PART 7
My life was a disaster and to make it worse, Lucas was sitting outside my house when I got home.
Awal juga dia ada cni ni. Haishhhh... malas sa mau layan gila dia skrang.
Dia nampak ja sa trus dia berdiri. Sa rasa bersalah sma Lucas. Walaupun kami ndak berngam semalam, technically dia masi lagi boyfriend sa. Apa yang sa buat sma Ivan tadi memang unacceptable.
"Sweetheart." - Lucas
Dia tegur sa macam yang teda pa2 ja antara kami. Padahal dia juga yang menggila semalam.
Sa ignore ja dia trus buka gril pintu kami. Sa actually malas ba mau bergaduh sma Lucas skrang, lagi2 baru ike2 sma Ivan tadi, sa rasa sa ndak layak pun ada d depan dia skrang tapi sa mau kasi selesai ni hal cepat2.
Dia kasi tinguk suda taring dia semalam time kami bercakap dalam fon bila dia smpai hati mau cakap dia tidak peduli pun apa2 pasal Lily. Selama 2 tahun ni, bila dia cakap dia ndak peduli pun pasal Lily betul2 bikin sakit hati sa. Sa rasa bersalah tul sma Lily sebab penting kan diri sendri mau couple sma Lucas smpai apa perasaan Lucas sma anak sa pun sa ndak tau.
Kalo ikut betul, hubungan sa sma Lucas memang teda harapan suda ba so sepa yang dluan cakap mau putus tu ndak penting pun.
Sa jalan la masuk sna dalam rumah trus signal Lucas suruh dia masuk juga. Lepas dia masuk trus sa tutup pintu then p duduk d sofa.
C Lucas pun pigi juga duduk d sebelah sa smpai sa betul2 ndak selesa. Sa ndak mau dia sentuh sa gara2 apa yang sa buat sma Ivan tadi. Sa rasa kutur ba sebab curang sma Lucas.
"What happened?" - Lucas
Ndak sa sempat jawab sebab tba2 Harper lari masuk senyum p sna living room.
"So... How'd it......." - Harper
Ndak abis Harper cakap bila dia nampak Lucas.
"Oh. Hey Lucas. I didn't know u were here. I was just having a tea party with Lily.. so.. umm... ton, just call me when you're done." - Harper
Cepat2 trus dia lari naik atas. Kurang asam tul. Dia tau ada something antara sa sma Lucas trus cepat2 dia lari.
Malas sa mau lama2 lagi cakap sma Lucas so I pun direct to the point ja la.
"Look, we're done. I met with Ivan so we're over. That was your demand, remember? Why are you here?"
Dia tarik nafas dalam2 dlu sebelum cakap.
"Meghan, I just don't like dis whole situation." - Lucas
"Yeah, well neither do I. What I needed was your support, and what I got from u was the complete opposite."
Sa balas ja cakap dia dengan gaya yang malas mau melayan. Tapi lepas tu dia membalas dengan cepat oh.
"I just didn't want u seeing him, Meg. I'm worried about what's going to happen between u two and I honestly think you're stupid enough to go back to him. It's making me crazy." - Lucas
Whoa, whoa, whoa, whoa....
"Did you just call me stupid??"
Sa tanya dia sambil menjeling brabis ni.
But guess wat apa reaksi dia, dia kasi naik bahu dia ja ah. Pukimakk punya lelaki!!
"What has gotten into you Lucas? You're not even acting like the same person!"
Tinggi suda suara sa ni.
"What did u and Ivan discuss?" - Lucas
Ada hati lagi dia mau tanya sa. Dia buat macam angin ja tu soalan sa tadi.
YOU ARE READING
UNCONDITIONAL LOVE
RomanceIntro ❤ What would u do if u get pregnant at the age of 19 years old? 😱 Baru abis STPM ba, tinggal mau tunggu result ja but when u end up knowing something u shouldn't have, plus with a baby on the way, ur world came crashing down on u. Are u gonna...