Part 2

506 19 0
                                    

Nasib Seorang Isteri ~ Part 2
**
nda lama tu , pening kepala sa.. berat btul ba.. sampai mcm bpusing2 baa sa rasa skali sampai floor bilik kami.. astagaa.. knpa sda sa ni.. istighfar jak sa balik2.. lepas tu sa nda sedar sudah...
**
skali sa sedar , pagi sudah kama , dalam jam 8 gitu.. ramai ni urang bkumpul.. ada juga durang eren , bukan main lagi muka dia tinguk sa.. yg mcm geli2 ni..
''kau knapa?''-me- sa mnanya la kan , memandang sinis pula durang..
''never expect u do this jess.. jijik kau tau ka ?''-eren- sinis ni muka dia mnjwab..
''apa sa buat ?''-me-
nda lama tu , ada polis , sama imam2 gitu..
''call ibu bapa kamu skrg!!''-POLIS WANITA-
Punya sa tekejut !! Apa smua ni... !!
**
''jangan buat2 nda tau la jess.. kau kna tangkap khalwat sama si Noel..''-eren-
Ya Allah!! terus sa rebah baa di lantai.. knpa boleh jadi bgini !! apa salah sa.. sa nda buat apa2 pun..sa mncari2 si Noel minta penjelasan.. tapi sa nda nampak dia ni..
''call orang tua kamu skrg !!'' - jheains -
gegar2 ba tangan sa mo call dady sama mama..
nda sempat ba sa mo explain sama parent.. terus tu ahli jheains yg bcakap.. di suruh juga ibu bapa dtg KL secepat mungkin.. Punya sa buntuh masa tu..
sa nda turun kelas , sampai seminggu ba.. sambil menunggu parent sa sampai Kl..
**
sampai parent sa di KL.. nda sempat ba sa mo explain , sudah kna terajang oleh mama sama daddy.. sa malu.. biar pun masa tu di rumah.. tapi ramai kamaa housemate sa situ termasuk si eren..sampai buli lagi dia bilang....
''ntah la anti.. kami bawa dia tinggal sebilik dgn kami , masa di sana , tapi dia bilang , dia  mau checkin sendiri''-eren-
bederau ba marah sa.. tapi apa sa bole buat..

