Nasib Seorang Isteri ~ Part 9
**
Mama sa Tekan sudah Button Pagar kasi buka.. Mau tinguk siapa Gerangan Wanita Tiada Malu Mau Teriak2 ni..
"Kau Sini !! Apa lagi Yg kau tidak Puas dengan sa !!? C Noel sudah Kasi cerai kau.. Kau masi Mau cari2 Dia Buat Apa?!"(zati)
Tekejut Mama Sa.. Sama memang Hal smlm sa Nda bgtau mama.. Sbb sa Expect c wilson akan bgtau.. dia kan rapat sama dady..
"Sa pegi sana Ambil barang sa.. bukan mau jumpa noel.. Whats de point sa mo jumpa dia Kalau sa sudah tunang sama wilson"(Me) Kotoh.. Knpa Bgini budu Alasan sa ni.. Aduii Jessica.. Wadda Stupid Reason..
"Who cares kan Kalau prempuan Mcm Kau ?! dlu sblum Kau cerai sama Noel pun , Kau Scandal jga sama Wilson Bodo ni.. Sampai La Anak Kau DAMIA EDORA ABDULLAH tu lahir.. Well.. Kalau Mimang Anak Noel.. mesti Berbin kan Noel.. But ? Shame la Kan...Sbb Anak Luar nikah...So , Abdullah la.. Hahahahahaha"(Zati)
Punya Marakk Marah sa Time tu.. sa Nda sedar kaki sa Laju melangkah Pigi depan dia..
"Whats u said just now?"(Me)Sa btul2 d Muka dia Ni btanya.. Sama tinggi jga kami..
"Damia Edora Is Anak Luar....."(Zati) Tia sempat dia Abis cakap.. Sudah Sa Tampar tumbuk Muka Dia.. Mcm tekeluar Skil Tekwando sa Yg dlu2 ohh.. Teduduk baa zati.. Blari C Wilson Tangkap sa.. Ada Sikit sa Nampak Kluar darah dr Hidung dia..
"Once again? what you Said !?"(me)
"Alaa.. Sgaja Mau Minta Org buat dia Panas.. Dasar bitch !!"(Zati) Bangun Dia Ni.. Sa perasan Ada Erin D dlm kereta...tapi dia tidak keluar..
"Sekali lagi sa Dgr kau cakap bgtu , Sa tidak segan2 mo kasi Mati kau !! Kau ingat tu.. Everywhere , Anywhere I heard dat , I kill you Bitch!!"(Me) Sa tunjuk2 dahi dia.. sa Nda tau knapa sa Bgini Kasar ohh..
"Zati balik la sebelum sa Call Polis !!"(Wilson)
terus dia pingka2 Masuk kereta.. at last Before dia Jalan , Dia unjuk Middle Finger . Shit kan Ada perempuan prangai bgini ? Kali sbb kbusungan sama Laki sndiri.. sebelum dia Balik.. smpat jga c Wilson Ambil handbag sa.. Smua Ada dlm.. Tiada hilang jga.. Kotohh.. Ponsikou Kio zati Antar balik Bag sa.. Susah2 saja😂hahaha..
**
Tenang2 sda Keadaan.. Masa dinner.. Tiba2 Mama Buka cerita..
"Mama ni jess.. Lama sdah tau Apa jadi sama durang noel.."(Mama) terus sa Gulp.. Macam iya Macam Nda Jga Sa Mo Tau pasal dia.. tp d sudut hati mimang mau tw jga.. Knpa sampai lumpuh kan?
"Erm.. Apa jadi sebenarnya Maa?"(Me) sa tanya jak la.. Alang2 sda mama buka Cerita😂
"Aii jess.. nda kan masi syg.."(Dady) senyum2 kio..
"ish.. dady ni.. sa Tanya saja baa.."(me)
c wilson diam2..
"Masa ko d KL lagitu.. Ada ex-mil Ko dtg sini.. Minta Maaf.. Dia nda sangkah2 c Zati boleh Pukul dia.. Kasi jadi dia urang Gaji.."(Mama) terus sa mcm kesian la kan.. Knpa sampai bgtu.. Sa tpikir lagi.. adik2 ipar sa mana.. durang nda tulung Ka Mama durang.. mama sambung lagi..
"Sama durang Ella n adik2nya pun nda sdah tggal sama dia Lepas 6 bulan c noel kawin.. Di Ambil Sdah durang Oleh mama Kandung nya.."(Mama) tekejut sa.. Ahh ? c Ella , Neezam n Nickram Bukan anak kandung.. Anak tiri ? patutpun nda rapat sama mama noel..
