Part 2

8.3K 196 5
                                    

PART 2


"Mari kita pigi karaoke skejap." - Harper

Aikkkk..ni tondu kan. Karaoke ja keja dia. Ndak abis2.

" Suda sa cakap sa mau p dating lagi sma Ivan nanti. Kalo ko suda start menyanyi tu mana ingat masa lagi. Nyanyi smpai bisuk pagi pun bole."

"Skejappp ja ba tonnnn... mari la.." - Harper

"Geteee ba ko ni. Skejap ja ah tapi tu pun lepas kita cari dress."

"Hehehe... ok ba. Mari kita p sna kedai aunty May, banyak tu dress murah2 sma lawa sna." - Harper

"Dress camna juga kita mau cari ni? Ndak banyak kama duit sa ni. RM50 ja sa bwa ni."

"Boleh la ba tu. Kita bajet la cari around RM30 punya harga." - Harper

Terpaksa cari dress yang murah ckit. Yalah sa ni bukan dari family yang kaya. Eventhough I'm the only child tapi daddy sa saturang ja yang keja. Mami sa cuma housewife besa ja. Lagi2 skrang ni mami sa sakit. Kami terpaksa jimat2 duit tuk bayar bil hospital mami sa.

Tinggal d Tuaran pun pasal ikut mami sa. Dia kena waris rumah dari diorang datuk sa. Nasib la ada rumah sendri.

C Harper tinggal di sebelah rumah sa ja. Parents dia slalu cbuk keja. Dia ada 1 abang tapi lama suda abang dia kawin trus tinggal d KK. Tulah slalu dia mansau p rumah sa. Parents dia pun ok ja kalo dia tidur sma sa, ba at least ada juga kawan c Harper kan.

Suda kami smpai d kedai aunty May trus kami cari2 dress yang bkin kami nampak hot bisuk d parti c Kathy. Suda kami dapat cari tu dress then baru la kami p karaoke. Tertunai juga janji c Harper ni mau menyanyi. Sedap ba suara c Harper, ngam2 lagi hobi dia ni menyanyi.

Jam 5 lebih gitu kami balik la rumah. Cepat2 sa pigi mandi. C Ivan suda janji mau amik sa jam 6.30pm. Matai laaaa... kalo lambat bkin jatuh saham ja.

Time mandi tu brabis sa gusuk satu badan. Nanti bau tu po2ng bahaya tul. Hahahaha...

Tepat jam 6.30pm c Ivan datang. Sa dengar suda suara dia sma parents sa bercrita.
Apa sa mau pkai ni ahhhh..hurmmm... sa amik tshirt body fit putih trus sarung atas kepala. Pakai jeans ja ni. Nanti kesejukan lagi d luar kalo pkai sexy.

Sa turun la p bawah lepas abis pkai baju. Masi juga diorang bercerita. Skali c Ivan nampak sa trus dia senyum .

Auwww... hensem ba senyuman darling sa ni. Alah kamu tau tu pelakon Romualdo dalam tu movie The Cave Of The Golden Rose... hensommm nya tu pelakon. Maigaddd..jadi kamu rasa kalo suda my Ivan iras2 c Romualdo???Ehmhmhm.... I'm a lucky gurl. Minus tu jambang2 and rambut panjang la. Mana gia bole gitu d skul.

Mata c Ivan actually len color dia. Coklat juga tapi coklat len dari Sabahan punya ni. Bapa c Ivan tu actually kacukan orang Italy. Tulah pasal color mata c Ivan len dari yang len. Sa pun ndak brapa tau pasal bapa dia. Dia slalu crita pasal mama dia ja.

"Ba, uncle, aunty, kami jalan dlu ah. " - Ivan

"Bye dae, bye mae. Jangan lupa kunci pintu ah. "

"Ba,kamu jaga diri bagus2 kio.." - Mami

Kami naik la kreta MyVii c Ivan. Untung ba Ivan kena bagi kereta coz result SPM dia cemerlang.Family dia kira orang berada juga. Mami dia slalu bawa kami makan sama2. Mami dia ni ada business sendri. Kadang2 tpaksa outstation d luar.

Ada satu masa tu, time mami dia outstation, tinggal Ivan la saturang d rumah. Pastu Ivan bawa la sa p rumah dia. Mari kita tinguk movie d rumah ja dia cakap.

Mula2 tu, malu2 juga sa mau pigi sna rumah Ivan. Rumah Semi-D tapi diorang 2 orang ja yang tinggal sna. Tulah sa cakap sa ndak pernah nampak bapa c Ivan sebab memang sa tidak pernah jumpa. Mau2 mama Ivan ja.

UNCONDITIONAL LOVEWhere stories live. Discover now