(maa , knapa tidak percaya sa.. sa nda pernah terfikir buat semua ni maa , daddy , tolong percaya sa baa.. ya Allah , knpa semua ni jadi sama sa..) sa bilang dalam hati.. sa btul2 terluka baa.. knpa orang tua nda percaya sa masa ni..
**
esok dia , kena kasi jumpa sdah , parent sa sama parent si Noel.. Last sa jumpa dia sebelum sa pengsan dan hari tu juga Kami kena kasi kawin !!
kenpa !! sa masi mo blajar !! sa masi mo kejar cita2 sa! sa masi mo hidup bujang.. bukan ini yg sa minta.. bkn ini yg sa mo !!
**
Lepas kawin , kmi kna bawa balik sabah.. dan semesti nya , sa tinggal di rumah mertua.. dan yes , sa berenti study.. sa kecewa.. hari2 sa mnangis.. dekat sebulan sda sa kawin sama c Noel , tapi sa langsung nda mau dia dekat2 sa..
Lagi2 sa mimang kesan sudah , mineral hari tu , dia campur ubat tidur ! tapi kenapa !!!
**
mertua sa jangan cakap la.. selalu sindir2 sa , tapi pandai juga kamaa hati dia bagus2 ni..
''Jessy , sudah la tu.. jangan la kenang.. masa sdah berlalu kan..''-MIL-
selalu kamaa dia cakap bgtu , kasi ingat sa.. si noel sllu mo ambil hati sa.. Tapi sa masi nda boleh terima.. hari2 dia pujuk sa..
**
One day tu , dia nda balik rumah.. Taim tu sa oncall sama mama.. lepas sebulan kejadian tu , parent sa dpt terima sda.. pernah sekali sa merayu mama sa , tolong buat kami bcerai , sa mau sambung study . tapi mama sa malah marah sa .. sampai sa bsumpah2 baa.. sampai saat itu sa masi virgin.. sa kasi cerita kejadian sebelum sa pingsan.. dan syukur Alhamdullilah , mama sa percaya sdah apa sa cakap...
tapii............................ its too late ma.. sa sdah kamu kasi kawin !!!!!!
**
Mama sa pesan...
Hidup berumah tangga suci.. jaga sebaik mungkin.. sebagai isteri jangan durhaka . sbb smua dosa2 lampau sebelum kau kawin , sudah di tanggung lepas suami sudah lafaz tahlik..
makin la , hati sa makin surut , dan cuba utk melupakan kisah pahit tu.. sa cuba terima si Noel.. biar dalam hati sa , sa belum mampu...
**
After 3 month berkahwin..
pandai sudah mentua sa cakap2 ni..
'' kau ni , sudah kawin , nda reti2 mau bunting lagi ?''-Mil-
terus sa terkedu . mcm mna kamaa mo bunting , kalau nda bersama.. Hahaha...
'' belum rezeki ba mamy.. sabar la..''-noel-
sa diam jak ni.. sa kacau2 jak nasi tu.. jarang kama sa makan.. selalu sa bekurung lepas buat kerja rumah..
sememang penat.. keadaan kg si noel sgt2 la mengubah hidup sa.. ada air , tp tiada mesin basuh.. kadang sa cuci baju satu rumah , sampai 3 bakul besar... dr subuh sa cuci sampai la ke pagi.. sebab sa mengejar matahari kamaa.. takut nda kering..
**
beruntung nya suami sa , dapat sambung belajar , sana KK.. tapi sa ? jadi suri rumah... erm.. bukan suri rumah.. sa jd urang gaji di rumah.. :'(
bayangkan la.. kalau sa cuci baju sa sama noel n Mil sa , nda apa juga baa.. tapi , skali smua dalam rumah . adik bradikk si noel , ada 5 orang , noel anak kedua . dia ada abg nelson . selalu mabuk ni kalau pulang rumah.. nda kisah juga.. tpi buruk nya kalau dia mabuk , sana sini kasi hambur barang...mertua lelaki sa , sllu outstation mcm daddy sa..
**
kadang kalau mcm subuh sa cuci baju , start jam4am , rehat kejap solat subuh , lepas tu , sa sambung balik , sampai jam 8am , menjemur lagi.. adik2 ipar sa semua masi skolah.. adik beradik sii noel.. sulung nelson 27 , Noel 24 , neya 20 , nisha 18 , norela 16 , nezzam 13 , bongsu nickram 8 ..
semua pun kalau skolah , suruh sa kasi atur baju skolah dorang.. sorang jak ni yg nda brapa bengam sama sa , abg dia.. si nelson.. adik2 dia semua ok sama sa..
**
Genap 5 bulan kami kahwin...
''jess....''-noel-
''ya?''-sa- baru siap solat isyak..
''mari sini...''-noel- dia suruh duduk sebelah dia...
''ada apa tu?''-sa-
''sa minta maaf , minta ampun buat ko bgini.. sjujur nya sa nda mau kehilangan kau jess.. sa btul2 suka kau.. kau nda sama dgn perempuan lain''-noel-
bekaca sdah mata sa...
''tapi,, bukan bgini cara nya noel.. ini cara ko cipta titik hitam di hati sa..''-sa- start sdah sa singut2 hingus..
''jess.. sa minta maaf.. sa silap menilai kau.. tapi sa janji akan jaga kau.. sudah jangan menangis lagi..''-noel- dia lap ni air mata sa..
'' sudah la, jangan bahas lagi smua ni.. sa nemau tersakiti skali lagi.. sa maafkan kau.. kosong2.. ''-sa- baru ada senyum ni muka sa..
dan utk pertama kali nya , dia kiss dahi sa.. dan sa peluk dia ni..
sa mula terima dia jadi suami sa..
'' jangan panggil sa noel lagi baa.. nda sweet.. panggil abg boleh ?''-noel-
'' yaii , lain juga.. bikin galik.. hahaha''-sa-
'' aii , bdosa tu kalau sebut nama laki.. ''-noel-
'' Baik abg..''-sa- sa senyum sambil sa cium tangan dia..
'' bgitu la syg abg...''-noel- .. terus dia kiss dahi sa..
**
sebelum tidur tu , kami sama2 solat sunat kenen.. lepas solat baring la... nda kan bdiri.. hahaah.. nda baa..
''syg.. i love you so much''-noel- terus dia kiss bibir sa.. 18sx... sa membalas juga kio.. first kiss . first Love la ba bilang urng.. nda lama , pandai turn on pula sa.. so , lepas 5 bulan jadi isteri , itu la pertama kali sa dan noel beraksi.. hikhik..

- bila terluka , kadang terasa amt pedih kan ? Ingat tuhan ( even semua readers lain2 agama ) .. ingat tuhan kasi kita ujian , sbb tuhan syg kio.. yakin sja boleh lalui nya.. yg penting , redha..

Part 3 coming soon . di mana start sudah Nasib sa yg sa nda pernah sangkah2.. :'(

NASIB SEORANG ISTERI By Lyka MiyukiWhere stories live. Discover now