"Ohh"(Me)
"C zati tu , Kdapatan sda sama orang kg.. Tidur sama c Nelson.. Abg c noel.. Jadi c noel Marah.. Drive ntah pigi mana.. dlm keadaan Mabuk dia Exceden.. Sampai dia Lumpuh.. ex-mil ko Jual Tanah nya Spaya c Noel boleh Bjalan biar kaki palsu.. Sbb c noel mesti mau kerja.. bapa durang pun mninggal sdah Stahun lepas durang kawin.. sakit jantung.. "(Mama) Nda sa sedar Airmata sa Mgalir masa mana cerita.. sa diam.. nda bcakap apa2..
"Sudah la tu.. nda payah la Cerita pasal durang.. Karma buat c jess bgtu dlu kan.."(Dady) sa diam.. Mcm sa mgayal.. Sampai bgtu kejam skali c zati bt bgitu..
"Abis tu ? c nelson skrg?"(Me)
"Kena tangkap polis.. Ambil syabu.."(Mama)
Anduu Mil...Kesian nya.. Sampai hati zati buat bgtu.. Ada sedih d hati sa.. Tapi Apa boleh buat..
**
Selesai Makan.. Smua mo pigi tidur.. c damia pun tidur sudah..
keta c Wilson blum siap lagi kna Bikin.. Jauh dia Tinggal...tmpat rahsia.. Tapi area2 KK jg.. dady sa mo antar.. tp debilang nda payah.. Mimang dia suka jga ba tggl sni😒 Kasi abis beras. Hahaha. nda baa.. dia rapat ba sma dady n mama sa.. Mcm parent dia sndiri sdah dia bt..
so cerita Nya , Malam tu , Dia tidur jga la D rumah Kami..
**
Skip Few week.. 2 week AFTER dat Day..
**
Kami plan Mo celebrate befday Mia d KL.. baru mo plan Baa.. lagipun durang jane Ada Seminggu lebih lagi Balik sdah sabah.. Jadi sa Plan Mo Balik sama2 la dr KL nnti.. One family..
"Maa.. Mcm mna ? ok ka Plan sa ? "(Me)
"Mama tu ok saja...Tanya dady kau.. klau dia nda Oustation.. Bawa la Pigi skali.. Jarang2 bgini.."(mama)
"Dady ok saja.. C Wilson nda Ikut? dia mau jumpa Jane tu.."(Dady) Aihh.. Mcm mengguris hati pula cakap Dady ni.. Ermm...
Brapa Minit gtu.. hp Mama Kna Call..
"Wasalam...Iya.. Ohh.. Innahlillahh.. Yala.. Nnti sa Bagitau durang.."(mama) terus end call..
"Siapa tu ma?"(Me)
"Besiap2 la Jess.. Kasi tau dady mu.. Pigi hospital kita skrg.."(Mama)
"Kotohh.. siapa Sakit maa?"(Me) Risau sa..
"Anty Ellen c Noel.. Dia bgtau.. Ex-Mil kau Nazak d hospital cari2 kau.. Punca sakit blum di Ketahui.. Bsiap la Skrg.."(mama)
cepat2 sa Kasitau Dady..
**
Sampai Hospital queen 1 , ex-mil sa Bpasang2 hos sdah😭knapa sayu btul hati sa..
sa cuba dekat.. Sa sentuh tangan dia.. sa salam.. sa Cium tangan Dia.. bebuka mata dia..
"J..j...jess"(Mil)Ada air mata d hujung mata dia..
"Yaa ma.."(Me) Bkaca mata sa.. 😭 sa nda sanggup.. Biar bgtu pun dia.. sa syg sbenarnya.. Kalau tidak sbb Anak mungkin dia Nda Buat bgini..
"Maafkan Mama"(Mil) Pelan suara dia.. Sbb dia pakai Oksigen kan.. Kurus btul ex mil sa.. mcm kulit sama Tulang.. kedut abis Kulit dia.. Ad kesan biru d Siring dahi Sama Tangan Nya..
"Maa.. Jangan Banyak Bcakap Mama rehat la..😢"(Me) Mgalir Airmata sa..
"Maafkan Mama Jess.. Ampunkan mama.."(mil) Nangis dia.. Mcm sesak Nafas dia.. Cepat2 sa ambil damia dr tangan dady sa.. Tapi mama sa bilang.. jangan kasi dekat btul.. nnti kena jangkitan c mia.. Sbb mcm melecur2 Tangan sama leher exmil sa..
