yelah omma...Lisa gi atas mandi jap...K bye.."
"Ha yelah..."Aku pun bergegas ke atas utk mandi...Yelah anak mithalilh katakn kenalh cepat2 mandi nak tolong omma lat bawah...
"Omma nak Lisa tolong apa??"
"Prg ambik pinggan mangkuk kat dlm almari tu ltk kat atas meja.."
"Ok omma.."Tiba2 loceng umah aku berbunyi..
"Lisa prg buka pintu umah tu!!"
"Ne omma..."Aku pun prg membuka pintu...
"Annyeong" Kata srg mak cik
"Ooo annyeonghaseyo ahjumma dan samcheon...Ahjumma ngan samcheon masuklh dulu..."
"Baiklh..Abg jom masuk"
"Ha yelah..Kamu masuklh dulu...Abg nak hwb call ni jap.."
"Yelah bang.."
"Mari mak cik masuk"Mak cik tu pun masuk...
Di meja mkn
"Bila kita nak mulakn perkhawinan Lisa dgn anak saya tu??"
Aku tersedak..Bila lak aku setuju nak kawen ank mak cik ni wei!!!
"Omma apa benda ni??"Bisik mu perlahan
"Apa benda??""Ok jer lagi cepat lagi baguskn??"
"Apa omma ni??" Bisikku lagi
"Apa2??Kami tu dah makin tua..Jadi kamu tu kena kawen cepat kn nnti cepat kamu cepat dpt anak dan nnti omma pun cepat jadi nenek??"Bisik omma kpd ku.."Jadi apa kata kita buat lps anak saya balik nak x??"
"Oo..Saya ok jer..Mcm saya ckp tadi lagi cepat lagi bagus kn??"
"Betul gak tu!!Hahhahah"
"Hahhaha"Gelak mereka berduaAku dahlh x tau sape ank laki dia..Lps tu aku kena kawen lak ngan mamat tu..Mana aku nak letak abg taekwando aku wei!!!Tolong!!!
TBC
Mcm mana..Lisa x suka kawen ngan mamat ni...Sape mamat tu??Kena tunggulh..Tolong vote ya??😊😊😊
YOU ARE READING
[ᴄ]ᴀʙᴀɴɢ ᴛᴀᴇᴋᴡᴀɴᴅᴏ || ᴊᴋ x ʟɪsᴀ
Fanfictionᴊᴜɴɢᴋᴏᴏᴋ x ʟɪsᴀ ғᴀɴғɪᴄ - Lelaki yg aku cinta selama nih rupanya x sayang aku.Tapi aku akn ttp menunggu abg taekwando aku utk menyukai aku balik.Aku sanggup sabar walaupun dia caci aku,aku sanggup.Saya akn sentiasa sayang abg taekwando- 𝔸𝕓𝕒𝕟𝕘 �...