"Maa.. Ini damia.. Cucu mama.. Anak sa.. Anak....Noel"(Me)😭😭 Betul2 sayu hati sa.. Nanges2 sdah sa.. c damia Heran kali tgk situasi ni.. kerut2 dahi dia..
"Anduii.. Jes.. sama mukannya sama kau nak.. Mata Noel..huuu ~ "(Mil) payah2 dia bcakap.. Mgalir airmata sa nda henti😭Sa taip pun sa teringat.. sa nda boleh lawan sedih ni😭😭
"Jess.. Maafkan Ma....maa..."(Mil) Terus tu monitor tunjukkan Mil sa Sudah "Jalan"..
Ya Allah.. Nasib sa sempat kasi jumpa damia sama nenek nya sblah Bapa kandungnya😭😭 Ampir tidak sempat.. Itu saja Dalam hati sa.. Sa tduduk.. sa mnangis.. "Maa.. sa maafkan mama dunia akhirat😭"(me) sa Bilang pelan sambil cium Dahi dia.. Sejuk ni badan dia..
**
Brapa Minit Kemudian.. Doktor dtg..
Smua kami tekejut...exmil sa Di suntik dadah.. Overdos.. di samping itu dia Memang ada sakit sudah.. Sbb selalu penat.. dan ada Kesan Pukulan d kpala yg sudah 3 mnggu.. darah Beku..
Mama peluk sa.. sa nangis.. Bgitu kejam Kau Zati.. Siapa lagi kalau bukan dia.. !!!
Yaa.. c Zati ni , Dia Pun ambil "Barang " Jga.. Sbb tu kali Kili sdah Kpala Otak dia..
**
Masa hari pengembumian.. Sa dtg jga.. Ramai Kluarga yg tekejut.. Ada yg Mnangis minta Maaf.. sbb fitnah sa.. Anty ellen n Anak dia , Peluk sa.. Ramai kluarga Dtg.. Kenduri d buat D rumah sa sama noel.. sbb arwah exmil sa Pernah pesan sama Anty ellen c noel , Dia mau sa Ada Masak tuk kenduri.. exmil sa suka btul makan Tu Kenilau.. Sama Tuhau.. Ada sa Masak..
dari jauh lagi sa nampak Noel.. Nda teratur btul dia.. Dia duduk sama pacik2 dia.. murung.. pendiam.. Mcm sot2 pun ada.. pandai bcakap sendiri..
**
"kakak!!"(ella) berabis dia peluk sa d dapur.. Ada neezam sama nickram jga.. Nda lama..Ada tu Satu macik.. nda jga terlalu Tua..
"Kamu naik apa pigi sni?"(me)
"Sa sama asben.. Neezam n nickram sama mamy"(Ella)
terus sa salam mamy kandung durang Ella.. Anty Chila..
Malam tu , sa d bantu oleh durang Anty ellen n anak dia , ella , Mama , Anty chila N wilson.. yg Lain Hidang makanan..
**
selesai kenduri.. smua Balik.. C Noel ada masi d sni.. Tapi sa Nda Nampak zati.. anty ellen kata.. c zati sedang d Cari Polis.. Anty ellen kasi lapor polis kamaa.. sa Nda boleh buat apa2.. sapa la sa lagi tuk masuk campur..
**
Pranggg!!! kena Langgar tu pagar rumah ( rumah Noel n sama )
"Buka Pintu !! Syg .. tolong saya!! Please syg.. Buka Pintu!!!"(Zati) ada sirent polis Mgejar.. Keluar c Noel.. c wilson Tahan c Noel..
"Jangan Noel.. Ada polis..dia Acuh Pistol"(Wilson) kasi tenang noel..
"Kasi lepas sa !!"(Noel) dia kluar jga ni.. Dady sama Mama sa Ikut jga kluar..
"Syg.. Tolong.. Sa tidak salah!! Tolong sy!!"(Zati) teriak2 dr luar pagar.. sa dukung damia.. Sa tgok saja Aksi memanjat c Zati..
"Jangan begerak!!"(polis) Kena Gari sudah C Zati..
"Tuan sekejap.. sa mo cakap sama dia.."(noel) dekat si noel sama zati..
"Zati.. knapa kau buat kluarga sa bgini?😢"(noel) Mgalir airmata c noel..
"Sa hilang smua sebab kau.. knpa Polis tidak tembak Kau saja ni?"(noel)
"syg please.. sa tidak salah.. Perempuan tu yg suruh sa Buat smua ni!!"(zati) sambil dia tunjuk sa..
"Silaka"(mama) geram ni mama.. C ella pun Mgasi sabar mama sa..
"Ezzati binti ****** Aku ceraikan kau dengan Talak 3.. jangan Hadir dalam Hidup saya lagi!!"(Noel) lepas dia cakap bgtu , C zati betindak Ganas.. tpi nda sempat dia tendang c noel.. Polis Tarik sda dia Kasi Masuk kreta..
Anty ellen ambil c Noel..
**
Sebulan kmudian...C Noel sah cerai sama C zati.. Si zati hukum gantung sampai Mati.. (actually , kes c zati ada Kluar news paper 2010.. sbb kes bunuh ibu mertua..tpi zati bukan nama sebenar..masuk akbar sabahh).. Siou noh.. Nda la sa Bgtau nama sebenar.. Sudah Tiadakan d dunia.. Doa baik2 saja..
**
Genap setahun Arwah Mil sa Passed away.. C noel Mkin ok...ok sdah dia.. Boleh sdah Jalan Laju2..😂.. Kerja sdah Dia seperti biasa.. tpi lain company.. dia tinggal sama Anty ellen.. anty ellen jaga dia sampai sembuh btul2..
**
Damia Umur 3 tahun sa kasi Masuk Taska sda.. Ada jga anak Anty ellen sana Mgajar n mnjaga.. sa pun start sdah Kerja d Ofis dady.. noel pun sda Tw damia anak dia.. sa Tidak Halang dia jumpa Anak dia.. As long as dia tidak mudaratkan Keadaan..
**
Oneday masa sa Balik dr Kerja.. kereta sa buat hal...Berenti sa siring jalan..
"Jess ? Kau ok ?"(noel) tekejut sa dia boleh ada sni.. Neves jantung sa ohh.. ntah knapa.. Sbb masa tu gelap sda ba.. Dalam jam7..
"Tia tw.. kereta sa Buat hal.. "(me)
"bahh mari sa Cek..."(noel)
dia cek2 la ni.. sa Duduk dalam kereta.. sa contact dady minta Ambil..
"Ko nda Servis kereta ka?"(noel)
"Aduii.. sa Lupa baa.. Bizi btul d opis.."(Me)
"Tia ble start sdah ni.. mo bwa p Bengkel.. tiapalaa.. Sa Antar ko la.. Sa otw balik rumah jga ni.."(noel) Sambil dia Buka pintu sa.. Ntah knpa sa Takut pula ni..
"Tia Apa la.. kjap lagi dady sa Ambil.."(Me) terus sa Kasi Naik tingkap n lock pintu..
sa Wasap dady.. Balik2 ni.. Bluetick sja.. Adehh..
**
stgah jam kmudian.. Tiba2 kena ketuk cermin sa.. Punya sa Tekejut.. Sa tgk Ada orang.. tpi Nda jelas ba.. Gelap kan Tinted Kereta sa.. Sa Tgk d blakang masi ada kereta c noel.. Sa buka La , "Ya noel.. tiapa baa.. sa Tggu dady.."(Me)
"Dady nda dpt ambil la. dia outstation.. ada meeting d KL.. sda dia terbang td.. Dia suruh sa Ambil Kau my girl"(Wilson) Kotohh.. Bahapa dia ni..
"Ishh.. tiapaya la Mo 'mygirl' segala.. "(ME) terus sa ambil bag kluar kereta..
"Jangan lupa , Sa kan tunang kau 😉"(Wilson) Aduii ba. perasan ni urang..
"Noel.. sa balik dlu yaa.. Ko balik la.. malam sda ni.."(me)kesian sa tgk Noel.. dia Samoai tetidur dalam kereta.. Tggu ada ambil sa.. Erm..
"Ohh.. Bah.. nda apa ba.. Hehe.. baru jam9 ni.."(noel) tapi muka dia sdikit hampah tgk c Wilson sblah sa..
"Broo.. if u dont mind.. kita pegi dinner la dlu.."(Wilson) ehh dia ni pula.. Dia lupa ka Anak sa d rumah mncari sdah tu.. sa bilang dlm hati..
"Ohh.. boleh.. sa pun blum makan.. Haha.. Bahh.. dlu la .. sa Follow"(Noel) terus tajam mata sa Tgk wilson.. baru bibir sa Gerak sbut Damia.. senyum ni c wilson.. terus sa jalan Hentak kaki pigi kereta dia... geram sa.. Sa mo blik mo jumpa anak sa !! ish!!
**
terus sa Masuk kereta..
"Mamy!! Mia lapar!!"(mia) tekejut sa..
"Ehh mia.. Ikut Uncle jalan ka?"(me)
"Daddy ambil sa ba mamy.. dia cakap mau mamam sama mamy.."(damia) dia ambil terus hp sa Mo men game la tu.. ndalama.. masuk c Wilson..
"See.. Magickan.. Ada "DAMIA" dalam ni kereta pula...Hahahah"(wilson) sebut "DAMIA" tiada suara.. Gerakan mulut saja..
Terus sa ktawa.. Sa Cubit Pinggang dia.. ktawa2 kami..
"Mamy Syg dadyy.. "(mia) sambil dia cium2 Pipi sa Sama Wilson..
**
Tiba2 Prangg!! buuufffffppp!!!!!
"NOEL!!!!!!"saya teriak !! Depan2 mata sa Kereta c Noel ( gen2 ) Kena Rempuh Frontier dr blakang.. Memang kebetulan C wilson Paking sana Seberang Jalan.. Kereta sa pun tekena Ni.. sa Teriak skuat hati.. NOEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
**
SEMUA betukar suram.. Hati sa seakan berenti di situ.. Seolah2 sa Betul2 kehilangan suami..
sa lari keluar kereta.. C noel masi Tesepit Di dalam Kereta.. Sa Nangis2 minta Tolong.. frontier tu tbabas sana parit besar.. Balik2 saja d mulut sa Minta Maaf sama dia.. Sa nampak dia Masi Bernafas .
ramai orang Kerumun Mo tolong c noel Keluar...
Kaki palsu noel kasi tggal dalam Kereta.. Semua Bawa dia Pigi Masuk Dalam Kereta C Wilson.. Kami direct Pigi Hospital.. Kalau tunggu Ambulance memang lambat.. Banyak lagi soalan.. Sa nangis2 dalam kereta.. damia ikut nangis.. mcm dia paam keadaan tu.. sa sama noel duduk belakang.. c Damia d depan..
"Abg.. Tolong percaya.. syg Setia dengan abg.. tolong jangan tinggalkan syg lagi.."(me)😭😭 sa tidak tau knpa sa ungkap Ayat ni.. tapi sa Sedar.. sa sdah Maafkan Noel.. dn kmungkinan Akan terima dia Balik..
"J...jess.. sa minta Maa...aaf Buat kaaa...u de...rita D...ulu.. "(Noel) sekat2 ba Dia bcakap..
"Please.. Sa syg kau noel.. Sa nda mau Hilang kau Lagi.. "(Me) Nangis2 sa😭 Banyak darah.. Kepala dia banyak darah😭 Allah saja tw Perasan sa Masa tu..
"Je...ss ja...ga.. Miii...a ba..ik...ba...i..k"(Noel) Tambah sa Teriak2.. !! Sampai Hospital terus kena Bawa Pigi bilik Emergency..
**
satu jam gtu.. Datang Mama sa Sama driver.. Then doktor pun keluar..
"Kami perlukan Darah jenis *.. sbb pihak Hospital tiada Simpanan tuk darah tu lagi.."(doktor) Terus sa tduduk.. Nda kan Mo suruh damia Pigi Dermah darah.. dia masi kecil.. berapa minit kemudian Dtg anty Ellen.. Nangis2 sdah smua.. Nasib c Anak anty ellen sama darah.. dia Derma darah sama Noel..
**
Selesai semua.. Noel masuk Icu.. Dia selamat.. tali kriktikal😭 tidak berenti sa Berdoa.. Sa nampak wilson Bingung..
hari2 sa dtg lawat Noel...Kadang sa bawa Mia.. kadang tidak.. n sa dtg sama Wilson.. noel Boleh Buka mata sda.. hari2 jga sa Masakkan dia bubur.. sa sedar.. sa masi syg dia sebenarnya..
**
Wilson kurang bcakap.. Dia banyak diam...Apa jadi bila wilson sda Lihat smua ni ???...
Nantikan FINAL..#Happy reading All readers ✌😘💍
YOU ARE READING
NASIB SEORANG ISTERI By Lyka Miyuki
No Ficción(I DO NOT OWN THIS STORY-SS FAY) Kisah ni , kisah sa sendiri..tapi sa minta Sis Fiona yg kasi Share sama kamurang..sa bgtau dia Apa sa lalui..dan smua dia olahkan jdi sbuah novel..ponsikou Kio Mandak.. ** Nasib seorang isteri yg teraniaya.. Berhenti...